Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Många sidor som jag inte läst igenom men som svar på själva tråden så tycker jag inte du ska göra abort om du inte vill det. Om ett barn och en familj är lycklig har inte med pengar att göra utan om familjen har kärlek och ro. 

Jag har arbetat med missbrukare och tycker att barn ska hållas så långt ifrån dessa som möjligt, för barnen skull. Jag har även varit i ett destruktivt förhållande och vet att det är nästan omöjligt att ändra någons beteendemönster, när det dessutom finns droger med i bilden behöver personen professionell hjälp som tyvärr inte en partner kan ge.
    Jag tror att man kan klara det mesta om man är kapabel att välja bort det som gör mer skada än nytta i livet. Satsa på familjen och välj era liv i första rummet! Han kan få hjälp från annat håll och om du älskar honom, gör honom istället helt säker på att ni finns kvar om några år när han är "frisk" igen. Men under inga omständigheter tidigare än så. Låt det bli hans motivation under sin resa tillbaka, alla KAN förändras.

• Anonym (Åsa)

Du verkar tyvärr inte villig att faktiskt läsa folks svar utan bara tolka in delar av vad vissa skriver. Att fortsätta skriva kommer inte leda till någon aha-upplevelse utan det verkar ha tagit stopp. Hade du tagit råd om du fått dem från en myndighet? En annan mamma? En annan medmissbrukare? Vems råd är du villig att lyssna på och faktiskt helhjärtat ta till dig? Ingens? Ingen på FL iaf?

• Anonym (Åsa)

Och är det så att du tagit ditt beslut redan så vet jag inte riktigt vad tråden handlar om längre.. :/

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar