• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

MajaMaria79 skrev 2016-12-20 09:35:43 följande:
    Men sluta, det är väl kanske 2 av 100 som sagt.  inte särskilt representativt. 

Det vi säger är att; bestäm själv om du vill behålla eller inte, men helt oberoende  måste du bryta med pappan när han kommer tillbaka. (för det gör han, förr eller senare)

försök inte att skylla en ev. abort på alla andra. Du får jättegärna behålla, men gör det rätt. 
    Jag skyller inte aborten på andra. Jag är förbannad, ledsen och känner mig totalt jävla övergiven och överkörd av precis varenda person i mitt liv.

Och nej jag kan inte ta hand om två barn ensam. Så det får bli såhär nu.
  • Corn
    Anonym (Gt) skrev 2016-12-19 22:14:14 följande:
    Du borde visa din dotter lite respekt och empati.
    Tack för den.
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-19 22:33:09 följande:
     Skulle skrivit det annorlunda för att minska missförstånd från din sida. Då du svara och tänker så fruktansvärt svartviitt.

Nu är det skillnad mellan medicinsk morfin och morfin som din kille köper via säljare. Den din kille köper in är mycket mycket starkare än den medicinska morfinet.

Medicinsk morfin är långt mycket mildare och när man går på medicinsk morfin så står du under sträng läkarkontroll också (min morfar har också gått på medicinsk morfin så jag vet), för att den som går på medicinsk morfin får lägsta möjliga dos så att det skall minska på sidoeffekterna med morfinet.

Att jag drog upp detta med att de även inom sjukvården känner till att morfin tar lång tid att går ur kroppen var för att tala om för personen jag svarade (Valitesnäll), för att hen, om att man inte skall ta så lättsinnigt på detta med morfin och tro att man är tillfälligt "nykter" efter några dagar utan att tagit morfin. I synnerhet om n¨gon är en missbrukare då är det ju etter värre.
    Det du DU skall ha i beräkningen att din kille har ett missbruk, och missbrukare använder morfin för att stilla sitt begär och tar höga doser då de är ute efter bieffekterna med morfinet.

Du får ju lära dig att skilja på missbrukare (din kille) och en som via läkare fått utskrivet morfin mot smärta som står under kontroll av läkare.
    Jag är inte utbildad inom medicin, jag vet att han missbrukar det mesta han får tag i. Jag har bara märkt att han är "normal" när han haft morfin i sig. Så det har väl blivit "mitt" normala också. Men han får inte ha det HÄR. Vilket inte längre spelar roll för jag kommer göra abort men jag tänker inte ... jag orkar inte mer. Har skrivit till honom att jag kommer göra abort, men jag vill inte ha honom här mer. Jag pallar inte. Jag kan inte sova, jag bara ältar.
  • Corn
    Hallonsoda2016 skrev 2016-12-20 02:06:38 följande:
    Det finns ju en människa bakom missbruket och det är honom du älskar/tycker om. Jag känner igen känslan att när det är bra så är det bra och när det går dåligt så är det riktigt dåligt.

Det största problemet med att vara medberoende är att man tror att man kan hjälpa personen som missbrukar och att man kan ha ngn slags kontroll. Men det går inte.

Jag kan förstå att det är extra känsligt när ni har ett barn inblandat. Du vill ha kvar ngn slags relation för det är trots allt din dotters pappa det handlar om. Men det du borde tänka på egentligen är att du kan aldrig göra det valet åt pappan, dvs att vara en bra och nykter pappa. Så oavsett hur du försöker att reglera besöken idag så kommer det ngn gång komma tillfällen som du inte kan påverka att han är nykter.

Ngt jag tänkte mkt på var det sociala arvet. Man tar ofta efter sina föräldrar. Du kanske kan skydda din dotter som liten men sen när hon blir äldre och förstår mer? Det var största anledningen till att jag lämnade min pojkvän som jag var tillsammans 6år med. Jag förstod att jag inte kunde hjälpa ngn som inte ville bli frisk, han var inget pappamaterial. Så hur tungt det än var så lämnade jag mitt livs kärlek för att få ett bättre liv med ngn annan. Jag hittade sedan en fantastisk man och vi har idag en son på tre veckor.

Du ska självklart behålla barnet om du vill det. Ingen kan tala om för dig hur du ska göra. Det är enbart ditt beslut. Men oavsett vilket beslut du än tar så försök att ta avstånd från pappan. Förr eller senare kommer ngt gå snett eller att ngn utomstående gör en anmälan till soc. Då är det jobbigt om han är insyltad i ditt och barnens liv mer än nödvändigt.
    Han är den finaste människan jag mött under all den där skiten. Det är det som är så sorgligt för jag kan inte prata med nån annan som med honom och ingen annan ser på mig på samma sätt. Hela skiten är bara en soppa.
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 09:53:32 följande:
    Fast du har ju ALDRIG träffat honom nykter så hur han egentligen är har du ingen som helst aning om!
    Skulle han bli "ren" kanske du inte skulle tycka om honom alls, vem vet?!
    Nu säger du ifs att han aldrig kommer sluta så du är kär i en drogpåverkad man som aldrig är vid sina sinnes bruk!
    Men det ändrar ju knappast det jag känner?
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 09:36:22 följande:
    Var väldigt försiktig på mötet imorgon. Tänk på att dom har anmälningsplikt till soc och din livssituation skulle definitivt anmälas om vård eller myndighet fick reda på hur det ligger till!
    Vill inte skrämma upp dig utan bara råda dig!
    Vad är det dom ska anmäla? "Hej jag vill göra abort. Varför? Jag har redan ett barn och har noll stöd av någon i mitt liv."
  • Corn
    Anonym (Oj) skrev 2016-12-20 10:10:21 följande:
    Ja det kan räcka för en anmälan att du inte har något nätverk! Soc tar väldigt hårt på den saken!
    Då kommer soc troligen vilja utreda om du är i behov av "hjälp och stöd" i form av kontaktfamilj eller liknande.
    Nämner du pappans situation blir du garanterat anmäld.

Men i din situation kanske det faktiskt vore bra.
    Du menar att ALLA som tar hand om sina barn själva utan STÖD förtjänar att bli ANMÄLDA TILL SOC?!
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-20 10:35:36 följande:
    1) Ja du visste att han var missbrukare. Det är HANS problem.
    Du kunde undvika att ha oskyddad sex med honom då han är en ansvarslös person. Eller krävt att han använde kondom. Du kunde sagt utan kondom ingen sex.

2) Det är INGEN i denna tråden som ha sagt det heller.
    Det folk har sagt till dig är att man kan tänka rationellt även om man är kär.  Du brister i rationellt tänkande.  Läser man dina inlägg överlag i tråden så har du ju inte visat ett enda prov på en enda rationell tanke.

3) Nej det är ingen som sagt att du blev gravid med flit. Du blev gravid genom din omdömeslöshet. Det är en otrolig skillnad mellan dessa två egenskaper.

4) När skall du begripa att du brister i ansvarstagandet när du tillåter en missbrukare träffa sitt barn påverkad.
    Ja att du tog studenten innan du födde ditt första barn är ju bra och fint.
    Dock så har det INGET med saken att göra med att du tillåter en missbrukare vara påverkad när det träffar sitt barn. Du har ju själv skrivit att han kan komma och hälsa på när han har morfin i kroppen och han är missbrukare. Så han är nu inte alltid nykter när han hälsar på barnet.
    Du har ju även visat stora prov på att du inte förstår skillnaden heller mellan "bruk" och "missbruk" också.
    Corn skrev 2016-12-20 09:56:52 följande:
    Men det ändrar ju knappast det jag känner?
    Som sagt man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
    Men bara för att du är kär i honom så kan man anamma rationellt tänkande.
    Jag har alltid haft skydd. Jag hade skydd när jag träffade honom, jag hade skydd tills nu nyligen då jag var mellan skydd och vi träffades inte på länge då. Jag blev gravid första gången MED ett väldigt bra skydd. Funkade inte?
    Och ja den här gången var det jävligt korkat, det håller jag med om men det var bara att gilla läget. Det är komplicerat mellan oss och han är en väldigt komplicerad person. Nog sagt om det. Gravid är jag och bla bla bla.
    Omdömeslös är jag också och allt det där.

Ingen person är FARLIG med morfin i kroppen, som dessutom är övervakad.
    Men med det sagt, han kommer inte träffa barnet igen. Det har både han och jag sagt. Väljer han bort henne pga ett till barn så kan han dra åt helvete hur som helst.

• Corn
    Regndamen skrev 2016-12-20 10:47:12 följande:
    Du väljer hur du ska agera. Skydda din dotter från denna nannen. Du är förälder, du får fan börja ta ditt ansvar. Du resonerar som en 14-åring.
    Öö, ja det är ju det jag gör. Jag gör abort mot min vilja i v 14 och han är inte en del av vårt liv längre.
  • Corn
    Janbanan1968x skrev 2016-12-20 11:57:59 följande:

Du har redan ett barn med missbrukaren och nu är du gravid igen. Varför har du ö.h.t. kontakt med pundaren? Det känns som om du inte riktigt vill inse sambandet mellan orsak och verkan.

För att han är pappan......?
    Anonym (Åsa) skrev 2016-12-20 11:58:03 följande:

Du verkar tyvärr inte villig att faktiskt läsa folks svar utan bara tolka in delar av vad vissa skriver. Att fortsätta skriva kommer inte leda till någon aha-upplevelse utan det verkar ha tagit stopp. Hade du tagit råd om du fått dem från en myndighet? En annan mamma? En annan medmissbrukare? Vems råd är du villig att lyssna på och faktiskt helhjärtat ta till dig? Ingens? Ingen på FL iaf?

Kanske för att jag knappt fått prata med någon som har nån som helst medkänsla eller förståelse?! Jag har INGEN. INGEN att prata med. Ingen att gråta hos, ingen som kan säga att allt blir bra, ingen som avlastar eller ingen som vill bolla tankar med mig. Istället möt jag av hårda dumförklarande ord. VARFÖR HAR JAG KONTAKT MED PUNDAREN ENS?!?!?!?!?

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar