Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Jag tycker att du bäst avgör själv om du klarar av att ta hand om två barn själv eller inte. Men jag tycker också att du ska sluta ligga med den här människan och ha i åtanke som andra säger att han kan begära vv boende om han helt plötsligt får lust för det.
    Han har sagt sitt, stäng av han helt ett tag och känn efter vad du vill och vad som är bäst för alla inblandade exklusive fadern..:

• Anonym (Em)
    Corn skrev 2016-12-17 20:36:28 följande:
    Varannan vecka? Han har självmant skrivit på faderskap men vägrat någon vårdnad. Han vill inte ha det ansvaret och det är vad han själv sagt många gånger för han vet att det inte skulle funka. Så DET tror jag verkligen inte är något som han hux flux kommer kräva....

Abort i v 6 hade ju varit enklare än nu.... nu är det ju ett riktigt foster som sprattlar.
    Vårdnad och umgänge är två helt olika saker, även om han inte vill ha ansvar med vårdnad över barnet/barnen så kan han helt plötsligt ändå kräva umgänge. Där kan jag också tillägga att i de flesta fall beviljad man umgänge utifrån barnets bästa till att vara med sina biologiska föräldrar. Så även om han väljer att inte vara pappa nu så kan situationen ändra sig när som helst och då ser de enbart på hur det ser ut just då.
  • Anonym (Em)
    Corn skrev 2016-12-17 20:46:21 följande:
    Hur ska HAN Akunna begära vv som aktiv missbrukare??
    Han kan skicka in hur många stämningsansökningar han vill om vv boende om han helt plötsligt vill ha det och varje gång kommer du vara tvungen till att svara på det med din tid på utredningar och pengar på advokater. Förhoppningsvis blir det inte så, men det vet du ju inte nu. Speciellt inte då han i nuläget är missbrukare är det väldigt svårt att avgöra vad som händer "om" han slutar eller får för sig något annat. Det handlar om barnens rätt till sina föräldrar.
    Som jag tidigare skrev så är det viktigt att du själv bestämmer vad som är rätt och vad du klarar av. Har du stöd från andra? Har du funderat på hur relationen ska fortsätta med fadern om han fortsätter dyka upp för att ha sex??
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar