EnAnonumius skrev 2016-12-20 10:35:36 följande:
1) Ja du visste att han var missbrukare. Det är HANS problem.
Du kunde undvika att ha oskyddad sex med honom då han är en ansvarslös person. Eller krävt att han använde kondom. Du kunde sagt utan kondom ingen sex.
2) Det är INGEN i denna tråden som ha sagt det heller.
Det folk har sagt till dig är att man kan tänka rationellt även om man är kär. Du brister i rationellt tänkande. Läser man dina inlägg överlag i tråden så har du ju inte visat ett enda prov på en enda rationell tanke.
3) Nej det är ingen som sagt att du blev gravid med flit. Du blev gravid genom din omdömeslöshet. Det är en otrolig skillnad mellan dessa två egenskaper.
4) När skall du begripa att du brister i ansvarstagandet när du tillåter en missbrukare träffa sitt barn påverkad.
Ja att du tog studenten innan du födde ditt första barn är ju bra och fint.
Dock så har det INGET med saken att göra med att du tillåter en missbrukare vara påverkad när det träffar sitt barn. Du har ju själv skrivit att han kan komma och hälsa på när han har morfin i kroppen och han är missbrukare. Så han är nu inte alltid nykter när han hälsar på barnet.
Du har ju även visat stora prov på att du inte förstår skillnaden heller mellan "bruk" och "missbruk" också.
Corn skrev 2016-12-20 09:56:52 följande:
Men det ändrar ju knappast det jag känner?
Som sagt man kan inte hjälpa vem man blir kär i.
Men bara för att du är kär i honom så kan man anamma rationellt tänkande.
Jag har alltid haft skydd. Jag hade skydd när jag träffade honom, jag hade skydd tills nu nyligen då jag var mellan skydd och vi träffades inte på länge då. Jag blev gravid första gången MED ett väldigt bra skydd. Funkade inte?
Och ja den här gången var det jävligt korkat, det håller jag med om men det var bara att gilla läget. Det är komplicerat mellan oss och han är en väldigt komplicerad person. Nog sagt om det. Gravid är jag och bla bla bla.
Omdömeslös är jag också och allt det där.
Ingen person är FARLIG med morfin i kroppen, som dessutom är övervakad.
Men med det sagt, han kommer inte träffa barnet igen. Det har både han och jag sagt. Väljer han bort henne pga ett till barn så kan han dra åt helvete hur som helst.