Corn skrev 2016-12-20 12:16:59 följande:
För att han är pappan......?
Anonym (Åsa) skrev 2016-12-20 11:58:03 följande:
Du verkar tyvärr inte villig att faktiskt läsa folks svar utan bara tolka in delar av vad vissa skriver. Att fortsätta skriva kommer inte leda till någon aha-upplevelse utan det verkar ha tagit stopp. Hade du tagit råd om du fått dem från en myndighet? En annan mamma? En annan medmissbrukare? Vems råd är du villig att lyssna på och faktiskt helhjärtat ta till dig? Ingens? Ingen på FL iaf?
Kanske för att jag knappt fått prata med någon som har nån som helst medkänsla eller förståelse?! Jag har INGEN. INGEN att prata med. Ingen att gråta hos, ingen som kan säga att allt blir bra, ingen som avlastar eller ingen som vill bolla tankar med mig. Istället möt jag av hårda dumförklarande ord. VARFÖR HAR JAG KONTAKT MED PUNDAREN ENS?!?!?!?!?
Jag gör ett försök till, men jag har lätt att bli irriterad på irrationellt beteende, så ibland blir jag hård i tonen. Samtidigt ska man inte glömma att du är i ett jobbigt skede i livet, det är inte lätt att vara klar i huvudet då. Jag är ledsen för att jag skrev så hårt.
Det jag glömde skriva tidigare är:
Om du gör vissa ändringar i ditt liv, så kommer allt att bli bra. Det blir en jobbig period till, men det kommer att bli bra i slutändan.
Du tog studenten fast du var gravid, det är ett stort tecken på att du kan bita ihop och göra riktigt jobbiga saker nu, för att få det bättre sedan. Glöm inte det.
Du kommer att fixa det här också.
Du har insett att du är medberoende, men du har ännu inte tagit till dig det hela vägen. Du är nästan där.
Du vill att din dotter ska ha en pappa, och jag gissar att det är för att du är rädd att hon ska bli ledsen över att inte ha en pappa. Man vill att ens barn ska ha det bästa som finns i livet, man vill så gärna. Och man kan inte alltid ge dem det, ibland för att det är omöjligt, ibland för att det är skadligt i längden.
Om myndigheter får reda på att du låtit dotterns pappa besöka er, samtidigt som han var påverkad av morfin, så kommer de att se allvarligt på det. Det spelar ingen roll om han verkar må bättre på det, det är ett riskbeteende och olämpligt nära barn. Du kan lastas för att du utsätter ditt barn för det, och i slutändan, om det händer om och om igen, så kan dottern omhändertas. I lagens ögon utsätter du din dotter för narkotika, och/eller narkotikaberusade personer i hennes eget hem, och det kan vara skäl för omhändertagande. Du förutsätts säga nej till pappan om han brukar morfin eller annat, och om du säger ja, så brister du i din omsorg om dottern. Hon kan tas ifrån dig för att du lät hennes pappa träffa henne.
Du måste för hennes och din egen skull bryta helt med pappan, så länge han är en missbrukare.
Jag tror att du fixar det, du blir så arg på alla hårda ord här, och jag tror att det är för att du redan vet allt och det är jobbigt att få det upprepat gång på gång av främlingar. Du vet vad du måste göra och fräser ifrån när folk skriver dig på näsan.
Jag hoppas att du får god hjälp av BVC/MVC/kurator och att du får en lugnare tid över jul och nyår. Jag skriver inte mera nu för att inte göra dig mer upprörd eller ledsen, men du ska veta att din tråd har berört mig. Jag önskar dig och din(a) barn allt gott i livet och har stort hopp om att ni faktiskt får det.
Det kommer att ordna sig.