Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Corn skrev 2016-12-17 19:44:29 följande:

Så jag bör alltså offra dotterns syskon för att pappan ska stanna?

Jag förstår tänket, jag är där själv. HELA TIDEN.

Men jag vet inte hur JAG ska kunna leva med det valet resten av mitt liv....

Nej om du kan ta hand om båda barnen och försörja dem så kan du ju behålla. Om du däremot är osäker på hur du ska klara det (och med en sådan galning till pappa till dina barn) så bör du överväga abort.

Det är din kropp och du bestämmer. Det kan ju lösa sig ändå, om du uppfostrar båda fint så reder de sig. Men det är inte kul att växa upp med en frånvarande missbrukare som pappa, jag är själv barn till en sådan...
  • Anonym (M)
    Anonym (Typ) skrev 2016-12-17 22:28:48 följande:

Vill bara säga att om duvredan älskar och vill ha barnet så lär du måsjukt dåligt om du gör abort.

Situationen kunde klart vart bättre men nu är det dom det är.

Samtidigt kan det vara värt att må dåligt som vuxen istället för att barnet som föds kommer få ett skitliv.

Jag gjorde abort som tonåring för jag tyckte det vore orättvist att utsätta bebisen för ett svajigt liv, och då hade jag det ändå ordnat jämfört med Ts liv. Det är inte schysst att gå på enbart sina egna känslor och föda ett barn in i misär.
  • Anonym (M)
    Corn skrev 2016-12-19 16:27:25 följande:

Jag är knappast den enda unga ensamstående utan jobb under en period i livet?

Men oroa dig inte du, allt blir sååååå mycket enklare när jag tar livet av den ena!

:/ friskt att skriva sådär..
  • Anonym (M)
    Corn skrev 2016-12-19 16:36:23 följande:

Det är ju precis så det är. Folk hejjar på att döda ena, behåll andra. ALLT blir så mycket enklare då tydligen!

Du borde ta en paus från denna tråd... seriöst.

Och alla vi andra också. Det går fan för långt.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar