Gravid IGEN - pappan missbrukar
Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.
Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.
Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.
Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.
Eftersom att det inte går tt få ner hela mitt liv i en tråd på internet är det såklart jättesvårt att inte missa viktiga detaljer, samtidigt känner jag inte att jag VILL nämna varenda grej heller.
Jag är självklart ledsen över att min dotter inte har en bra pappa. Men när jag ser dom tillsammans och han faktiskt inte drogar HÄR HEMMA, under ett dygn eller vad det nu än har varit, så har det väckt hopp i mig. Jag är mänsklig, jag har alltid lite för mycket hopp om honom.... Sen försvinner han några veckor igen, för att sen knacka på nån sen kväll. Jag har sällan öppnat. När jag väl har öppnat har han antingen bara vara ledsen och behövt komma in, inte varit påtänd. Det där märker jag direkt på honom så oroa er inte över det. Eller så har han varit påverkad och då har jag sagt till honom att gå innan jag ringer polisen. Då har han gått, efter ett tag.. Han är inte så att han gapar och skriker utanför dörren.
Jag vet att jag är medberoende. Men jag hade i alla fall styrkan att flytta ifrån honom på riktigt, inte söka mig tillbaks. Vi har inget förhållande och jag har haft två andra korta förhållanden under tiden. Men jag är tydligen dum i huvudet som inte kan släppa honom helt... och jag är singel. Alltid singel..... pga det.
Just nu är mitt stora problem graviditeten. Jag pendlar mellan att självklart behålla till att vilja boka en tid för abort NU på direkten. Å andra sidan håller det här barnet honom borta. Gör jag abort kommer han söka sig tillbaks.
Och tro mig..... jag vet att nr 1 och 2 och 3 och...... är hans droger. Han har sagt själv, det är en av hans få bra saker, att han är rak med det. Jag kan aldrig vara nr 1, barnet kan aldrig vara nr 1.... ingen kan vara nr 1...........
NEJ! Jag gör abort för att jag tydligen inte är en tillräckligt bra mamma till dottern jag redan har. Oavsett vad framtiden har med sig kommer jag alltid att ångra aborten och jag kommer att hata mig själv och pappan. Men jag kommer göra framtiden bättre för min dotter. Och det är ju det enda som räknas in.
NEJ! Jag gör abort för att jag tydligen inte är en tillräckligt bra mamma till dottern jag redan har. Oavsett vad framtiden har med sig kommer jag alltid att ångra aborten och jag kommer att hata mig själv och pappan. Men jag kommer göra framtiden bättre för min dotter. Och det är ju det enda som räknas in.
En bra mamma....
En bra mamma....
En bra mamma....
Och om han kommer tillbaka skickar du iväg jonom?
När han är OK I SKALLEN är han det finaste jag vet. Det han och jag hade FÖRR. Varför är det så jävla svårt att förstå? Tror du att alla som fått stryk av sina partners får det första dagen?
Han har aldrig skadat vår dotter, vad är det för skitsnack?
Ja han har försökt ta droger hos mig men jag har kastat ut honom direkt. Jag accepterar inte det ens 1 procent.
Jag har haft skydd. ALLTID haft skydd. Blev gravid ändå.
Hade annat skydd denna gång. Funkade. Blev gravid ändå sen ja, men det var inget jag styrde. Det blev som det blev! Nu ÄR jag gravid! Älta inte HUR jag blev det!
Respekterar hans önskan.... Vad ska jag göra då?
Vi har träffat honom en gång nu. Det gick bra, det var lugnt. Inget bråk eller så, tror inte att han heller vill bråka inför dottern. Vi pratar inte om graviditeten, den är kvar men ....han vill inte. Jag vet det. Han måste inte vara med, verkligen inte.
Fortsätter utsätta? Han var spiknykter idag. Det var inget bråk, ingenting. Jag tycker då det var bättre än att hålla dottern borta från honom. Jag var med hela tiden och sen gick vi hem. Självklart ska hon inte vara runt honom när han är märkbart påverkad!
Läs svar ovan.
Det är nog bara en tidsfråga innan dessa stackars ungar får växa upp i familjehem med övervakat umgänge med sina föräldrar.
Mycket tragiskt!
Men om det är så enkelt att skita I en närstående missbrukare. Vad ska jag göra då?
På riktigt? Jag har själv hand om mitt barn. Han fick träffa henne EN gång i ca 3 timmar, första ggn sen november. Jag ville se hur det var, om han gjort några förändringar. Jag pratade med honom i telen preciiiiis innan för att kolla läget. Han kändes lika nykter som jag. Har inte planerat massa umgänge men jag behövde se vad som hänt sen November. Om han gjort något för att förändra saker.
Ja han är missbrukare men NÄR är det jag ska ge honom nån mer chans då? Det är riktigt svårt att utesluta honom helt! Ni måste ju förstå detta. Lätt att sitta och tycka saker bakom en skärm i sin anonymitet!
Han kommer aldrig söka hjälp. Han ska göra det på egen hand säger han.
Åh snark! Lägg av.
Jag har faktiskt pratat med min mamma idag. Det var ett tag sen... Och jag kan säga att det för första gången på länge känns hoppfullt & bra. Jag kommer ställa mig i kö för boende i den staden & i närheten. Hon skulle kolla mer ang det. Jag kommer inte att bo kvar i det här området eller i den här staden. Ni snackade om att bygga skyddsnät? Jag har min mamma & jag flyttar närmare henne, så snart det finns något. En etta eller vad som helst. Jag har efter samtalet med henne insett lite saker...
Jag kommer alltså drygt 10 mil ifrån barnens pappa & det är det bästa, jag kommer vara ensam med 2 barn. Exet säger att han ska bli ren på egen hand, men jag tror honom inte. Han får kämpa... så får vi se vad som sker.
Min mamma har sagt en del saker som ni redan tagit upp här, men det krävs ibland att man hör det från nån man tycker om...
Hur som helst.. det är skönt att vara sams med min mamma igen...
Tror inte den bästa boten är att försöka hålla fokus BORTA från något. Det är dömt att misslyckas om man inte har någonting annat BÄTTRE att fokusera på istället.
Om ts skaffar sig positiva saker till sitt liv så kommer fokus på exet förhoppningsvis försvinna av sig självt.
Alltså jag tror inte att du fattar. Alla människor letar efter och behöver kärlek. Ts letar efter på fel ställe. Men hon kommer inte att överge fel ställe innan hon hittar det på ett nytt. Rent mänsklig överlevnadsstrategi.