Inlägg från: Anonym (Socialtjänst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Socialtjänst)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Corn skrev 2016-12-18 16:41:30 följande:

Jag VET att jag inte kan rädda honom! JAG VET DET.

Det betyder inte att jag bara kan sluta bry mig om honom. Han har INGEN annan än mig!

DINA BARN har ingen annan än dig! Det är dem du ska lägga ALLA dina omsorger på.

Jag är ledsen att säga detta ts, men jag gör det ändå för du behöver vakna och växa upp:

Utifrån vad jag läst så skulle jag som socialsekreterare ansökt om att myndigheten skulle omhänderta ditt/dina barn. Varför? Jo, för att det är oerhört tydligt för mig att du inte har förmågan att skydda dina barn. Varken fysiskt eller känslomässigt. Socialtjänstlagen säger att barn måste skyddas om deras hälsa och utveckling hotas. Du är förälskad och medberoende i en missbrukare och låter denne vistas runt ditt barn, även själva. Mitt inlägg blir för långt om jag ska lista upp alla punkter som beslutet skulle grunda sig på, men tro mig när jag säger att risken är stor att ditt/dina barn blir omhändertagna om du inte förändrar ditt sätt att agera, tänka och umgås med denne man. Sen kommer du självklart inte att dela myndighetens syn, men jag vill bara förklara detta för dig så du vaknar upp och förändrar er situation. Lycka till och kämpa på ts!
  • Anonym (Socialtjänst)
    Corn skrev 2016-12-18 20:57:25 följande:

Hur är jag ett barn? Jag har ensam tagit hand om ett barn sen jag kom hem från BB. Bor ensam, har ingen hjälp förutom npn enstaka helg per år av min mamma.

Hur var det nu? Du har i tidigare inlägg hävdat att barnet bara varit hemma en gång/aldrig när killen varit där över natten. De andra gångerna ni har haft sex/han våldtagit dig har dottern inte varit hemma. Men nu berättar du att du enbart har avlastning någon enstaka helg per år?

Du förstår att ju mer du ljuger desto mer olämplig framstår du?

Och för övrigt är det en ganska dålig idé att skaffa två barn som (utöver att deras pappa är en olämplig knarkare som misshandlar, utnyttjar, lurar, bedrar och våldtar deras mamma):

1) du inte har avlastning/hjälp med

2) inte kan försörja utan låter helt kallt oss skattebetalare slita för att betala för dina ungar (trots att du inte ens kan ta hand om ett är du respektlös nog att fundera på att sätta ännu ett till världen)

Ta en funderare till är du snäll. Det är inte för sent att göra sunda, mogna och ansvarsfulla val. Kram
  • Anonym (Socialtjänst)
    Corn skrev 2016-12-18 21:09:54 följande:

Du är RIKTIGT elak. Som jag sagt, jag tar ENSAM hand om vårt barn. Han har sagt upp all kontakt och raderat mitt nr. Han har inte hört av sig och jag vet ingenting om honom, och JAG är den som du tycker ska straffas?! För att JAG råkar ha känslor för honom? Mitt barn har inte tröffat honom ens en gnutta påverkad på extremt länge och DÅ fick han gå när jag märkte. Att jag sen släppt in han några nätter när jag haft BARNVAKT?!

Nej fy fan vad elak du är. Men det är alltid mammans fel.

Jag skrev här för att jag är så jävla ledsen. Över att min dotter inte får nån pappa. Att jag kanske måste abortera barnet jag redan älskar i min mage och allt för att deras pappa missbrukar!!!!

Jag är inte elak. Jag berättar bara hur lagstiftningen ser ut och hur sociala myndigheter skulle resonera kring er föräldraförmåga. Och det faktum att du inte förstår det tycker jag är väldigt talande att du inte riktigt förstår hur du riskerar att skada ditt barn. Nej du, det är sannerligen inte bara mammans fel. Men i detta fallet är det DU som skriver på fl i frågan, det är DU som är gravid, det är DU som har enskild vårdnad och har barnet boende hos dig och därmed är det DU som har huvudansvar för barnets välmående och säkerhet. Och dina val får också konsekvenser för flickan. Inte bara pappans.

Du skriver att du straffas. Nej, det är ditt barn som straffas i slutändan. Om du prioriteterar förälskelse före att tillgodose ditt barns behov.

Du talar utifrån dig själv. Jag talade utifrån din dotter. Vilket du också ska göra tycker jag. Se utifrån dig själv nu och börja tänk utifrån dottern såsom en bra förälder gör.

Du är ledsen att din dotter inte får någon pappa. Det kan jag förstå. Men du sitter mitt i problemet och kan inte se det vi ser. Jag ser en omogen egocentrisk pojke som skadar dig och skiter i sitt barn. För använder han sitt eget kött och blod som en bricka i ett spel och som utpressningsmetod för att få sin vilja fram är han inte en pappa, bara en person som skvätt en spermie i dig. Känslorna gentemot dottern är så minimala att han väljer bort henne utan att blinka. En sån "pappa" mår hon bättre utan.
  • Anonym (Socialtjänst)
    Corn skrev 2016-12-18 21:09:54 följande:

Du är RIKTIGT elak. Som jag sagt, jag tar ENSAM hand om vårt barn. Han har sagt upp all kontakt och raderat mitt nr. Han har inte hört av sig och jag vet ingenting om honom, och JAG är den som du tycker ska straffas?! För att JAG råkar ha känslor för honom? Mitt barn har inte tröffat honom ens en gnutta påverkad på extremt länge och DÅ fick han gå när jag märkte. Att jag sen släppt in han några nätter när jag haft BARNVAKT?!

Nej fy fan vad elak du är. Men det är alltid mammans fel.

Jag skrev här för att jag är så jävla ledsen. Över att min dotter inte får nån pappa. Att jag kanske måste abortera barnet jag redan älskar i min mage och allt för att deras pappa missbrukar!!!!

Jag är ledsen att jag gjorde dig upprörd, men jag skrev faktiskt i all välmening och ville hjälpa

dig. Ibland är hårda ord provocerande, jag förstår det. Jag ville få dig att öppna ögonen för hur allvarligt detta är, att det faktiskt finns en verklig risk att socialtjänsten anser att din dotter behöver flytta från dig en period. Men är du medveten har du också en möjlighet att förändra! Du kan inte förändra honom, men dig själv! Ta av dina "förälskelseglasögon" och sätt på dina "mammaglasögon" och ta inte av dem, inte ens för en liten stund. För du ska bara se livet och omvärlden ur ett barnperspektiv där hennes behov är det enda viktiga och dina egna får stå åt sidan ett tag. Just nu ska inget annat vara viktigt. För du är en bra mamma, alldeles säkert! Du behöver bara bli lite påmind om att dina "mammaglasögon" är de enda du behöver just nu :) Lycka till!
  • Anonym (Socialtjänst)
    Corn skrev 2016-12-19 12:18:38 följande:

Ni vinner. Jag gör abort.

Jag vet inte ens var man ringer. Kvinnokliniken?

Du ska inte göra abort pga vad några på fl anser. Du ska göra abort om DU anser det är den bästa lösningen. Men du MÅSTE reda upp din situation, dina känslor och förmågan att se hur er "relation" och pappans obefintliga föräldraförmåga påverkar barnet/barnet. Oavsett vad du beslutar dig för att göra. Lycka till.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar