Corn skrev 2016-12-21 13:47:21 följande:
Ja den är OCKSÅ komplicerad.
LFF skrev 2016-12-21 13:38:55 följande:
Jag vet att du inte ser nyttan av att gå till någon och prata om vad som skett och vad den bakomliggande orsaken är men DÄR har du iaf en av orsakerna till varför du sannolikt hamnat lite snett här i livet. Det är något som du måste prata med någon om och reda ut inom dig, annars kommer det bli väldigt svårt, betydligt svårare än det behöver vara, att hitta en stabil och bra relation i framtiden.
Har du varit hos kuratorn än angående den eventuella aborten? Gick det ok (tänker inte fråga om det gick bra eftersom jag gissar att du egentligen inte känner att något av besluten är bra)?
*kramar om*
Jag har varit på samtal idag ja. Hade min lilla med mig för har ingen barnvakt.
Jag vet inte hur jag ska göra, hade kunnat ta tabletter idag för att "avsluta" graviditeten innan jag måste föda fram men jag har inget ordnat och vet ingenting än så.... jag har inte bestämt något alls. Jag känner mig bara ledsen.
Komplicerade relationer till sina pappor är (tyvärr) en väldigt stor anledning till varför tjejer hamnar snett, blir gravida tidigt och får det kämpigt (känns det igen? ;) )
Jag förstår att du har svårt att ta något beslut åt ena eller andra hållet. Det är verkligen ingen lätt situation du hamnat i. Vågar du kontakta sociala och på så vis få hjälp med stöd och stöttning i din föräldraroll och kanske även hitta en familj som kan hjälpa till med avlastning?
Och även om din mamma just nu är ledsen, arg och besviken, kan du fortfarande tänka dig att flytta närmare henne och på så vis både ha närmare till hjälp (om ni kan lösa er besvikelse gentemot varandra) och distans till Honom?
Börja skriv dagbok eller något, bara för dig själv, för att reda ut tankar och funderingar. Skriv ner listor på hur du ska komma dit du vill och vad du vill uppnå.
Även om du har en svår uppförsbacke framför dig, oavsett vad du väljer att göra, så är ingenting omöjligt bara man vill och du har ju redan bevisat att du kan ta dig igenom vad som helst iom att du gick ut gymnasiet trots att du var gravid.
Även om du känner dig misslyckad och värdelös just nu, kom ihåg att du är STARK! Du kan och du vågar ta dig igenom detta och komma ut ännu starkare på andra sidan. Du kan vända det här!