-
Ja..... jag hade sökeet gjort den i v 6-7 men nu..... nej....Anonym (Elsa) skrev 2016-12-25 14:17:28 följande:Bra!Förstår dig ,hade inte kunnat göra abort i c vecka 15.Det är sent.Undantag om barnet skulle ha varit skadad.Lycka till!Och hoppas du får stöd!
-
Kanske svårt att förstå hur jag tänker ja? Jag tänker dåhär att det är mycket bättre att få en chans att leva än att inte ens få en chans till sitt första andetag. Att JAG OCH barnen blir äldre.Jw83 skrev 2016-12-26 08:59:27 följande:Alltså.. jag förstår inte riktigt hur du tänker.
Ena stunden så sitter du och skriver om hur tragiskt du har det. Att ingen ställer upp någonsin, att ni sitter helt själv på julen, inget jobb och att barnets pappa är så dålig och har sån kontroll över dig (att du till och med släpper in honom och har oskyddat sex med honom när han är påverkad)
Men samtidigt så anser du dig kunna ge ditt barn en bra uppväxt? Att din situation är så bra att du till och med kan erbjuda två små barn en fin uppväxt och klarar av att skydda dom från sin skadliga pappa?
Väljer du att behålla bara för att slippa gå igenom abort eller behåller du barnet för att du kan erbjuda barnet den uppväxt du vill ge dina barn?
Det kommer ju bli två barn som har en missbrukande och frånvarande pappa och även två barn som sitter ensamma med sin mamma på jularna utan någon kontakt med mor eller farföräldrar ( eller annan släkt)och helt utan socialt skyddsnät.
Så jag förstår inte om du har bestämt dig för att ta kontroll över ditt liv och ansvar för dina val och förändra dina barns liv eller om du behåller barnet för att slippa göra något som blir jobbigt för stunden, att ännu en gång slippa ta ansvar?
Pappan är inte glad. Han ät väl krigsstigen just ju. Men nu är det JAG och inte HAN som tar hand om barnen. Han valde att ha sex med mig - vilket inte var något jag ville. Tadaa ett barn. Han har inget att säga till om. -
Ok jag glömde - i Sverige får man aldrig klaga eller visa sig svag.Jw83 skrev 2016-12-26 16:52:40 följande:Du villeinte ha sex? Så du ska ha 2 barn som får växa upp med en pappa som är narkoman, misshandlare och våldtäktsman? Är han på krigsstigen så blir det ju ännu värre för barnen :(
Jag tolkar det som att du anser dig kunna ge två barn den uppväxt som du vill kunna ge dina barn. Att du anser att dina barn kommer få det bra trots att du saknar skyddsnät, stöttning jobb osv.
Om du anser dig ha det så bra att du kan ge två barn det dom kräver och kompensera för deras pappas brister så måste du ha det riktigt bra :) Då behöver du ju inte sitta och skriva och beklaga dig över hur svårt allt är och hur ensam du är.
Beklagar.
LÄMNAR TRÅDEN, TRÖTT PÅ DETTA! -
Beror väl på hur man FRAMFÖR sina åsikter, eller hur?Anonym (Tjena) skrev 2016-12-29 13:24:54 följande:
Jag förstår verkligen inte folk som startar trådar o ber om folks åsikter. Sen när folk ger sina åsikter så blir trådstartaren förbannad... haha. Försvinner inte hela grejen med att be om åsiker när man ändå inte vill ha dom?
Sen kanske jag är känsligare för att sitsen är som den är OCH jag är gravid.
Jag lyssnar gärna på folks åsikter om folk vet hur man håller en ok ton och kan "bolla" tankar med en. Att dumförklara mig och komma med påståenden är inte det jag bad om.
"Du villeinte ha sex? Så du ska ha 2 barn som får växa upp med en pappa som är narkoman, misshandlare och våldtäktsman? Är han på krigsstigen så blir det ju ännu värre för barnen :("
Hur ska det där hjälpa mig t.ex? Nej. Jag ville prata med folk, kanske jag skulle ha turen att nån i liknande sits såg tråden och svarade mig osv - inte bli dumförklarad. Det har jag blivit tillräckligt i mitt liv och oavsett vad folk antar här så känner ni inte mig som person pga en tråd om ett visst ämne. -
Jag har aldrig sagt att han VÅLDTAGIT mig.Jw83 skrev 2017-01-03 16:54:27 följande:'påståenden'? VAD i det citerade stycket stämmer inte?
Jag har aldrig sagt att är på krigsstigen. -
HUR ska jag växa upp? Ang vad?Anonym (Tess) skrev 2016-12-29 21:59:45 följande:Men nu får du ju sluta. Väx upp!
Vad är det med folk och "väx upp"? Det går att prata med folk utan att säga så, jag lovar. -
Trollat??smulpaj01 skrev 2017-01-04 22:42:01 följande:
Vilken oerhörd tragisk tråd. Jag hoppas detta är nån uttråkad tonåring som trollat?!
-
Ja jag tycker inte riktigt att det är en våldtäkt. Jag skrek inte, jag slogs inte. Och jag tyckte väl att det var ok efter en stund. Där och då i början ville jag inte, nej. Men han var påverkad och det är liksom ingen idé att säga emot då.Jw83 skrev 2017-01-04 13:52:14 följande:Du skriver ordagrant att han är på krigsstigen och du skriver att du inte ville ha sex med honom. Att du inte kan ta något ansvar alls för ert oskyddade sex eftersom att du inte ville ha sex med att det inte gick att säga nej då han var påverkad.
Krigsstigen. Inte riktigt så jag menade. Han var arg och han var rädd.
Han saknar sin dotter. -
Jag vill inte leva med honom. Jag vill bara kunna snacka NORMALT med honom utan att han 1. blir aggressiv eller 2. drar och super ner sig i tre dagar.Anonym (förstår) skrev 2017-01-05 18:06:35 följande:
jag blev gravid med en blandmissbrukare, alla sa abort, jag behöll. nu får han endast träffa barnet under övervakning. han bryr sig när det passar honom inte när det passar henne. hon är 3 år och jag råder dig inte till något i frågan ang abort/behålla. däremot kan jag råda dig i att gå på anhörig träffar och lära dig ang medberoende så mkt du bara kan. jag lämnade mitt ex (om man ens kan kalla det ett förhållande från första början) jag insåg att han är och kommer alltid förbli en idiot, hade inga känslor för honom. sen måste du ställa dig själv frågan ifall han nu skulle bli nykter, kan du leva med honom trots att det är en stor risk för återfall? en människa kan vara nykter 10 år innan hen faller dit igen. hur du skulle hantera det o.sv. finns otroligt mkt hjälp du kan få, men en sak är säker och det är att håll barnet/barnen borta från missbruket och honom påverkad eller vid avtändning. det skadar bara barnet/barnen att få uppleva och då har du det bättre ensam med dom utan pappa.
Det finns liksom inga normala diskussioner. Han bara skiter i allt om jag säger emot. Han har inte träffat dottern sen... November? Något sånt. Han smsade mig tidigare, frågade om jag gjort abort så han kan träffa dottern igen. Jag svarade inte.
Han smsade idag och sa att han förstått att jag inte gjort abort. Att han inte vet vad han ska göra för han kan inte träffa dottern och skita i nästa barn. Han ville inte ens ha ett barn. Så det svarade jag på, jag har inga svar att ge honom men förstod att han behövde bolla det där... -
Han påstår att det är han som tänker logiskt och smart kring detta. Kallar mig idiot som behåller barnen. Samtidigt har han tackat mig för att jag inte gjorde abort med 1a barnet... det går inte ihop.Anonym (förstår) skrev 2017-01-05 21:23:18 följande:
Sålänge han missbrukar kommer det inte gå att snacka med honom normalt. Jag lämnade mitt ex för mer än 2 år sedan. Till och från terroriserar han mig, hotar mig och sen jättetrevlig. Blev ännu mer problem när jag träffade en ny man. Jag har blockat mitt ex och han får en dag i veckan under nån timme som han får prata med barnet (om han hör av sig) räkna inte med att han kommer finnas där för något av barnen. En missbrukare är ingen lämplig förälder på nåt sätt. Han kan väl höra av sig när han är nykter. Så fort mitt ex gör nåt dumt (fyllecell, psyket) så ringer soc och berättar vad han gjort. Det är jobbigt att behöva gå dit och förklara sig när man flyttat till ett annat län för att bli av med idioten och ändå slipper man det inte bara för han är pappa till barnet. Mitt tips är att blocka honom, gå vidare med ditt liv och hitta lyckan med nån annan i framtiden. Tro mig livet blir så mkt bättre när man träffar någon med samma värderingar och respekt för kvinnor! Man vänjer sig vid det dåliga så man nästan tror det är normalt att bli behandlad så
Ja man blir van vid beteendet... det blir normalt.