Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:01:17 följande:
Anledningen till att det är relevant är dels för att om du blivit utsatt för en väldtäkt så ska verkligen ingen komma och säga vad du ska göra, abort eller inte, det vore som ett till övergrepp. Och dels för att det alltid är relevant vad gäller våldtäkt, jag frågar pga omtanke/ allmänt systerskap.
Om du inte vill ha sex, helt oberoende av anledning, just där och då så är det våldtäkt. Han får inte tvinga sig på dig. Att du är kär i honom har ingen betydelse.
Jag tycker att den mest relevanta frågan här är - kan du ta hand om två barn? Har du någon hjälp och klarar du det ekonomiskt?
Han är..... väldigt intensiv. Så att säga.... Jag anser inte att det är våldtäkt, bara en rätt rejäl övertalning/inte lyssna på mig riktigt.
Jag kan ju inte vinna det där ändå.
Jo men precis... kan jag ta hand om två barn ensam? Jag tar ju hand om ett barn redan, får lite hälp av min mamma ibland men annars har jag ingen. Förutom dom där 3000 från pappan, plus barnbidrag. Resten är bidrag. Jag har inget arbete, gick från studerande till mammaledig DIREKT...