• Nuttan

Erfarenhet av INVIMED

Hej på er!
    Vi är helt inne på att välja INVIMED i Polen för ÄD. Återhämtar oss just nu från alla IVF och bakslag så att vi är helt på topp när vi börjar med ÄD. Min fråga till er är hur har det gått för er som nu varit i kontakt med INVIMED och vilken av de 3 klinikerna har ni använt. Vi har pratat med dem via mail lite och läst ut och in på deras hemsida men vill ha era synpunkter på hur det varit, hur det gått och era upplevelser. De personliga berättelserna är viktiga för oss inför slutvalet. Tack på förhand till er alla kämpar <3 Kram
  • Svar på tråden Erfarenhet av INVIMED
  • Storstadsråttan
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:
    Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
    Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!

Jag är jättenöjd med Invimed. Nu har jag en man med ursprung ifrån Polen så han talar flytande polska. Men ändå så talar alla utom en manlig läkare på kliniken bättre engelska än mig, och jag har ändå bott i New York. ;) Det är inte alls svårt att göra sig förstådd, förträfflig kommunikation både vid besök och per mail.

Vi har avvaktat då jag har haft en del hälsoproblem med sköldkörteln, och även den dialogen har skötts med kliniken tipp topp. Vi har betalt halva äggdonationsprogrammet, resterande betalas på plats. Jag tycker inte alls att det är dyrt. Vi flyger via Skavsta och hotellet är dyrast, det finns billigare alternativ men min man vill bo bra.

Jag har följt flera som har åkt till Invimed under hösten vintern och våren genom forum och bloggar och de flesta är mycket nöjda. Min man var tveksam innan vi åkte dit men blev helt övertygad eftersom vi fick ett så bra bemötande att han blev helt övertygad.

Vilket bemötande man får fungerar ju heller inte bara åt ett håll, utan kan även ha att göra med sin egen förmåga att kommunicera.

• Evadesiree

[quote=78601786][quote-nick]Storstadsråttan skrev 2018-04-02 17:06:51 följande:[/quote-nick]

Jag är jättenöjd med Invimed. Nu har jag en man med ursprung ifrån Polen så han talar flytande polska. Men ändå så talar alla utom en manlig läkare på kliniken bättre engelska än mig, och jag har ändå bott i New York. ;) Det är inte alls svårt att göra sig förstådd, förträfflig kommunikation både vid besök och per mail.

Vi har avvaktat då jag har haft en del hälsoproblem med sköldkörteln, och även den dialogen har skötts med kliniken tipp topp. Vi har betalt halva äggdonationsprogrammet, resterande betalas på plats. Jag tycker inte alls att det är dyrt. Vi flyger via Skavsta och hotellet är dyrast, det finns billigare alternativ men min man vill bo bra.

Jag har följt flera som har åkt till Invimed under hösten vintern och våren genom forum och bloggar och de flesta är mycket nöjda. Min man var tveksam innan vi åkte dit men blev helt övertygad eftersom vi fick ett så bra bemötande att han blev helt övertygad.

Vilket bemötande man får fungerar ju heller inte bara åt ett håll, utan kan även ha att göra med sin egen förmåga att kommunicera.

Amen alltså vad får dig att tro att jag inte kan kommunicera.

Kom igen och yttra dig när du gjort hela behandlingen och betalt hela. Har du lässvårigheter?

Eftersom du inte uppmärksammat här att de är trevliga fram tills du lämnar fram ditt visa-kort nästa gång och summan är dragen. I samma sekund försvinner den trevliga personalen. De du fick träffa första gången är inte med nästa gång. Tror du att jag ljuger om hur läkaren för 2veckor sedan förde in 2 embryo utan att berätta om det gick bra eller önska mig lycka till eller ens säga hejdå.

Hoppas du får en fin nästa resa dit och upplevelse

Mvh

• Evadesiree

Jag har personlig upplevelse. För 14 dagar sedan utförde jag äggdonation.

Koordinatorn jätte trevlig tills du betalt. Även svensk talande tolk då de pratar dålig engelska.

Men allt förändras när du anländer för embryodonationen och stoppar in ditt visa- kort och

Slutbetalningen dras från ditt konto.

Koordinatern dvs A som man har fört all kommunikation med är inte närvarande längre. Då menar jag helt fysiskt. Hon är inte där. Ej heller tolken utan endast läkaren. Läkaren är en kvinna som helst inte tar i hand om inte du tar initiativet. Hon är säkert en duktig läkare.

Dock helt utan att blanda in känslor eller visa någon större empatisk förmåga. Hon gör bara precis det nödvändigaste väldigt snabbt och utan att visa något större intresse.

På själva transfern så meddelade hon inte mig i gynstolen i op rummet om allt gick bra. Hon önskade mig heller inte lycka till eller sa ens hejdå. Något mer möte med läkaren finns inte efteråt.

Man ligger kvar i stolen 10 min efter. Det finns ingen människa alls närvarande då.

Vill du kan du vila i en stund till i en annan säng i rummet bredvid. Där är också obemannat.

Sedan klär man på sig och åker hem och går förbi receptionen och där säger de hejdå och ser glada ut.

Jag svara gärna på frågor och hjälper till med det jag kan.

Kramar

Tyvärr blev gravtestet negativt trots att jag satte in 2 embryo.

Endast ett överlevde förutom dessa och finns i frysen.

9 st befruktade ägg är således borta. När jag frågar direktören/ koordinatorn vad som hände dem på labbet och vilken dag så får jag endast svar av henne att hon inte är läkare och inte kan svara på detta.

Jag frågade henne efter 4 dagar på labbet hur de mådde... inget svar. På 5te dagen frågar jag ingen via mail som all konversation sker. Inget svar.

6te dagen svarar hon och ursäktar sig och tackar för mitt tålamod. Då får jag svar att endast en finns i frysen efter 6 dagar på labb.

Kramar till er alla som precis som jag så gärna vill ha barn

• Lilly2013

Hej!

Jag har gjort 2 insättningar på Invimed i Gdynia.

Varit på 4 besök. Alla har varit trevliga och jag har fortfarande kontakt med Agneska för fortsatt behandling. Kontakten har varit lika hela tiden.

Håller med om att den kvinnliga läkaren är lite barsk, Osympatisk och jag tycker det e lite jobbigt att hon inte e så bra på engelska men jag har haft tolk 3 av 4 ggr.

Jag har fått mail varje dag från upptining av ägg till insättning om hur många dom klarade upptiningen och hur många som blev befruktade och hur många som lever varje dag etc.

Jag har har också blivit lämnad för att ligga ca 10 min efter insättning för att vila men har naturligtvis haft min man vid min sida och en helt fantastisk sköterska som kollat till oss. ( hon kan inte ett ord engelska men visar verkligen sin omtänksamhet.)

Inga dolda priser förutom sista insättningen som jag trodde ingick och detta klagade jag på men då tror jag faktiskt inte språket fungerade alls haha, orkade inte bry mig.

Det finns naturligtvis saker jag inte e helt nöjd med men det mesta e faktiskt språket. Funderar på att börja prata svenska med dom eftersom de på sin hemsida säger att de e ett av språken de tillhanda håller.

Både jag och Agneska använder oss nog av Google och det blir lite sådär..

Har vid 2 tillfällen tagit prover i Sverige på deras begäran men det har blivit fel pga språket fick ta om proverna gratis på plats.

De e ett företag som naturligtivs vill gå med vinst som alla privata kliniker det får man inte glömma även om det känns jobbigt i detta läget.

Bägge mina insättningar har misslyckats men tänker ändå betsla för ett nytt försök. Vet många i dessa trådar som fått göra många insättningar för att lyckas oberoende till vilken klinik de gått till och många som lyckligtvis bara gjort en.

Nu blev detta långt men kände att det var tvunget för att det ska ges en lite mer rättvis bild av kliniken.

• Evadesiree

Roligt att din rättvisa bild och deras olikbehandlande av sina svenska patienter.

Jag och A är vänner och har inga problem det är dock märkbart att min prio sjunkit. Men jag har inte lovat dem mer pengar eller fler försök.

Lycka till

• Evadesiree

Det finns många på forum : vi som gör ÄD 2018

Som har gått igenom hela behandlingen och genomgått transfern. De har då betalt hela summan - det totala beloppet för behandlingen inklusive extra kostnader.

Många vittnar om dålig vård. Embryo sätts in på fel dag och överlever inte. Av de 12 ägg som man får i behandlingen och blir befruktade överlever endast 3 st eftersom då har du som patient ingen rättighet till garantin. De resterande 9 befruktade äggen försvinner i laboratioret. Möjligtvis dör de där eller utvecklas inte - man får ingen information om vad som hände dem.

Patienten kontakten som också är direktören svarar : jag är inte läkare och vet därför inte. Hon säger vidare : jag är inte din personliga assistent.

Om någon vill anmäla eller berätta om sin behandling till överordnande neutral enhet så kommer hennes mail här.

Jag har gjort det.

Tänk på att efter halva behandlingen så har ni inte hunnit få den kränkande och dåliga vården och bemötandet än. Detta fenomen sker vid första transfern då du betalar innan du går in i operations salen.

• Evadesiree

Jag måste bara undra... varför har ingen fått ett positivt gravtest efter ÄD på InviMed i Gdynia under 2018 ? Alla som har skrivit i denna sida och andra sidor tex vi som gör ÄD 2018 har alla gjort negativa gravtest .... hm och reklamen säger att just på denna kliniken blir 65% gravida på första försöket.

Någon borde ju i så fall skriva på internet yippi jag blev gravid på InviMed i Gdynia. Eller vad tycker ni ?

Inte ens 2017 har jag sett ett jippi - har ni ?

2016 har jag sett en graviditet - tvilling flickor som föddes. Jippi.

Men vad hände sen ?

• Änglamamma007

Hej, vi valde mellan Invicta och Invimed och det blev Invimed tack vare att det kändes mycket mer personligt. Vi var i Gdynia på Invimed och gjorde Ivf med donerade ägg 2016. Allt funkade jättebra snabba svar på email och resultatet blev 4 embryon efter 5 dagars odling. Vi fick uppdatering varje dag från läkaren om hur det gick. Den 13 juni 2016 sattes 2 ägg in av läkaren

Krzysztof Zielinski vi hade haft under hela processen och vi fick en son mars 2018 på första försöket. Läkaren kunnig och när det gällde praktiska frågor med schema osv så pratade jag med Agnieszka koordinatorn eftersom han inte hade koll på just det praktiska riktigt. Jag upplevde inte att de inte var hjälpsamma efter jag betalt jag tyckte det var samma. Vi vill varmt rekommendera Invimed för utan dem hade vi inte haft vår lille solstråle.

• UndrandeSökare

Invimed är anmälda till Eggdonationfriends och de avråder alla från att göra behandlingar på kliniken så länge som deras utredning pågår !

Svar på tråden Erfarenhet av INVIMED