Inlägg från: Maria 434 |Visa alla inlägg
  • Maria 434

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Du har frivillig och ofrivillig oskyddad sex med en aktiv missbrukare och har redan råkat få ett barn med honom.

Du fortsätter att ha oskyddad sex med denna man tom släpper in honom i hemmet när han är påverkad.

Nu är du gravid igen med detta underverk till karl som dessutom slagit din pappa..

Tycker det är dags för dig att växa upp och bli en stabil mamma till ditt/dina barn.

Det funkar liksom inte att skylla på att man är sååååå kär.

Du sätter din sk kärlek till den här missbrukaren före kärleken till ditt barn.

Förutom graviditet, hur kan du ha oskyddad sex med en aktiv missbrukare?! Det är totalt oansvarigt mot ditt barn.

Du vet inte vilka sjukdomar han delar med sig till dig.

• Maria 434
    Corn skrev 2016-12-18 10:42:08 följande:

Jag har haft skydd, sen var jag emellan skydd och hade inte planerat att ha sex alls innan det nya hann verka. Han dök upp och jag sa som det var. Han säger att han inte minns det eftersom att han var påverkad. Jag ville inte ha sex pga skyddet inte fanns och det måste varit då jag blev gravid nu. Sen tog det typ 9 v innan jag fick veta, mådde som vanligt.

Vi har ju träffats när han varit någelunda ren! Han har ett band med vår dotter. Är en fin pappa när han ÄR här.

Ni anar nog inte hur svårt det är ATT ha att göra med sitt barns mamma som är sp otroligt olika.....!

Du har OSKYDDAD sex med en missbrukare som du inte har någon aning om vad han har för sjukdomar. Du har sex utan kondom och riskerar att ge ditt blivande barn: Hepatit, HIV tex samt att du själv får könssjukdomar.
  • Maria 434

Med dina svar här verkar det som du älskar honom mer än ditt nuvarande barn och ditt blivande.

Ja, du är ung, men du har ett barn nu och är gravid med din andra (jag säger ditt barn och blivande barn för de är DITT ansvar att sätta först)

Sluta kontakta honom, sluta släpp in honom, sluta att sätta dig själv och dina känslor före ditt barn och blivande barn.

Ta hjälp av familj, vänner och kurator och lär dig bli en ansvarstagande mamma, vilket du faktiskt inte är nu då du fortsätter att försöka få kontakt med honom.

Tänk om ditt barn föds med Hepatit? Tänk om du har könsdjukdomar?

Sluta tänk på bara dig själv och att du älskar honom...sätt dina barn först och ta ansvar

• Maria 434
    Corn skrev 2016-12-18 13:36:39 följande:

Älskar honom MER än min dotter?! Försöker du såra mig på riktigt?

Det gör jag absolut inte. Jag har svårt att sluta älska honom men jag älskar min dotter mer än honom. Alla dagar i veckan.

Sen är det ju en annan TYP AV kärlek... mellan dom två. Det är inte så enkelt.

Jag har inga könsksjukdomar, jag har testat mig flera gånger och nu senast mot HIV.

Jag träffar honom inte. Han vågrar ju mer än vad JAG vägrar... han håller sig borta sen senaste gången och vägrar vara med på det hela. Han sa så sist med. Sen dök han ändå upp på förlossningen, halv sönderslagen men han var DÄR. Jag blir förvirrad.

Du älskar honom mer så länge du fortsätter träffa honom för att DU vill.

Fokusera på din dotter och blivande barn, fokusera på ER som familj.

SLUTA försöka kontakta honom och när han kontaktar dig så gör du klart att du inte vill ha vidare kontakt.

Ta hjälp av din familj och en kurator för att bli självständig och en bra förebild för ditt/dina barn. Bli en stark självständig tjej och en bra mamma.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar