Anonym (muffin) skrev 2016-12-22 18:35:23 följande:
Jag tror att det är fler här inne som förstår att exet är en människa han med. Jag väljer att inte fokosera på det utan på dig och ditt välbefinnande. Det kvittar vem exet är och varför han pundar eftersom han är dålig för dig.
Ni två kan ALDRIG ha en vettig relation under rådande premisser eftersom ni båda är trasiga. Han är knarkare och du är medberoende.
Säg att han plötsligt skulle bli frisk och nykter? Då skulle han inte längre stå ut med dig. Förstår du. Inte ens då skulle det funka mellan er två. Er relation är helt dödsdömd som det ser ut just nu. Sörj det och ta tag i ditt liv så åtminstone du blir frisk. Kanske följer han efter om ni har tur. Då och endast då skulle det kanske kunna funka mellan er två.
Han skulle inte stå ut med mig, varför? VI skulle inte stå ut med varandra även om vi hade velat. Innan mig brydde han sig inte om någon, alls. Aldrig. Så han var mest förbannad på mig i början för ATT han kände något. Tog tid innan lärde sig känslor, lära sig vilka som känns hur. Alltså detta är en SKADAD kille, ni förstår inte. Ni snackar om Soc som några slags hjältar nästan, som bestämmer. Tänk om Soc hade blivit inkopplade i hans barndom... det hade varit en annan person vi snackade om nu kanske.
Vi funkar inte ihop även utan droger och alkohol. Vi har extremt olika sätt att se på livet, helt olika åsikter, helt olika temperament osv. Att det ens höll på länge som det gjorde var väl mest jag som försökte hitta lösningar på det.
Han missbrukar allt som går att missbruka, så det är ju mer än bara droger. Kärlek gör en blind osv osv osv. Jag vet.
Klart att det inte ska handla om honom men han är ju anledningen till att jag ev kommer göra abort. Så det är svårt att inte glida in på ämnet Pundaren....
Han har ringt mig inatt. Jag svarade inte för jag sov men jag hade inte svarat annars. Fick nu på morgonen ett sms från en annan med jobbig info så jag svarade bara att jag inte vill veta något om vad han gör. Orkar inte oroa mig utan vet att jag måste!!! utesluta honom ur mitt / vårt liv. Så mycket vet jag så oroa er inte för det.... Aborten då? Ingen aning.