Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

Ja, du borde göra abort, varför skaffa ett barn till som det ska göra ont för? Hur tänker du?

• Anonym (Sara)
    fjanten skrev 2016-12-17 20:06:11 följande:
    Jag ser dig som egoistisk eftersom du verkar sätta dig själv och dina känslor framför barnet som redan finns. Du pratar om att du älskar pappan, som behandlar henne som skit, och som behandlar dig som skit, men fortsätter att hoppas på honom. Sedan ska du eventuellt göra samma sak mot ett till barn, hur är det rättvist mot någon?

Jag är väldigt för kvinnans rätt till sin egen kropp, men jag är även för barnens rätt, och det är inte rätt för barnet som redan finns hur hon blir behandlad av sin pappa, och det är definitivt inte rätt att göra samma sak mot ett barn till!

• Anonym (Sara)
    Corn skrev 2016-12-17 20:17:46 följande:

Det är inte det att jag inte förstår vad ni menar.
    Ni argumenterar ungefär som pappan. Men var är hans ansvar i det hela? Vill man inte ha barn skyddar man väl sig? Det har han inte gjort. Jag sa att jag hade tagit ut p-staven för att jag blödde precis hela tiden i över 6 månader. Jag skulle prova p-piller istället men det hann väl inte börja verka. Jag vet inte. Och nu är han arg på mig för att jag inte gör exakt som han säger. Han kom hit, var med vår dotter när vi pratade om saken. Jag sa var jag står, han sa då sen hej då till dottern och innan han stängde dörren sa han att jag skulle radera hans nr.
    Så jävla känslokallt....

Du tycker att en missbrukare ska ta ansvar för att det inte blir fler barn? Du verkar väldigt naiv... Jag tror han skiter i om  du skaffar fler barn med honom eller inte, han bryr sig inte om det barn ni har nu och dig verkar han skita i.

Däremot är det konstigt att du fortsätter ligga med honom när du vet att du inte har fullgott skydd.

Ärligt talat, vad hade du väntat dig?
  • Anonym (Sara)
    Corn skrev 2016-12-17 20:33:51 följande:
    Allt är ju inte så enkelt. Kan omöjligt få ner mitt liv här i tråden... Men alla gånger har inte varit helt frivilliga men det är en annan historia och hör inte till ämnet.

Han bryr sig om vår dotter men han håller sig borta när han är neråt i spiralen... Ok dagar har han varit här, t.o.m. varit ute och lekt med henne i park här utanför.
    Sen har det dröjt igen för jag vill inte ha honom hör påverkad och jag har slängt ut honom när han stått och svalt tabletter på toan.

Förväntat mig... jag förväntade mig väl att han skulle kunna älska ett till barn, han har inget ansvar över det vi redan har. Jag har ensam vårdnad.
    Jag vill inte bli dumförklarad!
    Jag dumförklarar dig inte. Däremot tycker jag du är naiv. Men du är ju också bara 20 år, så det är inte så konstigt. 

Jag tycker du ska göra abort, och få ordning på ditt liv. Sluta ligga med honom, sluta tro att det ska bli bra. Utan red upp ditt liv, gå vidare och du kommer kanske träffa en bra kille sedan som du kan få fler barn med. Skulle ditt ex ta tag i sitt liv och börja ta ansvar för sin dotter är det bara bonus. Men sitt inte och vänta på det.

Jag skriver inte detta för att vara taskig, jag har själv en dotter i din ålder, som har en kompis som är lite i din sits. Jag tycker att både du och din dotter förtjänar ett bättre liv.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar