-
-
Jag får också ibland för mig att jag kan vara gravid, trots att jag har min kopparspiral. Blir liksom du lycklig och tänker att spiralen kanske flyttat på sig/suttit där för länge (5+ år nu) eller att den inte är 100% pålitlig.. I några dagar rätt nyligen tappade jag aptiten, mådde illa när jag åt, var yr etc. Men falskt alarm! Egentligen ska jag ju vänta med att bli gravid till juni, men jag längtar ihjäl mig!Anonym (S) skrev 2016-12-31 12:57:47 följande:
Jag har inga barn sedan tidigare, så det blir första :) *pirrigt*
Förresten, är det bara jag som känner mig skengravid då och då? Har varit flera ggr som jag fått för mig att jag känt symptom, trots att vi skyddar oss. Jag kan bli smått knäpp och börja hoppas att jag råkat bli gravid :P denna vecka har jag mått illa flera gånger, konstigt humör och känner mig såå trött. Helt vanliga grejer som inte behöver betyda att man är gravid, meen det sätter sig i huvudet.. skulle typ vilja ta ett test nu bara för o se, har ju tänkt dricka ikväll på nyårsafton, men med lite logiskt tänkande vet jag ju att det inte är något. Äter p-piller och har inte missat något piller på ett par månader.
-
Du kanske borde sitta ned med honom och fråga hur han tänker och när han vill skaffa ett till barn? :) Viktigt att ni båda är medvetna om varandras förväntningar och planer. Han kanske har en anledning till att vänta, eller så förstår han inte att du verkligen menar allvar med din bebislängtan. Ovisshet är det värsta. Tror inte heller att tjat leder någon vart, utan om man bara konkret säger vad man vill och kommer överens om framtiden blir det enklare för alla inblandade.Anonym (Längtar) skrev 2017-03-07 11:42:33 följande:
Nämnde igår att jag ville ta ut min spiral i april. Svaret som kom va egentligen inte något svar. Vad sa du? Va hsns reaktion. Sen tittade han bara på mig med stora ögon, lite frågande liksom och sen fick jag en puss. Vågade inte fråga vidare utan lät kvällen gå. Hur ska jag få honom att förstå att jag vill det på riktigt liksom. Utan att tjata hål i huvudet på honom?
-
Personligen tycker jag det är en onödig risk att ta om man varit i ett Zika-område, eftersom konsekvenserna kan bli så pass allvarliga för fostret. Jag väntar också på att 6 karensmånader ska passera efter min resa innan vi kan börja bebisproduktion. Otroligt seg väntan, men tror det är värt det ändå.Anonym (L) skrev 2017-03-16 17:17:51 följande:
Jag var i Thailand i januari, vågar jag börja bäbisproduktion i april? Har redan väntat i flera år, har sååå svårt för att vänta nu. Enligt folkhälsomyndigheten finns risk för att zika finns i sperma i 6 månader efter hemkomst. Dock står det också att risken för att smittas i just Thailand är mycket mycket liten. Vi fick kanske runt 10 myggbett var och inga symtom på zika men bara en femtedel får symtom. Dessutom står det att om man genomgått infektionen tidigare blir man immun och jag var i Thailand i en månad för fem år sedan och det var under regnperioden när risken för zika är som störst och blev jättemyggbiten, kanske är immun nu då? Jag vill inte vänta längre!!!!!
-
Jag riskerar också att ha fått zika-virus. Var i karibien där zika-viruset härjar.Anonym (L) skrev 2017-03-21 16:27:11 följande:Var har du varit? Vad riskerar du att ha dragit på dig?
-
Nu är det vår i luften och det börjar på verkligen närma sig! Det är som att min man äntligen börjat på riktigt bli bebis-sugen nu för dels pratar han ganska ofta om "när vi har barn..." och ser barn runt omkring oss på ett annat sätt nu. Och han har dessutom börjat lägga handen på min mage emellanåt, som att han längtar efter att det ska vara en liten bebis där inne. Jag blir helt bubblig inombords. Som jag längtar!!
-
Lycka till @MalynCazzandra! :) För mig är det knappt 2 månader kvar till vi ska börja försöka, så jag försöker vara tålmodig och fokusera på annat fram till dess..
-
Det här blir vår första och jag hoppas bli gravid innan året är slut iaf. Vi får se hur enkelt det går. :)MalynCazzandra skrev 2017-05-02 10:34:58 följande:Härligt att ha nåt att se fram emot! :) vi ville att bebisen skulle komma i början av nästa år som om vi lyckades bli gravida igår kväll så blir det ju en januari bebis ;)
Ser fram emot att bli gravid! Det är så underbart. Kanske för att jag haft två rätt bra graviditeter.
En traumatisk förlossning och en underbar med planerat snitt så vi får se vad de blir denna tredje och sista gång. Planerat snitt ska jag ha men förutom de.
Hoppas din tredje graviditet och förlossning går bra! -
Nu börjar det äntligen på riktigt närma sig när jag kan ta ut min spiral och börja försöka skaffa barn, är så upprymd!
En fråga angående när man ska ta ut spiralen, när jag satte in den har jag för mig att det gjordes i samband med att jag hade mens. Gäller det samma när man tar ut spiralen, det vill säga ska jag pricka in det under de dagarna jag har mens? :) -
Lycka till!!MalynCazzandra skrev 2017-05-13 12:20:54 följande:
Där kom mensen så blir att försöka i början av juni igen.
-
Var det andra ett grav-test alltså? :) Bilden syntes inte på min dator.Caacc skrev 2017-05-16 14:14:52 följande:
Vi planerar också en liten i år. Första försöket denna månaden, hade molverk förra lördagen och tog flera ägglossningstest den helgen. Detta var det starkaste pos testet jag fick.
Eftersom teststrecket inte var tydligare än kontrollstrecket så trodde jag att jag inte hade någon "riktig" ägglossning. Idag tog jag ett test å jag kan nog ana ett pyttelitet pos. Otroligt om det har gått på första försöket!!
Är det första barnet? Lycka till! -
Nu börjar det närma sig för oss att börja försöka och det är känns verkligen riktigt kul och spännande. Jag känner mig bara så otålig att bli gravid för jag har längtat så oerhört länge. Vi kommer börja ha oskyddat sex om en månad och jag har ätit tillskott i några månader nu för att verkligen boosta och förbereda kroppen. Min menscykel har varit regelbunden i flera års tid så jag har ungefärlig koll på min ägglossning, men ska ta ägglossningstest också framöver för att optimera våra chanser. Planerar att ha sex ofta, och minst en gång om dagen en vecka runt ägglossningen är tanken. Sedan hoppas jag på det bästa... Hoppas verkligen ha en bula på magen i jul!
-
Nu håller vi äntligen på och försöker, som jag längtat! Använt Clearblue ÄL-test med dubbel hormonindikator. Gillar när det är tydligt (även om det kostar skjortan!) Har haft hög fertilitet för 5e dagen nu och väntar på att den ska visa maximal fertilitet. Vi har haft sex 3ggr sedan i söndags och det får bli minst ett par ggr den här helgen också. Hoppas hoppas det tar sig. :)
-
Stort lycka till! Första försöket för mig och tyvärr kom mensen. Väldigt tråkigt för kroppen kändes gravid. Men det är bara att släppa besvikelsen och fokusera framåt. Hoppas på andra gången gillt... :)ereywin skrev 2017-07-23 23:02:49 följande:
Hur går det för er? Jag fick lite kalla fötter dagarna efter jag tror att jag hade ägglossning så här har det inte mysts något på en vecka, men nu har paniken släppt i alla fall :) Läskigt med första försöket :P Fyra dagar till BIM här, sjukt nervös - har haft lite typ mensvärk idag, vilket jag aldrig har innan mens så jag hoppas att det är ett gott tecken :) Sjukt sugen på att åka och köpa ett test också, tålamodet är liksom slut - men jag har lovat mig själv att vänta tills på torsdag om inte mensen kommit innan dess :)
-
Nej man får fokusera på det positiva. :) Unnade mig ett par glas rött igår. Ingen idé att deppa ihop helt.ereywin skrev 2017-07-24 00:03:50 följande:
Ja precis, håller tummarna för ert nästa försök! :) Om vi inte fick till det den här gången så hoppas vi på nästa och jag får i så fall ett par kvällar att dricka drinkar på Manhattan innan nästa bebisförsök så det är inte det värsta som kan hända det heller :)
-
Tråkigt att mensen kom, men bara att försöka igen nästa månad! :) Vi kommer nog satsa på att ha sex varannan dag från att mensen är över och sedan en bit efter förlossningen för att verkligen försöka vårt yttersta. I övrigt kan vi nog inte göra mkt annat för att förbättra våra chanser. Har varit lite skönt att tänka på annat några dagar. Från ägglossningen till mensen kom kunde jag knappt tänka på annat.ereywin skrev 2017-07-25 19:11:33 följande:
Här dök mensen upp idag. Har haft det lite på känn att den var på väg men hoppades ju ändå. Får göra nytt (lite mer seriöst) försök nästa månad, tror vi ev. missade ägglossningen när jag fick panik och inte vågade försöka mer förra helgen :P Tar det sig inte nästa försök så ska jag nog köpa hem ägglossningsstickor och se om jag missar något :)
-
Ingen idé att oroa sig ännu. Jag vet att det är enklare sagt än gjort, men efter bara ett försök så ser våra chanser fortfarande goda ut. :) Det är ju en lite knepig grej att få till just att bli gravid, många parametrar som ska stämma överens samtidigt vid befruktning, även när både ägg och spermier är friska. För det mesta är naturen smart och endast rätt ägg och spermier får chansen, annars kanske det skulle bli fler missfall eller bebisar som föds med defekter. Hur gammal är du? Tar du några tillskott eller så nu när ni försöker skaffa barn? Jag är 28 och äter tillskott för gravida med bland annat folsyra.ereywin skrev 2017-07-26 23:05:08 följande:
Och jag kan inte tänka på annat just nu. Tänker nästan bara på att något ska vara fel och att vi inte kommer kunna få några barn. Och då var det här ändå första, halvhjärtade försöket.... Hoppas att nästa försök inte tar så hårt på mig om det inte tar sig, för det här är inte roligt :(
-
Ja det kan ju vara skönt att prata med kvinnokliniken. :) Använde ni något ägglossningstest sist ni försökte?ereywin skrev 2017-07-27 17:49:49 följande:
Jag har ätit mitt val kvinna ett tag men har så svårt för de tabletterna så nu gick jag över till bara folsyra för att få äta lite mindre tabletter :) Jag är 25 (fyller 26 senare i år), så åldern är ju inget jag borde oroa mig för egentligen. Oroar mig mest nu för att min menscykel är lite knepig sen jag slutade med p-piller i våras, tänker att om den här cykeln blir som de andra har varit så ska jag ringa kvinnokliniken och kolla vad det kan bero på :)
-
Ja vi använde test den här månaden och stämde ganska bra överens med min app. Tänkt att ev testa den här månaden också. Men ska ändå hålla oss till planen med sex varannan dag. :)ereywin skrev 2017-07-27 18:39:20 följande:
Nej, så gissningsvis är det väl kanske därför det inte funkade - enligt min app kommer vi vara utomlands nu när jag har ägglossning, jag tror dock inte att det stämmer. Men tänker att vi ligger regelbundet fram till mens den här månaden och ser vad som händer så får vi prova ägglossningstest nästa månad när vi är hemma igen om det inte tar sig på semester :) ni då?