Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?

Virrepannan skrev 2016-12-28 16:04:25 följande:

Ja, det där kan jag känna är en nackdel i mitt fall, då både min och killens ålder samt mor- och farföräldrars börjar stiga. Därför har jag framfört önskan om att planerna för första barnet tåls att funderas på, och det förstod han. Så jag hoppas det blir aktuellt i vår.

Det är ju bra att du mått bra av den där sprutan och att den har fungerat iallafall. Jag provade p-stav, för den skulle.inte ge nån mens enligt säkra källor. Troligen satte de den för grunt eller hur det nu var, för jag hade mens tre-fyra dagar i veckan, lite när kroppen kände för det. Å andra sidan verkar det inte som stt jag tål hormoner alls, så det kan vara därför också :/

Hur är det att vara mamma till två barn i den åldern nu då? Kul ålder, de har mycket funderingar :)

Ja ja hade faktiskt p stav i 3 år emellan den funkade hur bra som helst. Inte en enda dag med blödning under dom 3 åren. Sen bytte jag till sprutan o blödde hela tiden. . Så ja tål Heller inte hormoner. Min BM uppmana att sluta med sprutan o låta kroppen vara o de va då vi bestämde att vi lika gärna kunde köra på en trea

Jo det är väldigt roligt med barnen när dom är i denna ålder. Dock kan dom göra en gråhårig emellan åt men mestadels av tiden är dom snälla ialf

Det är full fart hela tiden. Minsta har adhd så det är kaotiskt vissa dagar men samtidigt så kul , dom har ju ett lite annat tänk en barn utan adhd , så deras konversationer kan bli väldigt rogivande ibland

. Haha
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-28 21:50:13 följande:

De flesta som har tre barn eller mer verkar tycka att det är härligt för det mesta. Finns alltid någon att leka med osv. Jag har alltid velat ha två, men på äldre dar börjat fantisera mer om tre :) Nåja, får väl komma till skott och tillverka nummer ett först! Haha..

Diagnoser är intressant, med tanke på att det är ytterst från individ till individ hur det upplevs. Skönt när det kan slås fast i så tidig ålder. Jag har fått diagnos på äldre dar, men bättre sent än aldrig och väldigt skönt att få förklarat för mig varför saker och ting har blivit som de blivit. Testen skulle gjorts för tjugo år sen bara, men men..

Hur funkar det med er yngsta då? Självklart blir det skillnad.

Ja när det är olika åldrar på alla oxå så finns det mycket o göra. Ena flickan älskar rosa och pyssel och den andra flickan gillar bilar och grönt.. så det är olika varje dag vad man får göra här hemma. Haha.

Ja alltså det är hon som vill ha ett syskon.. men hon vill ha en lillebror annars fick det vara.. och bara om man kan lämna tillbaka honom om han skriker hahaha vilken fantasi. Undrar om de finns ångerrätt. :P

Hon har inte fått diagnos på pappret en iom att hon bara är 5. Men har varit under utredning sedan hon var 3 år :) så det känns skönt att man har en grund tills hon börjar skolan i augusti
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (S) skrev 2016-12-29 10:43:01 följande:

Hoppar in lite i diskussionen om syskon.. :) vi är sex (!) barn i min familj, alla helsyskon, växt upp under samma tak osv.. det är underbart med syskon! Definitivt mycket hårt jobb, dyrt osv men det finns inget som är så värdefullt för mig som mina syskon. Jag själv satsar nog på högst tre barn med några års mellanrum, vill verkligen kunna ge all energi och kärlek till varje småbarn åt gången. Nackdelen med många syskon är väl att någon alltid känner sig åsidosatt.

Hej. Ja ja har 5 halvsyskon . Alla yngre. Yngsta är 12 år

Att vi kände för att planera nr 3 är att dom två äldsta har varandra i början. :) dom är nu 5 o 7 (snart) så dom är relativt nära varandra i ålder.

Fördelen när vi fick andra flickan va att den första var så liten så hon förstod inte det här med svartsjuka. Sen har den stora alltid varit pappas flicka så det löste sig bra och så är det fortfarande. 7 åringen är pappas ficka och 5 åringen är mammas flicka ;)

Ska bli jättekul att få en liten bebis. Undrar bara när min kropp är redo o normal igen :P
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (S) skrev 2016-12-29 11:48:02 följande:

Vad roligt! Jag är näst äldst, den minsta i skaran är bara 6 år och råkar ofta kalla mig för "mamma" haha.. smälter alltid lite inombords av det ;)

Att ha syskon i nära ålder är ju faktiskt underbart! Det är bara ett år mellan mig o äldsta syskonet och vi delade en dubbelvagn som små, har många fina minnen tillsammans. Jag kan tänka mig att ha tre-fyra år mellan mina framtida barn (trots att man inte kan fixa sånt på beställning hehe) så kan de ändå leka tillsammans osv

Hehe så roligt .. ja när vi fick vår första var min yngsta syster bara 5 .. så hon trodde mitt barn var hennes syster ;) min mamma var ju bara 38 år när jag fick mitt första så allt kändes ungt just då. Eller hon är ju inte gammal nu heller men ja du förstår va ja menar

Så nu planerar vi att försöka få nr 3 innan vi är 30 :) får se hur det går med den saken. . 5 veckor på fredag sen jag slutade med sprutan .. lite drygt.. inte veta någonting. Ja har lixom inget att gå på..

Enda ja har just nu en hemsk foglossning.. ändå 5 år sen minsta föddes.. men har även läst att det kan vara en biverkning av avslut med spruta.. så ja vet inte
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 13:18:01 följande:

Hade säkert varit smidigt att kunna lämna tillbaka yrvädren ibland! Haha..

Japp, givetvis är det skönt med läkarutlåtande i ryggen. Bara hoppas att folket på högre stolar lyssnar.

Haha ja visst skulle de va de ...

Ja precis.. ja hoppas bara att de går bra för henne när hon ska över till skolan i aug från förskolan. Fördelen är väl att när hon börjar förskoleklass på skolan så går storasyster i 1an i dörren bredvid
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 14:35:16 följande:

Det är en trygghet såklart. Hur går det med kroppen annars?

Jag misstänker att jag kommer ja både mens och förkylning på nyårsfton jag. Tjoho..

Nja ja vet inte. Är ju 5 veckor på fredag som gått sen ja sluta med sprutan .. så vet inte vad ja har i vänta riktigt ..

Har haft grym foglossningskänsla sedan igår o mina bröst ser ut som någon målat med blå tusch... blandning mellan Hulken o alien ;) vet inte om det är några efterbiverkningar el nått... känns skumt ialf ..

Hur gåre för dig då ? :)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 15:50:04 följande:

Plus att jag tänkte försöka få lite.mer exakt koll på mensen framöver. Så kanke vi kan pricka lättare så småningom!

Haha ja ju känns den... ja fick den sista veckorna under första graviditeten , andra graviditeten fick jag det redan v.10 ... sen har den inte riktigt släppt under dessa 5 år. Så tycker det är så konstigt att jag helt plötsligt har så här ont igen. ..

Det känns i mina skinkor , höfterna och ryggslutet. Ja även ljumskarna då oxå. Känns som det sitter löst o "klickar" när ja rör på mig i fel ställning... känns som nån trycker tummarna typ in i ljumskarna .. haha

Men vet ju inte denna gång vad det beror på. Om de nu e sprutan som ger efterbiverkningar eller om det är något på gång. . Har ju lyckats bli gravid dom andra två gångerna inom 2 månader o utan att få nån mens innan. . Så ja håller tummarna samtidigt som ja inte letar tecken då det kan dröja.. och jag plussar ju ganska sent ... låghormonare som dom säger så fint ;)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 18:29:59 följande:

Kan ju faktiskt vara så att du är gravid redan..!

Men ja har faktiskt gjort ett test idag enbart för ja har så ont men det var negativt.. men kanske för tidigt då ja inte har en enda susning när ja skulle ha haft äl så fall

Men får väl göra ett om ett par dagar.. haha
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 21:22:39 följande:

Kul om det blir plus redan :)

Haha ja jo , Både och hade planerat lite längre fram.. men slarvar man så blir det som det blir.. enda nackdelen är väl att gå höggravid i sommar... eller nästintill.. haha

Opererade mina händer i september/oktober oxå.. hde velat att dom fick läka lite till innan det var dags.. men vi får se då om det blir ett plus eller om det är monster hormoner bara ;)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-29 21:55:59 följande:

Det mentala har stor betydelse. Ja, jag längtar efter en vintergraviditet, av nån anledning. Otympligt med alla kläder, men jag mår bättre på vintern, så..

Ja visst är det det Ja ja trivs oxå bäst på vintern. De e så jävla varmt på sommaren o ja lider av solsting så fort de blir för varmt o så ligger ja o spyr.. haha
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 12:09:38 följande:

Mm, det är lite samma här. Magen kör igång så fort temperaturen stiger över +20, och det är lite som det med det här landet.. Antingen är det +15 eller +25 och över, känn det som..! Ligger inte och spyr, men krånglar magen så krånglar hela livet..

Ja ja förstår vad du menar. . Haha. Fasen ja har åkt på nån jävla förskylning. . Ja brukar aldrig va snorig knappt. . Usch va jobbigt det är.. haha

Hur går det för alla andra i tråden då?? Man har inte sett nån skriva på ett tag
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 13:35:04 följande:

Samma här, men i mitt fall har det att göra med att vi var på kalas förra helgen. Mycket folk på liten yta och två små som var snoriga och hostiga, plus att killen har hostat och fräst ett tag.. Jag är glad så länge jag klarar mig från halsont iallafall.

Vad gäller det andra folket här så tror jag de flytt till fb-sidan. Jag har gått med där också, men tycker det är kul att hänga kvar här samtidigt.

Ja de e sant.. ja har min ena på förskolan o andra på skolan. Så de blir my ket baskilusker.. men de e tydligen bara ja som e snorig. . Haha

Ja de kan stämma kanske. Ja har faktiskt inte FB så ja blir kvar här ialf :) tror ja o mannen är dom ända på jorden som inte har fb.. eller De känns som så ialf. ;)
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 15:15:36 följande:

Ja, det förstår jag. Tycker nästan det räcker med att springa på nån kompis med smått för att bli smittad..!

Jag var utan fb under flera år pga psykisk ohälsa. Men så gick jag med i en gymnastikförening, och då återupptog jag sidan för att kunna ha lite koll på aktiviteterna där. Så upptäckte jag att det var många gamla kompisar som det blev lätt att hålla kontakten med igen.

En baksida blev dock att se alla som fått både en, två och tre ungar under den här tiden. Det var jobbigt.. Kändes nästan som att komma tillbaka från det döda, efter så många år..! Kan ångra att jag gick med igen, men nu är det som det är..

Haha ja

Ja anledning att jag tog bort min (hade 2 år ) var att så många höll koll på vad man gjorde Och det kändes nästan som dom inkräkta i mitt liv. Haha ja vet att de låter sjukt men det kändes så.. :P

Men ja klarar mig bra utan , brukar säga att ja har en telefon om dom vill mig nått ;)

Men sen finns det som sagt fördelar med fb som du skrev om kontakt med gamla vänner. Men det är inget som överväger för mig att skaffa det

Sen trivs ja bra här inne och prata om allt och inget med människor man inte känner och som inte dömer en på samma sätt som riktiga vänner kan göra.
  • Linda2barnsmamma
    FrökenJ90 skrev 2016-12-30 19:10:14 följande:

Hej igen. Har varit lite frånvarande några dagar. Det har varit mycket nu. Har varit runt och tittat på massa bilar så det har tagit mycket av min tid. Resultatet blev en leasad Skoda Octavia :)

Hur har ni haft det här inne? :)

VI har ju inte börjat försöka än men kör ju med avbrutet. Har mått galet illa i flera dagar och har bim imorgon. Får se om mensen kommer. Illamåendet kan ju bero på något helt annat också.

Hej där :) ja men ny bil är ju alltid kul

Jo ja väntar fortfarande på nått.... 5 veckor sen ja slutade med sprutan så avvaktar fortfarande

Ja de kanske smitit förbi nån simmare ;) återstår att se det
  • Linda2barnsmamma
    FrökenJ90 skrev 2016-12-30 19:50:28 följande:

Ja det ska bli riktigt kul faktiskt. Rejält utrustad är den med ;)

Okej, hur länge ungefär tar det innan du får tillbaka din äl? :)

Ja vi får väl se. Tog ett test igår, mitt på dagen dock och innan bim, som var negativt. Men ska ta ett Imorgon bitti också eftersom det är nyårsafton imorgon. Visar det inget så får jag väl avvakta och se.

Haha det är ju bra även bilarna ska va bra utrustade idag.. -blink- haha

Ja alltså ja har ju ingen aning... dom andra två graviditeterna blev ja ju gravid inom 2 månader efter ja avslutat sprutan båda gångerna . Så äl måste ja ju haft efter 4 veckor redan o mensen kom ju aldrig innan jag blev gravid.. ja va väl 1 av dom som haft tur o slippa vänta i 18 månader... men denna gång vet ja inte. Har dock börjat känna av foglossningen o ömma äggstockar , och brösten ser ut som någon målat med blå tusch...

Kan ju lika gärna vara efter biverkningar eller en hormonrubbning. . Haha
  • Linda2barnsmamma
    FrökenJ90 skrev 2016-12-30 20:33:18 följande:

Haha ja visst ;)

Aha okej. Men med dina tidigare erfarenheter så kanske du nyligen haft äl då? Annars kommer den säkert snart :)

Haha ja så kan det vara. Har dock inte ätit mina minipiller på typ 2-3 år. Men finns ju olika hormoner, inte bara graviditet liksom. Vi får se helt enkelt.

Ja ja vetitusan ;)

Ja tror ja fått någon rubbning när alla hormoner ska ställas tillrätta. .. det återstår att se
  • Linda2barnsmamma
    FrökenJ90 skrev 2016-12-30 21:21:09 följande:

Ja man vet ju aldrig vad kroppen håller på med :P men förhoppningsvis går saker åt rätt håll iallafall :)

Ja hoppas verkligen det. . För så här som ja mått o mår inte kul alls... svettas o tjurar haha . Sen ont överallt. Känns som ja har träningsvärk i kroppen.. nä fy sjutton för hormoner ... aldrig mer. :P
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-30 22:21:55 följande:

Hade jag inte vetat att det kan vara en biverknibg så hade jag sagt att du var gravid, för det låter ungefär som nått liknande..! Bara att vänta och se..

Haha ja kanske... ja har inget o jämföra med. .. säger ja som har två flickor. .. men dom va två hoppsan båda två.. .. men får se vad tiden utvisar.. eller så är ja i förklimakteriet. . Hahaha
  • Linda2barnsmamma
    Virrepannan skrev 2016-12-31 11:53:30 följande:

Förklimakteriet ;):):)

Haha ja 4 % av kvinnorna som hamnar i klimateriet tidigt är under 30 år. .. ja LOVAR att ja är en av dom procenten ;)
  • Linda2barnsmamma
    Celegans skrev 2017-04-03 15:56:24 följande:

Nu är det vår i luften och det börjar på verkligen närma sig! Det är som att min man äntligen börjat på riktigt bli bebis-sugen nu för dels pratar han ganska ofta om "när vi har barn..." och ser barn runt omkring oss på ett annat sätt nu. Och han har dessutom börjat lägga handen på min mage emellanåt, som att han längtar efter att det ska vara en liten bebis där inne. Jag blir helt bubblig inombords. Som jag längtar!!

Så roligt att höra . Här ska vi väl oxå sätta igång på lite mer allvarligt sätt.. nu har det mer varit händer det så händer det ;)

Men nu så. Våra flickor väntar förbrilt. . Hihi
Svar på tråden Fler som kommer försöka bli gravida sommaren 2017?