Inlägg från: MalynCazzandra |Visa alla inlägg
  • MalynCazzandra

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Hej Jag hänger gärna på!

Jag heter Malyn och fyller 30 år i november. Jag och min man vill börja försöka för vårt tredje gemensamma barn. Vi har två pojkar tillsammans på 2 och 1 år som är underbara! Men jag längtar så efter en flicka och nu när maken gick med på en till så är det allt jag kan tänka på! Han har nämligen tre barn sen innan med ditt ex, 19, 13 och 11 är dom. Så detta blir ju hans sjätte allt som allt men han är en underbar pappa! Mycket bättre än min egen. Så i slutet av mars, april typ så åker min spiral ut och vi ska börja försöka.

Vi har nyss flyttat in i ett hus i Åmål, köpt ny bil och vi båda fick fast jobb i december så saker rullar verkligen på för oss nu så det är underbart.

Hoppas att jag får vara med!

• MalynCazzandra
    Anonym (S) skrev 2017-01-26 12:28:54 följande:

Hej Malyn!

Välkommen hit :) så mysigt med många barn! Jag är också sugen på en liten flicka.. har dock inga barn sedan tidigare, är bara 22 år :)

Tack! Många jag känner är gravida nu så man blir ju väldigt avundsjuk även om jag själv var det för två år sen. Drömmer så om en liten tjej. Det vore så underbart men självklart så blir jag lika glad för en pojk till men längtar mest efter att vara gravid. Det är så häftigt!
  • MalynCazzandra

Snart är april här så man kan ta ut den där jäkla spiralen!! :D
    Jag vill inget hellre än att försöka med bebis nr 3. Vår sista skatt. Har ju två små gossar hemma på 2,5 och 1,5 år. Så nu längtar vi efter en tös. Men ja självklart så blir vi glada om det blir en kille till. Men det kommer bli svårare med namn... men kommer inte tänka på det nåt mer. Eller låta det ta över allting. 

Nu är det bara att försöka bli gravida som ska ta fokus här. Men i april åker spiralen ut och jag då påbörjar vi alla helhjärtade försök! 
    Jag fyller 30 i november och gubben blir 39 i maj. 

• MalynCazzandra

Spiralen åkte ur i måndags, mensen kom i torsdags så snart kan man börja kolla med stickor när äl är på g så att man kan ha sex några dagar innan för bästa chans att få en tös! :)

• MalynCazzandra

Hej!

Jag blir inte klok på dessa äl-tester jag kör med. Stickor då alltså. Enligt min app så ska jag ha äl på onsdag. Den 22:e så var andra strecket lite starkare än vanligt. Men igår och idag så är strecken lite svagare? Jag har inte haft några känningar men kan jag ha missat äl iaf?! Jag hoppas verkligen inte det men blir lite orolig. Eller kan det bli så? Jag har inte fått att strecket blivit lika starkt som kontrollstrecket än heller?

Jag borde antagligen slappna av och låta det ta sin tid men blev så fundersam när strecken blev lite svagare... Någon som kan lugna mig? :D haha

• MalynCazzandra

Igårkväll började jag känna lite molvärk i magen och beräknad äl är idag! Har inte fått nåt positivt än test än men misstänker att de kanske skedde inatt för enligt min app så skulle jag ha äl idag! Vi hade sex i måndags så nu är det bara att vänta och hoppas att det tar sig. Någon mer som hade sex två dagar innan äl och blev gravid?? :)

• MalynCazzandra

Åh hur ska jag orka vänta till BIM 10 maj ?? Jag tror det tog sig denna gång men svårt att veta ju. Hade sex två dagar innan äl och det ska ju vara bra om man vill ha en tös. Så nu gäller det bara att hålla sig sysselsatt och se om de kommer någon mens i maj :/ hoppas inte!

• MalynCazzandra

Oj det här såg ju positivt ut! Alltså inte själva testet men att det förmodligen snart är dags för äl! :D imorgon kanske eller vad tror ni?

Trodde de var kört eftersom jag varit borta i helgen men då blir det nog att mysa till de ikväll då ;)

Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?