Gravid IGEN - pappan missbrukar
Jag VET att jag inte kan rädda honom! JAG VET DET.
Det betyder inte att jag bara kan sluta bry mig om honom. Han har INGEN annan än mig!
Jag är ledsen att säga detta ts, men jag gör det ändå för du behöver vakna och växa upp:
Utifrån vad jag läst så skulle jag som socialsekreterare ansökt om att myndigheten skulle omhänderta ditt/dina barn. Varför? Jo, för att det är oerhört tydligt för mig att du inte har förmågan att skydda dina barn. Varken fysiskt eller känslomässigt. Socialtjänstlagen säger att barn måste skyddas om deras hälsa och utveckling hotas. Du är förälskad och medberoende i en missbrukare och låter denne vistas runt ditt barn, även själva. Mitt inlägg blir för långt om jag ska lista upp alla punkter som beslutet skulle grunda sig på, men tro mig när jag säger att risken är stor att ditt/dina barn blir omhändertagna om du inte förändrar ditt sätt att agera, tänka och umgås med denne man. Sen kommer du självklart inte att dela myndighetens syn, men jag vill bara förklara detta för dig så du vaknar upp och förändrar er situation. Lycka till och kämpa på ts!