• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Valitesnäll skrev 2016-12-19 15:26:01 följande:

Vad mycket skit du har fått ta i denna tråd! Om folk ändå kunde peppa mer än att bara ösa skit utöver andra!

Jag tycker att du ska behålla om du nu så önskar det. Vi lever alla olika och har olika förutsättningar och det är inget som säger att det ena är så mycket bättre än det andra.

Du har ju iaf vett att inte låta pappan komma nära när han är påverkad vilket jag anser är det viktigaste. Sen kan folk kommentera hur mycket de vill om hur dumt det är att skaffa barn med en missbrukare... Ingen är perfekt och det ska alla komma ihåg! Vissa kanske egentligen inte har råd med barn men skaffar ändå, andra låter barn äta skitmat flera dagar i veckan, och ibland är man åt helvete för att man inte har en "kärnfamilj"... listan kan göras lång! Så länge man gör allt för att barnen ska må bra och att man själv mår bra så kommer det gå toppen!

Tack!! Ja... jag blir faktiskt förvånad över hur elaka folk kan vara här inne! Känns som att folk tar MIG som missbrukaren. Jag röker inte ens!
  • Corn
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-19 15:43:52 följande:
    När du säger att det är svårt att vara kall, betyder det att du trots att det är svårt, kommer att vara kall?

Eller betyder det att du kommer att ge efter?

Den skillnaden är viktig att veta, eftersom det ena innebär att du tar ditt föräldraansvar, och skyddar ditt barn även om du gör dig själv illa.

Det andra innebär att du slipper vara kall, du behöver inte lida och barnet betalar priset för din svaghet. De vuxnas välmående går före barnets. Då tar man inte föräldraansvar.

Och nej, pappan ska hållas borta från barnet, det finns inget gott i att han träffar henne när han är nykter (eller nästan nykter). Psykisk misshandel är fruktansvärt och lämnar ärr på själen. Det vore nästan enklare om han slog henne, för det lämnar synliga spår och kan stoppas snabbare.

Och inte att glömma, du vet inte när han i jakt på kicken provar något nytt.

De räcker med en snedtändning när han i smyg på din toalett dragit i sig något, du hinner inte stoppa honom, och sedan...ja vad händer då? Han slår dig? Han slår barnet? Hur illa? Bestående skador? Dödligt våld? Du eller dottern?
    Finns nog inget han inte tagit redan, han har favoriter och håller sig mest till dom och det är droger som lugnar ner eftersom att han har mycket i hjärnan. "Det går för snabbt" säger han. Och kan inte sova...
    Sällan han har tagit uppåt och då INTE här. Jag SER på honom.... tro mig. Jag har bott med människan.

Hur kan du ens säga att det vore bättre om han SLOG henne?!
  • Corn
    Anonym (Katrin) skrev 2016-12-19 16:06:35 följande:
    Men jag får ont i magen av den här tråden, hur i hela fridens dar ska du kunna försörja dig själv och två barn utan arbete??
    Jag är knappast den enda unga ensamstående utan jobb under en period i livet?
    Men oroa dig inte du, allt blir sååååå mycket enklare när jag tar livet av den ena!
  • Corn
    Anonym (M) skrev 2016-12-19 16:34:06 följande:
    :/ friskt att skriva sådär..
    Det är ju precis så det är. Folk hejjar på att döda ena, behåll andra. ALLT blir så mycket enklare då tydligen!
  • Corn
    Anonym (M) skrev 2016-12-19 16:50:16 följande:
    Du borde ta en paus från denna tråd... seriöst.

Och alla vi andra också. Det går fan för långt.
    En paus från en tråd JAG skapat för att få prata av mig i ? Nej tack.
    Folk kan dock försöka visa lite respekt och empati.
  • Corn
    Anonym (Tess) skrev 2016-12-19 17:22:11 följande:
    Om du tar av dig offerkoftan och faktiskt tar till dig lite av de vettiga råd och åsikter du fått så tror jag både du och ditt barn (ev 2 barn) kan få ett jättefint liv utan en knarkare till pappa.

Du pratar bara bort att han är en totalt olämplig pappa, det säger sig självt att ditt barn inte kommer må bra av att ha en knarkande pappa som dyker upp lite då och då när han är "ren".

Som sagt, min bror är missbrukare, inte riktigt samma sak men jag vet hur det är. Då och då är han också "ren" (spelar ingen roll för har man knarkat så länge så är man inte särskilt vettig i huvudet vid de tillfällena heller) och dyker plötsligt upp och vill ses en stund. Det gör ont i hela kroppen att behöva säga nej, men han är inte välkommen hemma hos mig och DEFINITIVT INTE när mina barn är hemma.

Jag ser hur han lider ibland när han pratar om att han inte träffar sina syskonbarn, men han har sig själv att skylla. När han är drogfri är han välkommen när som helst.
    Hade det varit lätt att sluta missbrukade hade dom allra flesta slutat, Jag har ingen offerkofta på mig... jag vill bara kunna vara ÖPPEN med vad jag känner inför era svar till mig.
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-19 18:56:01 följande:
    Verkligen?
    Corn skrev 2016-12-18 14:08:37 följande:
    Han är inte med dottern om han knarkar. Möjligen morfin i sig men han får INTE ha det här hemma.
    "Möjligen morfin i sig"= låter pappan träffa barnet påverkad.

Så jo TS låter honom träffa barnet med morfin kvar i blodet. Morfin är inget som går "ur kroppen snabbt" s.a.s.  Det är även känt inom sjukvården med att morfin inte går ut kroppen snabbt, och det är  EN AV anledningarna till att så många läkare inte gärna skriver ut morfins om det inte är absolut nödvändigt.
    Lite morfin i sig har även en släkting till mig oga smärtor, får denne inte heller träffa mitt barn?
    Jag ser skillnad på lite morfin från kvällen innan.... än att vara extremt påverkad.

Men hey, alla svensson fulla runt midsommarstrången och barnen vid samma bord - DET är ju ok! Helt normalt.

Ja jag har låtit mitt barn träffa pappan med morfin kvar i blodet. Han har då bara lugn,beter sig normalt. Inget konstigt alls.

Och jag vet att det är MITT val om jag behåller eller inte. Men eftersom att jag ocg bara jag tycker att det är ok så vet jag inte om jag klarar av det, utan minsta lilla stöd från någon annan person. Själv älskar jag denna ofödda men vad ska jag göra? Jag vet inte! Så jag kommer att boka tid för abort och se om jag kan genomföra den.....
  • Corn
    Vildhallon skrev 2016-12-19 20:45:33 följande:

Försökte skicka PM till dig TS men det gick inte.

Det var konstigt, jag har fått andra PM...
    Anonym (Tess) skrev 2016-12-19 20:43:17 följande:
    Ja såklart. Har inte påstått något annat.

Fast du verkar inte vilja lyssna på eller ta till dig någonting alls. Din dotter kommer ta skada av att ha en missbrukande pappa som kommer och går som han vill. Förstår du inte det??

Jag bara upprepar mig känns det som, men vill du ditt barns bästa så bryter du helt med den här killen. Om du inte gör det tycker jag att det är otroligt dumt att sätta ett till barn till världen som ska behöva växa upp under dom omständigheterna. Ja, jag må låta elak men när det gäller oskyldiga barn som hamnar i kläm så blir jag förbannad.
    Klart jag förstår det, men jag precis som så många andra vars barns pappor/mammor är missbrukare (alkoholister m.fl) försöker ju ändå på något sätt.... visst? Jag tänker inte ta att någon kallar mig naiv eller dum som försökt skapa något slags band mellan dottern och hennes pappa. Det HAR dom och han har inte varit PÅVERKAD runt henne vad jag har sett. Jag har ALDRIG lämnat dom ensamma förutom när dom varit i lekparken precis utanför fönstret och jag har då suttit och sett på. Jag skulle aldrig lämna ansvaret på henne till honom utan att jag såg på och det vill han inte heller. Han är väldigt rädd om henne och är jätterädd att han ska bli som sin pappa. Han har backat såå många gånger innan för att han inte vet hur man gör... Så jo jag förstår.

Nu är han ju inte med i bilden alls längre så det är ju faktiskt inget att diskutera längre. Jag ska på samtal imorgon. Kommer inte säga mer än nödvändigt och få den här jävla skiten överstökad.

• Corn
    Anonym (muffin) skrev 2016-12-19 23:11:37 följande:

Nu tänker jag mest på dig. Vad är det för liv du skapar åt dig själv? Hur vill du att ditt liv ska utvecklas? Var ser du dig själv om tio år? Ser du lyckligt familjeliv med en pålitlig man och några lintottar som springer lyckliga ute på gården en solig semesterdag medans pappa leker med dem? Eller ser du dig själv ensam med tre småbarn som du själv försörjer med ett socialbidrag och där du ligger ensam i sängen på kvällen och längtar efter en pundare medans du oroar dig för din kassa ekonomi?

Du har makten att förändra ditt liv.

Jag förstår att du är kär i honom. Men att följa sina känslor blir inte alltid bäst. Gissar på att du har en trasig bakgrund. Annars skulle du aldrig desperat hänga fast vid en opålitlig man. Vem liknar han? Ibland finns det lyckliga slut på sagor men oftast måste man själv skapa dem.

Finns det någon du kan ha som stöd?

Nej tydligen har jag inget stöd nånstans. Så det är bättre att döda ett friskt barn än att låta det leva på bidrag under några år, enligt det härliga svenska folket.
  • Corn
    Jw83 skrev 2016-12-20 05:34:52 följande:
    Du förstår verkligen inte skillnaden på att bruka morfin som medicin och att missbruka morfin?

Och du tror att ett barn blir lika illa påverkat av att se sina trygga, stabila, kärleksfulla och i övrigt nyktra föräldrar bli lite berusade på midsommar, som att växa upp med en narkoman som kommer och umgås påverkad av morfin?

Du tror att du kan se på honom och stoppa honom innan han gör illa din dotter. Fast du trodde nog inte att han skull slå dig eller välja missbruket framför sitt barn heller. Hade du kunnat förutspå saker så hade du inte blivit gravid och inte blivit kär.

Snart smäller han till dotter också och då kommer du bli förvånad.

Börja ta ansvar istället för att skylla från dig hela tiden. Det är bara du som har ansvar över din dotter och bara du som har ansvar över vem du väljer att få barn med.
    Du tror att du känner mig, sluta skriv som om du vet det.

1. Jag visste att han var missbrukare innan jag ens träffade honom. 
    2. Man väljer inte vem man blir kär i och jag vi klickade.
    3. Jag blev inte gravid med flit, men du kanske inte förstår vad jag skriver? Jag har skrivit det FLERA gånger. Det var inget jag försökte bli och ville inte bli. Han ville inte ens ha ETT barn, nånsin - alls.
    4. Jag ska börja ta ansvar istället. Ok. Istället för.....? Istället för att ensam ta hand om en ettåring och tog studenten precis innan hon föddes. Ok. Jag trodde att jag redan tog ansvar men så fel jag kan ha det.

Jag fick veta att jag var gravid nu i v 9. Jag hoppades nästan att det skulle vara något fel på KUB så jag hade en bra anledning att göra abort. Jag är snart i v 14. Jag ska göra abort på ett friskt barn för att PAPPAN är missbrukare.
    Men ja ja. Jag TAR MITT ANSVAR NU DÅ, som det så fint heter!
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar