Corn skrev 2016-12-17 20:33:51 följande:
Allt är ju inte så enkelt. Kan omöjligt få ner mitt liv här i tråden... Men alla gånger har inte varit helt frivilliga men det är en annan historia och hör inte till ämnet.
Han bryr sig om vår dotter men han håller sig borta när han är neråt i spiralen... Ok dagar har han varit här, t.o.m. varit ute och lekt med henne i park här utanför.
Sen har det dröjt igen för jag vill inte ha honom hör påverkad och jag har slängt ut honom när han stått och svalt tabletter på toan.
Förväntat mig... jag förväntade mig väl att han skulle kunna älska ett till barn, han har inget ansvar över det vi redan har. Jag har ensam vårdnad.
Jag vill inte bli dumförklarad!
Jag dumförklarar dig inte. Däremot tycker jag du är naiv. Men du är ju också bara 20 år, så det är inte så konstigt.
Jag tycker du ska göra abort, och få ordning på ditt liv. Sluta ligga med honom, sluta tro att det ska bli bra. Utan red upp ditt liv, gå vidare och du kommer kanske träffa en bra kille sedan som du kan få fler barn med. Skulle ditt ex ta tag i sitt liv och börja ta ansvar för sin dotter är det bara bonus. Men sitt inte och vänta på det.
Jag skriver inte detta för att vara taskig, jag har själv en dotter i din ålder, som har en kompis som är lite i din sits. Jag tycker att både du och din dotter förtjänar ett bättre liv.