Gravid IGEN - pappan missbrukar
Corn skrev 2016-12-17 20:17:46 följande:
Det är inte det att jag inte förstår vad ni menar. Ni argumenterar ungefär som pappan. Men var är hans ansvar i det hela? Vill man inte ha barn skyddar man väl sig? Det har han inte gjort. Jag sa att jag hade tagit ut p-staven för att jag blödde precis hela tiden i över 6 månader. Jag skulle prova p-piller istället men det hann väl inte börja verka. Jag vet inte. Och nu är han arg på mig för att jag inte gör exakt som han säger. Han kom hit, var med vår dotter när vi pratade om saken. Jag sa var jag står, han sa då sen hej då till dottern och innan han stängde dörren sa han att jag skulle radera hans nr.
Så jävla känslokallt....
Corn skrev 2016-12-17 20:17:46 följande:
Det är inte det att jag inte förstår vad ni menar. Ni argumenterar ungefär som pappan. Men var är hans ansvar i det hela? Vill man inte ha barn skyddar man väl sig? Det har han inte gjort. Jag sa att jag hade tagit ut p-staven för att jag blödde precis hela tiden i över 6 månader. Jag skulle prova p-piller istället men det hann väl inte börja verka. Jag vet inte. Och nu är han arg på mig för att jag inte gör exakt som han säger. Han kom hit, var med vår dotter när vi pratade om saken. Jag sa var jag står, han sa då sen hej då till dottern och innan han stängde dörren sa han att jag skulle radera hans nr.
Så jävla känslokallt....
Men har du svårt att anamma rationellt tänkande?
Ja det går att tänka rationellt även om man är "tokkär" och "älskar någon bortom allt".
Du blev ihop med en missbrukare. En missbrukare.
Bara där borde du begripa att det är en person som INTE tar ansvar för sina handlingar. Men vad gör du i stället? Jo du väljer att knulla med en sådan person iallafall och det blir barn. Sedan så får du jobba hårt för att de skall kunna få någon som helst kontakt med varandra.
Ditt prat om att "vill han inte bli pappa så skyddar han sig". Ja det håller jag med, dock så funkar det på folk som INTE missbrukar olika stimulansmedel. (droger/alkohol).
Men nu är killen en icke ansvarsfull person, utan en missbrukare, och då borde du inte knullat honom alls från första början. Utan insett, från start, att det är skräp med den killen och knappast ett ämne för att skaffa barn med då han är just en icke ansvarsfull person.
Ditt resonemang du har i detta inlägg skulle funka och vara vettigt att komma med om killen SAKNADE missbrukar problem. Och då hade du till och med kunnat får mitt medhåll också till 100%.