Inlägg från: Anonym (Boll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Boll)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Corn skrev 2016-12-17 20:33:51 följande:

Allt är ju inte så enkelt. Kan omöjligt få ner mitt liv här i tråden... Men alla gånger har inte varit helt frivilliga men det är en annan historia och hör inte till ämnet.

Han bryr sig om vår dotter men han håller sig borta när han är neråt i spiralen... Ok dagar har han varit här, t.o.m. varit ute och lekt med henne i park här utanför.

Sen har det dröjt igen för jag vill inte ha honom hör påverkad och jag har slängt ut honom när han stått och svalt tabletter på toan.

Förväntat mig... jag förväntade mig väl att han skulle kunna älska ett till barn, han har inget ansvar över det vi redan har. Jag har ensam vårdnad.

Jag vill inte bli dumförklarad!

Men vänta och stopp. Varför är ni så hårda i tonen mot TS? Ta det lugnt!

TS, vad menar du med att det inte varit frivilligt? Är det sexet du pratar om? Det tycker jag helt klart är relevant i frågan.
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 20:52:50 följande:

Tack....

Nej jag vet inte om det är relevant alls faktiskt! Men nej inte alltid så frivilligt men ibland är det enklare att Ge med mig. Jag vill ju ha sex med honom, bara inte när han är påverkad och har lyckats få mig att släppa in på natten.

Anledningen till att det är relevant är dels för att om du blivit utsatt för en väldtäkt så ska verkligen ingen komma och säga vad du ska göra, abort eller inte, det vore som ett till övergrepp. Och dels för att det alltid är relevant vad gäller våldtäkt, jag frågar pga omtanke/ allmänt systerskap.

Om du inte vill ha sex, helt oberoende av anledning, just där och då så är det våldtäkt. Han får inte tvinga sig på dig. Att du är kär i honom har ingen betydelse.

Jag tycker att den mest relevanta frågan här är - kan du ta hand om två barn? Har du någon hjälp och klarar du det ekonomiskt?
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:11:17 följande:

Han är..... väldigt intensiv. Så att säga.... Jag anser inte att det är våldtäkt, bara en rätt rejäl övertalning/inte lyssna på mig riktigt.

Jag kan ju inte vinna det där ändå.

Jo men precis... kan jag ta hand om två barn ensam?  Jag tar ju hand om ett barn redan, får lite hälp av min mamma ibland men annars har jag ingen. Förutom dom där 3000 från pappan, plus barnbidrag. Resten är bidrag. Jag har inget arbete, gick från studerande till mammaledig DIREKT...

Ok. Så oavsett om det är våldtäkt eller om han insisterat trots din motsatta åsikt så är det knappast läge att komma och kräva abort. Visst kan han vara missbrukare men det fråntar inte honom allt ansvar när det kommer till sex. Han vet- uppenbarligen, hur barn blir till. Och så är det med det.

Svårt läge. Du behöver nog som redan påpekats proffesionell hjälp. Jag hoppas du hittar rätt, i det och alla beslut.
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:26:13 följande:

Ja.... jag vet inte. Känner mig otroligt ensam i detta just nu....

Jag förstår att du känner dig ensam. Gör så att imorn eller på måndag så ringer du både barnmorska (googla på vilka som finns i ditt område) och vårdcentralen och säg som det är. Att du blivit gravid igen med en kille som missbrukar, att du är helt ensam och behöver hjälp och råd. Att du är 20 år gammal. De kommer hjälpa dig. Att resonera med sig själv kan vara svårt och FL är inte så mycket att hänga i julgran. Det kommer gå bra ska du se. Acceptera att du behöver hjälp, du har lika mycket rätt till det som alla andra.
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:47:00 följande:

Ja jag inser det.. jag får kanske ta och göra det efter helgen. Ville mest nu under tiden höra det hela från andras tankar.

Ja, det låter rimligt att du behöver ventilera. Men huvudsaken att du också får riktig hjälp som kan stötta dig i det verkliga livet så att säga. Tänk bara på att det finns många osköna personer på fl som kan uttrycka sig klumpigt och tänk på att man kan vara extra känslig för just det när man är skör och inte vet hur man ska göra själv riktigt. Så att du inte blir ännu ledsnare/ mer tyngd.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar