Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:
Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
Jag är jättenöjd med Invimed. Nu har jag en man med ursprung ifrån Polen så han talar flytande polska. Men ändå så talar alla utom en manlig läkare på kliniken bättre engelska än mig, och jag har ändå bott i New York. ;) Det är inte alls svårt att göra sig förstådd, förträfflig kommunikation både vid besök och per mail.
Vi har avvaktat då jag har haft en del hälsoproblem med sköldkörteln, och även den dialogen har skötts med kliniken tipp topp. Vi har betalt halva äggdonationsprogrammet, resterande betalas på plats. Jag tycker inte alls att det är dyrt. Vi flyger via Skavsta och hotellet är dyrast, det finns billigare alternativ men min man vill bo bra.
Jag har följt flera som har åkt till Invimed under hösten vintern och våren genom forum och bloggar och de flesta är mycket nöjda. Min man var tveksam innan vi åkte dit men blev helt övertygad eftersom vi fick ett så bra bemötande att han blev helt övertygad.
Vilket bemötande man får fungerar ju heller inte bara åt ett håll, utan kan även ha att göra med sin egen förmåga att kommunicera.