Inlägg från: Storstadsråttan |Visa alla inlägg
  • Storstadsråttan

Erfarenhet av INVIMED

Vi har varit där och valt Donator. Våra blodprover har hunnit att gå ut, men vi ska dit igen. Har betalt halva behandlingen, och de hade ett jättebra bemötande. Vi var till kliniken i Gdansk. 

Snabba mailsvar, supersnabb hantering, fick klart blodprover, mammografi och cellprov på under ett dygn.

• Storstadsråttan

Gdynia menar jag. Flytplatsen är Gdansk. Jättetrevligt hotell vid vattnet nära kliniken, med skandinavisk meny.

• Storstadsråttan
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:
    Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
    Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!

Jag är jättenöjd med Invimed. Nu har jag en man med ursprung ifrån Polen så han talar flytande polska. Men ändå så talar alla utom en manlig läkare på kliniken bättre engelska än mig, och jag har ändå bott i New York. ;) Det är inte alls svårt att göra sig förstådd, förträfflig kommunikation både vid besök och per mail.

Vi har avvaktat då jag har haft en del hälsoproblem med sköldkörteln, och även den dialogen har skötts med kliniken tipp topp. Vi har betalt halva äggdonationsprogrammet, resterande betalas på plats. Jag tycker inte alls att det är dyrt. Vi flyger via Skavsta och hotellet är dyrast, det finns billigare alternativ men min man vill bo bra.

Jag har följt flera som har åkt till Invimed under hösten vintern och våren genom forum och bloggar och de flesta är mycket nöjda. Min man var tveksam innan vi åkte dit men blev helt övertygad eftersom vi fick ett så bra bemötande att han blev helt övertygad.

Vilket bemötande man får fungerar ju heller inte bara åt ett håll, utan kan även ha att göra med sin egen förmåga att kommunicera.

• Storstadsråttan
    ToriKamaraMama skrev 2018-07-24 00:57:39 följande:
    Jag planerar in vitro, vi är efter det första besöket. Jag kan rekomendera InviMed också ? det visade sig att jag har problem att bli gravid på grund av Hashimoto + andra enorma endorkrina problem och bara läkare från Gdynia (dr Makowska) hjälpte mig att komma på fötter. Efter 8 år har jag möjlighet att få mitt eget barn nu. Vi ska prova på InviMed.

Det är samma sak för mig. Jag har hypotyreos och Hashimotos. Eftersom jag inte äter levaxin utan naturligt sköldkörtelhormon och T3 är min behandling lite annorlunda. Makowska hade gjort en studie kring just sköldkörtelsjukdomar och därför valde jag att få just henne. Jag tyckte att hon var lite barsk. Tyckte bättre om den manliga läkaren som gjorde bröstundersökningen med ultraljud. Han var den enda på kliniken som talade dålig engelska, men jag föll för hans befriande skratt och att han var så himla empatisk. Han hade en trave med journaler på skrivbordet som rasade flera gånger under min session för att han skulle förklara en liten cysta som hittades på ultraljudet och den andra gången samma trave rasade började vi gapskratta båda två. Jag ska försöka byta till honom när jag åker ned. Det kommer tyvärr inte bli i slutet av augusti som vi tänkt då min mamma åkte in med ambulans den 6 juli till akuten och är riktigt riktigt dålig. Det är för mycket stress kring det för att det ska funka att åka. 

Jag har bott i USA i New York och talar bra engelska. Men jag upplevde att flera av läkarna samt kontorspersonal talade bättre engelska än mig själv. Så språksvårigheter finns inte. Jag kan bara inte komma fram till om jag ska sätta in ett eller två ägg. Vi har inga barn sedan innan. Det blir äggdonation av flera anledningar, där ålder är en viktig aspekt med. 

Eggdonationsfriends har ju varken svartlistat eller avråder. Kliniken finns kvar på deras hemsida. Och vid en direkt förfrågan fanns ingen avrådan. Ta reda på fakta. 

Svar på tråden Erfarenhet av INVIMED