Inlägg från: groodan |Visa alla inlägg
  • groodan

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Jag upptäckte exet missbruk (bland, ffa opioider) när jag var gravid vecka 30 med andra barnet. Innan jag upptäckte missbruket trodde jag att han var deprimerad, men pga hans manipulation fattade jag inte allvaret i situationen. Var ihop med honom ett år därefter, "han skulle ju bli frisk" trots att jag aldrig kunde sätta barnen främst under denna tid. Han blev även fysiskt våldsam. Efter att ha sett djävulsdansen och läst på om hur det påverkar barn att växa upp med en missbrukare i hemmet tog jag kontakt med soc och fick stöd till en separation (våldet skyndade på det hela). Nu är jag själv med båda barnen, soc svek mig efter separationen och tyckte att han kunde ha dem varannan helg (idioter....) men i Tingsrätten fick barnen i interimistiskt dom umgänge med umgängesstöd två timmar i veckan. Han har knarkat dubbelt så många tillfällen som han varit nykter....

Ensam med två barn är underbart i jämförelse med att ha två barn och en missbrukare... Och jag har börjat träffa en ny kille, känner hopp om att få vara kär igen! Att försörja barnen är inga problem. Jag har även hjälp så att jag kan få lite avlastning ibland :)

Okej, jag gav dig inte svar på ditt inlägg, TS... Men hoppas att du kan finna något stöd i det jag skriver ändå :) ? Skriver gärna på Pm om du vill

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar