Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

jag blev gravid med en blandmissbrukare, alla sa abort, jag behöll. nu får han endast träffa barnet under övervakning. han bryr sig när det passar honom inte när det passar henne. hon är 3 år och jag råder dig inte till något i frågan ang abort/behålla. däremot kan jag råda dig i att gå på anhörig träffar och lära dig ang medberoende så mkt du bara kan. jag lämnade mitt ex (om man ens kan kalla det ett förhållande från första början) jag insåg att han är och kommer alltid förbli en idiot, hade inga känslor för honom. sen måste du ställa dig själv frågan ifall han nu skulle bli nykter, kan du leva med honom trots att det är en stor risk för återfall? en människa kan vara nykter 10 år innan hen faller dit igen. hur du skulle hantera det o.sv. finns otroligt mkt hjälp du kan få, men en sak är säker och det är att håll barnet/barnen borta från missbruket och honom påverkad eller vid avtändning. det skadar bara barnet/barnen att få uppleva och då har du det bättre ensam med dom utan pappa.

• Anonym (förstår)

Sålänge han missbrukar kommer det inte gå att snacka med honom normalt. Jag lämnade mitt ex för mer än 2 år sedan. Till och från terroriserar han mig, hotar mig och sen jättetrevlig. Blev ännu mer problem när jag träffade en ny man. Jag har blockat mitt ex och han får en dag i veckan under nån timme som han får prata med barnet (om han hör av sig) räkna inte med att han kommer finnas där för något av barnen. En missbrukare är ingen lämplig förälder på nåt sätt. Han kan väl höra av sig när han är nykter. Så fort mitt ex gör nåt dumt (fyllecell, psyket) så ringer soc och berättar vad han gjort. Det är jobbigt att behöva gå dit och förklara sig när man flyttat till ett annat län för att bli av med idioten och ändå slipper man det inte bara för han är pappa till barnet. Mitt tips är att blocka honom, gå vidare med ditt liv och hitta lyckan med nån annan i framtiden. Tro mig livet blir så mkt bättre när man träffar någon med samma värderingar och respekt för kvinnor! Man vänjer sig vid det dåliga så man nästan tror det är normalt att bli behandlad så

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar