Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Corn skrev 2016-12-17 21:25:12 följande:

Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.

Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.

Nej. Abort för barnets skull eller behålla för din egna skull.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-19 07:23:15 följande:

Eftersom att det inte går tt få ner hela mitt liv i en tråd på internet är det såklart jättesvårt att inte missa viktiga detaljer, samtidigt känner jag inte att jag VILL nämna varenda grej heller.

Jag är självklart ledsen över att min dotter inte har en bra pappa. Men när jag ser dom tillsammans och han faktiskt inte drogar HÄR HEMMA, under ett dygn eller vad det nu än har varit, så har det väckt hopp i mig. Jag är mänsklig, jag har alltid lite för mycket hopp om honom.... Sen försvinner han några veckor igen, för att sen knacka på nån sen kväll. Jag har sällan öppnat. När jag väl har öppnat har han antingen bara vara ledsen och behövt komma in, inte varit påtänd. Det där märker jag direkt på honom så oroa er inte över det. Eller så har han varit påverkad och då har jag sagt till honom att gå innan jag ringer polisen. Då har han gått, efter ett tag.. Han är inte så att han gapar och skriker utanför dörren.

Jag vet att jag är medberoende. Men jag hade i alla fall styrkan att flytta ifrån honom på riktigt, inte söka mig tillbaks. Vi har inget förhållande och jag har haft två andra korta förhållanden under tiden. Men jag är tydligen dum i huvudet som inte kan släppa honom helt... och jag är singel. Alltid singel..... pga det.

Just  nu är mitt stora problem graviditeten. Jag pendlar mellan att självklart behålla till att vilja boka en tid för abort NU på direkten. Å andra sidan håller det här barnet honom borta. Gör jag abort kommer han söka sig tillbaks.

Och tro mig..... jag vet att nr 1 och 2 och 3 och...... är hans droger. Han har sagt själv, det är en av hans få bra saker, att han är rak med det. Jag kan aldrig vara nr 1, barnet kan aldrig vara nr 1.... ingen kan vara nr 1...........

Varje ord bara bekräftar vad alla tror. Du prioriterar inte alls vuxet! Argumentet att behålla barnet för att hålla honom borta är ju bara äckligt! Ska barnet ha som uppgift att hålla sin pappa borta!!

Har du inte vett nog att hålla den misshandlande och knakande mannen borta utan att använda ett barn? Ditt befintliga barns säkerhet och bästa är inte anledningen nog för dig att hålla dörren stängd?? Hur mycket bryr du dig om ditt barn egentligen?

Dessutom kan han mkt väl få nytt intresse för barnen den dagen han har en ny flickvän. Då kan han komma tillbaks, oavsett hur många år han skitit i barnen, och kräva umgänge och delad vårdnad. Antagligen så får barnen då en styvmamma av sämre kaliber. Ingen vettig och ansvarstagande kvinna beblandar sig med kåkfarare och knarkare.

Sen är det upp till dig att bevisa att han är olämplig pappa. Vilket inte blir lätt då du bevisligen tycker att han är en så fantastiskt pappa att du inte bara skaffar 1 utan 2 barn med honom OCH släpper in honom frivilligt i din bostad.

Och ja. Troligtvis kommer du vara singel länge. Ingen kille med ett ordnat liv vill leva med en ung, bideagstagande, mamma och hennes 2 barn. Inte nödvändigtvis pga barnen utan pga att killen alltid kommer behöva förhålla sig till barnens pappa. Den som väljer att leva med dig kommer alltid ha en kriminell knarkare i sitt liv.

Det är sorgligt att du väljer denna vägen i livet nu när du är så ung. Men du kan fortfarande ta kontroll över ditt liv och börja ta lite ansvar

.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-19 12:37:43 följande:

NEJ! Jag gör abort för att jag tydligen inte är en tillräckligt bra mamma till dottern jag redan har. Oavsett vad framtiden har med sig kommer jag alltid att ångra aborten och jag kommer att hata mig själv och pappan. Men jag kommer göra framtiden bättre för min dotter. Och det är ju det enda som räknas in.

En bra mamma väljer en bra pappa till sitt barn. Hon skyller inte på '' han visste att jag var oskyddad men han ville ändå knulla''(för att en narkoman kan inte förväntas ta det ansvaret).

En bra mamma försörjer sin familj.

En bra mamma håller sitt barn tryggt. Man släpper inte in personer som är våldsamma (slagit dig och din pappa). Man släpper inte in narkomaner och låter dom inte umgås med barnet (inte ens om dom bara har lite morfin i sig...) Man släpper inte in kriminella män att umgås med barnet.

Man har ALDRIG oskyddat sex med aktiva narkomaner och riskerar att dra in diverse sjukdomar i hemmet!

Jag trodde att detta var så basic att även den osäkraste unga mamman kunde fatta det.

Men. Du kan alltid fixa till det. Ta ansvar och bestäm dig för att bli bättre. Gör abort så att enbart ett barn behöver lida av denna pappan och du kan lägga all energi på att göra livet drägligt för det barn som redan finns.

Du kan bli världens bästa mamma men det kräver förändringar.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-19 12:37:43 följande:

NEJ! Jag gör abort för att jag tydligen inte är en tillräckligt bra mamma till dottern jag redan har. Oavsett vad framtiden har med sig kommer jag alltid att ångra aborten och jag kommer att hata mig själv och pappan. Men jag kommer göra framtiden bättre för min dotter. Och det är ju det enda som räknas in.

En bra mamma väljer en bra pappa till sitt barn. Hon skyller inte på '' han visste att jag var oskyddad men han ville ändå knulla''(för att en narkoman kan inte förväntas ta det ansvaret).

En bra mamma försörjer sin familj.

En bra mamma håller sitt barn tryggt. Man släpper inte in personer som är våldsamma (slagit dig och din pappa). Man släpper inte in narkomaner och låter dom inte umgås med barnet (inte ens om dom bara har lite morfin i sig...) Man släpper inte in kriminella män att umgås med barnet.

Man har ALDRIG oskyddat sex med aktiva narkomaner och riskerar att dra in diverse sjukdomar i hemmet!

Jag trodde att detta var så basic att även den osäkraste unga mamman kunde fatta det.

Men. Du kan alltid fixa till det. Ta ansvar och bestäm dig för att bli bättre. Gör abort så att enbart ett barn behöver lida av denna pappan och du kan lägga all energi på att göra livet drägligt för det barn som redan finns.

Du kan bli världens bästa mamma men det kräver förändringar.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-19 13:11:02 följande:

En bra mamma....

En bra mamma....

En bra mamma....

Anser du själv att du är en bra mamma? Att du har varit det hittills? Förstår du inte att barn blir omhändertagna för att deras mammor agerar som dig och tror sig vara bra mammor?
  • Anonym (Nej)
    Regndamen skrev 2016-12-20 12:52:28 följande:

Och om han kommer tillbaka skickar du iväg jonom?

Hon släppte ju in honom till sin dotter trots att han slagit henne när hon var gravid och trots att han försökt ta droger i hennes hem. Hon hade sex med honom oskyddat trots allt som hänt och det mest underliga: hon tycker att han är den finaste person hon vet trots att han skadar hennes dotter regelbundet, frivilligt och medvetet.

TS är så långt nere att hon inte förstår enkla, grundläggande prioriteringar.

Att jämföra pundarföräldrar med föräldrar som dricker på midsommar och tro att hennes förälskelse rättfärdigar det hon utsätter barnet för tyder på att hon helt tappat greppet som förälder. Hänger man med pundare så normaliseras ansvarslöshet.

Tyvärr så bli dotterns uppväxt det som blur hennes referensram i framtiden. För henne blir droger vardag och lite morfin jämförbart med en öl på midsommar :(
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-20 13:18:02 följande:

När han är OK I SKALLEN är han det finaste jag vet. Det han och jag hade FÖRR. Varför är det så jävla svårt att förstå? Tror du att alla som fått stryk av sina partners får det första dagen?

Han har aldrig skadat vår dotter, vad är det för skitsnack?

Ja han har försökt ta droger hos mig men jag har kastat ut honom direkt. Jag accepterar inte det ens 1 procent.

Jag har haft skydd. ALLTID haft skydd. Blev gravid ändå.

Hade annat skydd denna gång. Funkade. Blev gravid ändå sen ja, men det var inget jag styrde. Det blev som det blev! Nu ÄR jag gravid! Älta inte HUR jag blev det!

Du tror att han inte skadar din dotter? Du har verkligen noll koll på vad som sker.

När man får stryk av sin partner (oavsett när i relationen det sker ) så SKYDDAR man sitt barn från den personen. Man fortsätter inte umgås med personen och låter honom komma påverkad och hänga med ens barn. ( och man skapar inte fler barn som släpas genom det helvetet) .Det är en grundläggande instinkt som mamma att skydda sitt barn från våld och droger. Du borde ha dessa instinkter någonstans.

Och nej. Du skyddade dig inte. Du utsatte dig (och i förlängningen ditt barn) gladerligen för diverse sjukdomar för du var kär.

Du måste fatta! Jag bli arg när du sitter och försvarar ditt beteende och din pundare. Hade du åtminstonde fattat vad du utsätter ditt barn för så hade det funnits hopp! Men du skyller bara på allt annat...

Du hade nog fått mycket stöd av din omgivning om du var lite mer ansvarstagande och slutade skylla från dig.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-18 12:38:53 följande:

Respekterar hans önskan.... Vad ska jag göra då?

Vi har träffat honom en gång nu. Det gick bra, det var lugnt. Inget bråk eller så, tror inte att han heller vill bråka inför dottern. Vi pratar inte om graviditeten, den är kvar men ....han vill inte. Jag vet det. Han måste inte vara med, verkligen inte.

Och du bara fortsätter utsätta din dotter (och dig själv) för en sådan man...Snart utsätter du två barn för det lidande han kommer innebära. Du måste hålla honom borta så länge han missbrukar "fast-knarkar-bara-morfin-inför-sitt-barn", slår och "inte-riktigt-våldtar-men-har-sex-med-dig-mot-din-vilja". När ska du inse vilken ansvar du har för dina barns trygghet och framtid?
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-18 23:03:18 följande:

Fortsätter utsätta? Han var spiknykter idag. Det var inget bråk, ingenting. Jag tycker då det var bättre än att hålla dottern borta från honom. Jag var med hela tiden och sen gick vi hem. Självklart ska hon inte vara runt honom när han är märkbart påverkad!

DU tycker det. Soc skulle inte hålla med. Skulle din totala oförmåga att se ditt barns bästa komma fram så skulle din dotter få en nty familj. SÅ allvarligt är det att låta sitt barn umgås med aktiva missbrukare som dessutom slagit dig och andra. Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig. hur fan tror du då att du ska hindra honom från att skada din dotter?!

Du är äckligt självisk. Du har inte heller mognaden nog att förstå hur illa du gör ditt barn eller förmågan att förändras. Du SKITER i hur dina barn kommer må och du fattar inte att du snart kommer se båda dina barn flytta till en ny familj.

Är det din låga ålder som gör det så omöjligt för dig att första eller missbrukar du själv något?

Jag vill inte vara elak men du måste för helvete förstå hur otroligt fel du gör ? Innan det är för sent och någon reagerar.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-18 23:04:03 följande:

Läs svar ovan.

Du förstår verkligen inte hur narkotika missbruk fungerar? Han är aldrig nykter. Hans hjärna är så förstörd att han agerar PRECIS som en påverkad person även när han är tillfälligt "nykter". Han kan inte agera som en normal person för hans hjärna har inte den förmågan längre.

När du låter honom hänga med er "nykter" så är det precis lika farligt ( eller farligare då han är mer oberäknelig) som om ni umgås med honom när han nyss tagit nån härlig blandning droger. Det är fakta. All forskning visar det.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Oj) skrev 2017-01-19 06:47:28 följande:

Det är nog bara en tidsfråga innan dessa stackars ungar får växa upp i familjehem med övervakat umgänge med sina föräldrar.

Mycket tragiskt!

Men det är ju så förbannat tragiskt att se små bebisar flytta från bb direkt till familjehem.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 08:10:05 följande:

Men om det är så enkelt att skita I en närstående missbrukare. Vad ska jag göra då?

Du får under inga som helst omständigheter utsätta barnen för en narkoman.

Att skita i en närstående missbrukare borde vara mycket lättare för dig än att äventyra ditt barns säkerhet.

Det är där du misslyckas. HAN får söka vård och HAN får sedan ansöka om bevakat umgänge. Du ska sätta ditt barn först.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 08:08:53 följande:

På riktigt? Jag har själv hand om mitt barn. Han fick träffa henne EN gång i ca 3 timmar, första ggn sen november. Jag ville se hur det var, om han gjort några förändringar. Jag pratade med honom i telen preciiiiis innan för att kolla läget. Han kändes lika nykter som jag. Har inte planerat massa umgänge men jag behövde se vad som hänt sen November. Om han gjort något för att förändra saker.

Ja han är missbrukare men NÄR är det jag ska ge honom nån mer chans då? Det är riktigt svårt att utesluta honom helt! Ni måste ju förstå detta. Lätt att sitta och tycka saker bakom en skärm i sin anonymitet!

Du kan inte ens hindra honom från att ha sex med dig eller slå dig. Du har inte förmågan eller kunskapen för att övervaka deras umgänge eller bedöma hans sinnestillstånd.

DU ska inte ge honom chanser. Det är upp till honom att söka vård.

Genom att ge honom chanser och testa dig fram så riskerar du att förlora båda dina barn. Det är verklighet! Men du anser att han är värd det?
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 09:50:46 följande:

Han kommer aldrig söka hjälp. Han ska göra det på egen hand säger han.

Och du fortsätter utsätta ditt barn för fara.Du förstår verkligen inte. Du är som ett barn själv.

Du kan ju bevisligen inte skydda någon från honom. Du har ju flera situationer då du misslyckats med dina bedömningar.

Borde detta inte vara ett sånt tillfälle då användaren kan spåras upp så anmälan kan göras?
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2017-01-19 13:50:27 följande:

Åh snark! Lägg av.

Jag har faktiskt pratat med min mamma idag. Det var ett tag sen... Och jag kan säga att det för första gången på länge känns hoppfullt & bra. Jag kommer ställa mig i kö för boende i den staden & i närheten. Hon skulle kolla mer ang det. Jag kommer inte att bo kvar i det här området eller i den här staden. Ni snackade om att bygga skyddsnät? Jag har min mamma & jag flyttar närmare henne, så snart det finns något. En etta eller vad som helst. Jag har efter samtalet med henne insett lite saker...

Jag kommer alltså drygt 10 mil ifrån barnens pappa & det är det bästa, jag kommer vara ensam med 2 barn. Exet säger att han ska bli ren på egen hand, men jag tror honom inte. Han får kämpa... så får vi se vad som sker.

Min mamma har sagt en del saker som ni redan tagit upp här, men det krävs ibland att man hör det från nån man tycker om...

Hur som helst.. det är skönt att vara sams med min mamma igen...

Va bra! :)

Se nu till att verkligen genomföra planerna. Det är så lätt att bara stanna vid att planera och plötsligt är man tillbaka i precis samma sörja igen.

Håll pappan borta ut ditt liv, svara inte på sms eller samtal alls. Vill han ha kontakt med barnen så får han gå genom vården och få professionellt övervakade umgänge. Samtidigt så vet du att det troligtvis aldrig någonsin kommer hända så det är nog inget du ska hoppas på.

Lycka till!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (muffin) skrev 2017-01-19 22:09:10 följande:

Tror inte den bästa boten är att försöka hålla fokus BORTA från något. Det är dömt att misslyckas om man inte har någonting annat BÄTTRE att fokusera på istället.

Om ts skaffar sig positiva saker till sitt liv så kommer fokus på exet förhoppningsvis försvinna av sig självt.

Kanske inte. Har man lyxen att kunna misslyckas några gånger och prova sig fram så kan man ju fokusera på annat och hoppas att man lyckas.

Men TS borde väl knappast behöva en bättre morot än hennes barns bästa? När hon har fokus på exet så lider barnet och därför får hon inte misslyckas.

Min teori är väl kanske samma fast från andra hållet.

Om TS slutar hänga med och ha sex med en aktiv narkoman som slagit henne så kommer barnet må bättre och TS också. Andra människor kommer inte undvika TS och hennes barn pga pappan och därför kommer även kontaktnätet öka. TS kommer sluta förknippas som "pundarbruden" och få bättre umgänge. Barnet kommer utsättas för mindre risk att själv bli narkoman och/eller tonårsförälder och därför kommer både TS och barnet att ha en ljusare framtid. Dessutom kommer TS mamma våga vara barnvakt utan att oroa sig för att TS passar på att släppa in honom igen och bli gravid med barn nummer 3.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (muffin) skrev 2017-01-20 12:37:38 följande:

Alltså jag tror inte att du fattar. Alla människor letar efter och behöver kärlek. Ts letar efter på fel ställe. Men hon kommer inte att överge fel ställe innan hon hittar det på ett nytt. Rent mänsklig överlevnadsstrategi.

Men föräldrainstinkten borde väl gå före?

Inte låter man väl sina barn lida för att man ska uppleva kärlek?
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar