Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Corn skrev 2016-12-17 20:17:46 följande:
    Det är inte det att jag inte förstår vad ni menar.
    Ni argumenterar ungefär som pappan. Men var är hans ansvar i det hela? Vill man inte ha barn skyddar man väl sig? Det har han inte gjort. Jag sa att jag hade tagit ut p-staven för att jag blödde precis hela tiden i över 6 månader. Jag skulle prova p-piller istället men det hann väl inte börja verka. Jag vet inte. Och nu är han arg på mig för att jag inte gör exakt som han säger. Han kom hit, var med vår dotter när vi pratade om saken. Jag sa var jag står, han sa då sen hej då till dottern och innan han stängde dörren sa han att jag skulle radera hans nr.
    Så jävla känslokallt....
    Corn skrev 2016-12-17 20:17:46 följande:
    Det är inte det att jag inte förstår vad ni menar.
    Ni argumenterar ungefär som pappan. Men var är hans ansvar i det hela? Vill man inte ha barn skyddar man väl sig? Det har han inte gjort. Jag sa att jag hade tagit ut p-staven för att jag blödde precis hela tiden i över 6 månader. Jag skulle prova p-piller istället men det hann väl inte börja verka. Jag vet inte. Och nu är han arg på mig för att jag inte gör exakt som han säger. Han kom hit, var med vår dotter när vi pratade om saken. Jag sa var jag står, han sa då sen hej då till dottern och innan han stängde dörren sa han att jag skulle radera hans nr.
    Så jävla känslokallt....
    Ursäkta OM det jag skriver kan kännas rätt okänsligt i dina ögon.

Men har du svårt att anamma rationellt tänkande?
    Ja det går att tänka rationellt även om man är "tokkär" och "älskar någon bortom allt". 

Du blev ihop med en missbrukare. En missbrukare.

Bara där borde du begripa att det är en person som INTE tar ansvar för sina handlingar. Men vad gör du i stället? Jo du väljer att knulla med en sådan person iallafall och det blir barn. Sedan så får du jobba hårt för att de skall kunna få någon som helst kontakt med varandra.

Ditt prat om att "vill han inte bli pappa så skyddar han sig". Ja det håller jag med, dock så funkar det på folk som INTE missbrukar olika stimulansmedel. (droger/alkohol).

Men nu är killen en icke ansvarsfull person, utan en missbrukare, och då borde du inte knullat honom alls från första början. Utan insett, från start, att det är skräp med den killen och knappast ett ämne för att skaffa barn med då han är just en icke ansvarsfull person.

Ditt resonemang du har i detta inlägg skulle funka och vara vettigt att komma med om killen SAKNADE missbrukar problem. Och då hade du till och med kunnat får mitt medhåll också till 100%.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 14:08:37 följande:
    Han är inte med dottern om han knarkar. Möjligen morfin i sig men han får INTE ha det här hemma.
    Du är skrämmande person. Någon borde anmäla dig för sos. Hur i helvete kan du acceptera att pappan träffar sitt barn när har droger i kroppen överhuvudtaget?

En rationellt tänkande kvinna som är mån om sitt barn och vill skydda sitt barn, skulle kräva att pappan slutar med droger och nekar pappan att träffa barnet fram tills dess att han varit helt drogfri i minsta 1år.
    Corn skrev 2016-12-18 12:56:22 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa vem jag blir kär i.
    Tyvärr för dig så har jag aldrig påstått att man kan hjälpa vem man blir kär i.

Men att du saknar förmågan till rationellt och ansvarsfullt tänkande, har du faktiskt bevisat om och om igen i ena inlägget efter det andra.

• EnAnonumius
    Anonym (De Jesus) skrev 2016-12-18 15:58:51 följande:

Varifrån får han dessa 3000 varje månad? Vad har han för jobb och hur mycket pengar går till hans droger? Hur gammal är han?
    TS skrev i ett av sina inlägg att han suttit inne. (D.v.s "skakat galler").

Så det finns ju ganska så stor sannolikhet att han "jobbar vid sidan av lagen" som de flesta missbrukare av droger, gör för att försörja sitt missbruk.
  • EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 17:10:53 följande:
    Så hur kommer jag ur grejen med att älska honom?
    Som många skrev BRYT med honom där har du svaret. Du verkar ju inte förstå att bryter man med en person så avtar "kärleken" till slut till denna då du inte ger den näring.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 16:57:57 följande:
    Det gör mig så otroligt ledsen! Detta är en kille som aldrig varit älskad eller knappt fått en kram. Som knappt kan hantera att någon rör vid honom.
    Jag vet att barnen kommer först, jag sätter dom alltid först. Dom som påstår att jag inte gör det vet inte vad jag går igenom varenda dag med dom....
    Sätter man barnet först som du hävdar, så borde du även skydda ditt barn från en missbrukare.
    Barnets far är en missbrukare.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-18 17:09:16 följande:
    ELLER så är det faktiskt hans pengar, som han får inte på samma sätt som ndra som inte har arbete. Sbälla dra inte slutsatser baserat på några meningar.
    Jag vet inte för jag frågar inte, som man lär sig.

........
    Jaha det finns många sätt man kan få pengar på som arbetslös.

*Bidrag, är ett av dem.
    *Svartjobb är ett annat.
    *Ersättning/stöd.

Dock så var det knappast några slutsatser som drogs utan sannolikheter (spekulationer). Det är en signifikant skillnad att "sannolikt är det så" och  hävda att "han drar in medel via kriminell kriminell".

• EnAnonumius
    Valitesnäll skrev 2016-12-19 15:26:01 följande:
    Du har ju iaf vett att inte låta pappan komma nära när han är påverkad vilket jag anser är det viktigaste.
    Verkligen?
    Corn skrev 2016-12-18 14:08:37 följande:
    Han är inte med dottern om han knarkar. Möjligen morfin i sig men han får INTE ha det här hemma.
    "Möjligen morfin i sig"= låter pappan träffa barnet påverkad.

Så jo TS låter honom träffa barnet med morfin kvar i blodet. Morfin är inget som går "ur kroppen snabbt" s.a.s.  Det är även känt inom sjukvården med att morfin inte går ut kroppen snabbt, och det är  EN AV anledningarna till att så många läkare inte gärna skriver ut morfins om det inte är absolut nödvändigt.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-19 19:51:00 följande:
    Lite morfin i sig har även en släkting till mig oga smärtor, får denne inte heller träffa mitt barn?
    Jag ser skillnad på lite morfin från kvällen innan.... än att vara extremt påverkad.
     Skulle skrivit det annorlunda för att minska missförstånd från din sida. Då du svara och tänker så fruktansvärt svartviitt.

Nu är det skillnad mellan medicinsk morfin och morfin som din kille köper via säljare. Den din kille köper in är mycket mycket starkare än den medicinska morfinet.

Medicinsk morfin är långt mycket mildare och när man går på medicinsk morfin så står du under sträng läkarkontroll också (min morfar har också gått på medicinsk morfin så jag vet), för att den som går på medicinsk morfin får lägsta möjliga dos så att det skall minska på sidoeffekterna med morfinet.

Att jag drog upp detta med att de även inom sjukvården känner till att morfin tar lång tid att går ur kroppen var för att tala om för personen jag svarade (Valitesnäll), för att hen, om att man inte skall ta så lättsinnigt på detta med morfin och tro att man är tillfälligt "nykter" efter några dagar utan att tagit morfin. I synnerhet om n¨gon är en missbrukare då är det ju etter värre.
    Det du DU skall ha i beräkningen att din kille har ett missbruk, och missbrukare använder morfin för att stilla sitt begär och tar höga doser då de är ute efter bieffekterna med morfinet.

Du får ju lära dig att skilja på missbrukare (din kille) och en som via läkare fått utskrivet morfin mot smärta som står under kontroll av läkare.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-20 09:37:49 följande:
    Du tror att du känner mig, sluta skriv som om du vet det.

1. Jag visste att han var missbrukare innan jag ens träffade honom. 
    2. Man väljer inte vem man blir kär i och jag vi klickade.
    3. Jag blev inte gravid med flit, men du kanske inte förstår vad jag skriver? Jag har skrivit det FLERA gånger. Det var inget jag försökte bli och ville inte bli. Han ville inte ens ha ETT barn, nånsin - alls.
    4. Jag ska börja ta ansvar istället. Ok. Istället för.....? Istället för att ensam ta hand om en ettåring och tog studenten precis innan hon föddes. Ok. Jag trodde att jag redan tog ansvar men så fel jag kan ha det.

Jag fick veta att jag var gravid nu i v 9. Jag hoppades nästan att det skulle vara något fel på KUB så jag hade en bra anledning att göra abort. Jag är snart i v 14. Jag ska göra abort på ett friskt barn för att PAPPAN är missbrukare.
    Men ja ja. Jag TAR MITT ANSVAR NU DÅ, som det så fint heter!
    1) Ja du visste att han var missbrukare. Det är HANS problem.
    Du kunde undvika att ha oskyddad sex med honom då han är en ansvarslös person. Eller krävt att han använde kondom. Du kunde sagt utan kondom ingen sex.

2) Det är INGEN i denna tråden som ha sagt det heller.
    Det folk har sagt till dig är att man kan tänka rationellt även om man är kär.  Du brister i rationellt tänkande.  Läser man dina inlägg överlag i tråden så har du ju inte visat ett enda prov på en enda rationell tanke.

3) Nej det är ingen som sagt att du blev gravid med flit. Du blev gravid genom din omdömeslöshet. Det är en otrolig skillnad mellan dessa två egenskaper.

4) När skall du begripa att du brister i ansvarstagandet när du tillåter en missbrukare träffa sitt barn påverkad.
    Ja att du tog studenten innan du födde ditt första barn är ju bra och fint.
    Dock så har det INGET med saken att göra med att du tillåter en missbrukare vara påverkad när det träffar sitt barn. Du har ju själv skrivit att han kan komma och hälsa på när han har morfin i kroppen och han är missbrukare. Så han är nu inte alltid nykter när han hälsar på barnet.
    Du har ju även visat stora prov på att du inte förstår skillnaden heller mellan "bruk" och "missbruk" också.
    Corn skrev 2016-12-20 09:56:52 följande:
    Men det ändrar ju knappast det jag känner?
    Som sagt man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
    Men bara för att du är kär i honom så kan man anamma rationellt tänkande.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-20 12:16:59 följande:
    För att han är pappan......?

Kanske för att jag knappt fått prata med någon som har nån som helst medkänsla eller förståelse?! Jag har INGEN. INGEN att prata med. Ingen att gråta hos, ingen som kan säga att allt blir bra, ingen som avlastar eller ingen som vill bolla tankar med mig. Istället möt jag av hårda dumförklarande ord. VARFÖR HAR JAG KONTAKT MED PUNDAREN ENS?!?!?!?!?

Ta av dig offerkoftan.
    Det finns INGEN i denna tråden som har "dumförklarat" dig.

Det som är problemet är att du inte får de svar du hade förväntat dig. Och ja då kan man ju tycka att folk"dumförklarar dig" som inte lever upp till dina förväntade svar, du hade tänkt att få.

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-20 11:46:48 följande:
    Ingen person är FARLIG med morfin i kroppen, som dessutom är övervakad.
    Men med det sagt, han kommer inte träffa barnet igen. Det har både han och jag sagt. Väljer han bort henne pga ett till barn så kan han dra åt helvete hur som helst.

Ursäkta. Om du INTE vill känna att du blir dumförklarad så kanske du skall lägga av med att anklaga folk för att påstå saker de aldrig har sagt eller påstått. Det är DU som sitter nu och direkt fantiserar ihop att jag skulle ha sagt att någon är farlig med morfin i kroppen.

Läs vad folk verkligen skriver i stället för att tolka in något folk INTE skriver eller påstår.
    Lär dig att skilja på VEM som skriver vad.
    Jag skrev "olämplig",  det är är aldrig samma sak som "farlig".

Jag har aldrig hävdat att någon person är farlig morfin i kroppen.  Tänker aldrig hävda det heller.
    Det kan vara olämpligt ändå att låta någon missbrukare av opiater/alkohol att träffa sitt barn även om personen inte är "farlig" och någon "övervakar". 

• EnAnonumius
    Corn skrev 2016-12-20 13:20:16 följande:
    Om du läser hur vissa skriver till mig så ser du väl själv?
    Ja jag har läst och ser fortfarande ingen som dumförklarat dig.

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar