Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Om din kille får för sej att han plötsligt vill ha barnen vv, vad gör du då? Det är inte lätt att få ensam vårdnad om fadern plötsligt vill ha dem även om han bara varit drogfri en kort tid och riskerar återfall. Om du vill behålla barnet så sluta ligg med denna blandmissbrukare och håll honom på distans från barnen tills han ör drogfri. Du kan låta bli att öppna dörren nu när han är påverkad men du kommer inte kunna skydda dina barn när de är lite större och rör sej mer fritt.

• Anonym (Maria)

Tidigare skrev du att du inte öppnade dörren när han kom påverkad, nu hade han sex med dej påverkad utan skydd fast du inte ville. Då måste du öppnat dörren antar jag. Var var din dotter då?

Jag försöker inte trycka till dej utan bara få dej att förstå vad du gör, du skyddar inte alls din dotter från en påverkad missbrukande man. Om du tvärvägrat ha sex , hade han tvingat sej på dej då med er dotter i rummet bredvid? Eller vågade du inte vägra för att det skulle bli våldsamt? Eller blev du helt enkelt kåt och glömde skydd? Det kan hända, det har hänt mej också men då kan man ju räkna och fundera om man behöver dagen efter piller. Saker händer bara inte av sej själva. Du måste ta kontrollen.

• Anonym (Maria)

Jag vill inte sparka på den som ligger. Men du skyller på så konstiga saker. Börjar du med p-piller på rätt dag så finns det inget " de har inte börjat verka än " utan då skyddar dom från början. Eftersom du hade blött i månader hade du gott om tid att fundera på bytet av skydd och den som skrev ut pillren borde kanske informerat dej om när du skulle börjat för att vara skyddad. Fast man kan ju läsa infon som ligger i paketet också.

Du skyller ifrån dej på otur men det är inte otur. Du älskar säkert din dotter hur mycket som helst och vill henne allt väl men att vilja väl och ta ansvar för att det ska gå väl är inte samma sak. Du tar säkert en himla massa ansvar för din dotters vård och hälsa, sömn mat och kärlek så jag förstår att du inte vill kallas oansvarig, du är ansvarstagande på många punkter säkert, men i fråga om att ha oskyddat sex, med en missbrukande pojkvän som har varit våldsam, är du oansvarig och det ger stora konsekvenser. Därmed inte sagt att du inte drar ett stort lass på många andra vis.

• Anonym (Maria)

]Corn skrev 2016-12-18 12:53:14 följande:[/quote-nick]Vad tråkigt att du tycker att jag "skyller" på "konstiga" saker.... men det är såhär det är. Min barnmorska sa att p-piller inte verkar direkt utan efter ca 1 vecka, för att det ska vara ett gott skydd....[/quote]

Ok kanske var det svårt med blödningen att veta när mensen började. Men då hade du fått den infon. Och tänkte inte ha sex den veckan. Sen hoppsan kom killen och då sa du till honom att du inte ville. Och när du sagt det så har du gjort vad du kunnat och oops sen blev du gravid ändå fast det var inte våldtäkt. Jag blir tokig, märker du inte själv hur du skyller ifrån dej allt ansvar?

Vad du tänkte från början eller vad du först sa först, spelar ingen roll,det är vad du faktiskt GÖR som spelar roll.

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar