• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Anonym (Em) skrev 2016-12-17 20:41:17 följande:

Jag tycker att du bäst avgör själv om du klarar av att ta hand om två barn själv eller inte. Men jag tycker också att du ska sluta ligga med den här människan och ha i åtanke som andra säger att han kan begära vv boende om han helt plötsligt får lust för det.
    Han har sagt sitt, stäng av han helt ett tag och känn efter vad du vill och vad som är bäst för alla inblandade exklusive fadern..:

Hur ska HAN Akunna begära vv som aktiv missbrukare??
  • Corn
    Anonym (Em) skrev 2016-12-17 20:44:56 följande:
    Vårdnad och umgänge är två helt olika saker, även om han inte vill ha ansvar med vårdnad över barnet/barnen så kan han helt plötsligt ändå kräva umgänge. Där kan jag också tillägga att i de flesta fall beviljad man umgänge utifrån barnets bästa till att vara med sina biologiska föräldrar. Så även om han väljer att inte vara pappa nu så kan situationen ändra sig när som helst och då ser de enbart på hur det ser ut just då.
    Han vill ju inte ens träffa barnen om jag behåller detta.... knappt så han ville träffa det första, som han nu älskar. Men avstår från nu pga detta...
  • Corn
    Anonym (Sara) skrev 2016-12-17 20:47:37 följande:
    Jag dumförklarar dig inte. Däremot tycker jag du är naiv. Men du är ju också bara 20 år, så det är inte så konstigt. 

Jag tycker du ska göra abort, och få ordning på ditt liv. Sluta ligga med honom, sluta tro att det ska bli bra. Utan red upp ditt liv, gå vidare och du kommer kanske träffa en bra kille sedan som du kan få fler barn med. Skulle ditt ex ta tag i sitt liv och börja ta ansvar för sin dotter är det bara bonus. Men sitt inte och vänta på det.

Jag skriver inte detta för att vara taskig, jag har själv en dotter i din ålder, som har en kompis som är lite i din sits. Jag tycker att både du och din dotter förtjänar ett bättre liv.
    Tack. Jag HAR försökt gå vidare. Jag har dejtat två olika under detta år men jag jämför bara med han "andra". Inget känns som med honom. Och vi är inte ens tillsammans!!
  • Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 20:48:28 följande:
    Men vänta och stopp. Varför är ni så hårda i tonen mot TS? Ta det lugnt!

TS, vad menar du med att det inte varit frivilligt? Är det sexet du pratar om? Det tycker jag helt klart är relevant i frågan.
    Tack....

Nej jag vet inte om det är relevant alls faktiskt! Men nej inte alltid så frivilligt men ibland är det enklare att Ge med mig. Jag vill ju ha sex med honom, bara inte när han är påverkad och har lyckats få mig att släppa in på natten.
  • Corn
    Anonym (:)) skrev 2016-12-17 20:52:26 följande:

Om du ska göra abort eller inte kan bara du bestämma. Det är varken upp till medlemmarna här på FL eller killen att avgöra. Om du känner att du kommer ångra dig om du gör abort så gör det inte. 

Om pappan slutar träffa sin dotter så är det varken ditt fel eller det ofödda barnet i din mage. Det är pappan som fattar det beslutet. 

Du skriver att "alla gånger inte varit helt frivilliga" när du legat med honom. Det är alltså våldtäkt vi pratar om här? Försök inte släta över detta nu, utan har han våldtagit dig, ja eller nej? 

Detta är alltså en mans om missbrukar diverese substanser och han har dessutom våldtagit dig, och nu hotar han att dra in kontakten med er dotter. 

Han ska inte komma i närheten av era barn eller dig. Förstår du inte att den här mannen inte är bra för er? 

Han kommer och går som han vill och han får dessutom ligga med dig, han gör precis vad han vill och det är för att du låter honom göra det. 

Jag gissar på att du aldrig anmält våldtäkterna, och jag gissar även på att du aldrig ber honom om pengar för något som rör ert barn? 

Du måste ta kontakt med en kurator. Det är inte hälsosamt för dig att släppa in den här mannen i ditt och din dotters liv. Han kommer inte ändra sig. Du kan inte få honom att ändra sig. Det måste du acceptera.

Inte HELT frivilliga. Men det är verkligen onödigt att kalla det våldtäkt. Herregud!

Och jo han ger mig 3000 i månaden som underhåll. Mer än han måste alltså... helt frivilligt gör han det.

Resten... att han missbrukar.... det är bara sorgligt.
  • Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:01:17 följande:
    Anledningen till att det är relevant är dels för att om du blivit utsatt för en väldtäkt så ska verkligen ingen komma och säga vad du ska göra, abort eller inte, det vore som ett till övergrepp. Och dels för att det alltid är relevant vad gäller våldtäkt, jag frågar pga omtanke/ allmänt systerskap.

Om du inte vill ha sex, helt oberoende av anledning, just där och då så är det våldtäkt. Han får inte tvinga sig på dig. Att du är kär i honom har ingen betydelse.

Jag tycker att den mest relevanta frågan här är - kan du ta hand om två barn? Har du någon hjälp och klarar du det ekonomiskt?
    Han är..... väldigt intensiv. Så att säga.... Jag anser inte att det är våldtäkt, bara en rätt rejäl övertalning/inte lyssna på mig riktigt.
    Jag kan ju inte vinna det där ändå.

Jo men precis... kan jag ta hand om två barn ensam?  Jag tar ju hand om ett barn redan, får lite hälp av min mamma ibland men annars har jag ingen. Förutom dom där 3000 från pappan, plus barnbidrag. Resten är bidrag. Jag har inget arbete, gick från studerande till mammaledig DIREKT...

• Corn
    Anonym (:)) skrev 2016-12-17 21:04:09 följande:
    Det är väl inte onödigt att använda det ordet? Du skrev att alla gånger inte har varit frivilliga. Sex mot någons vilja är våldtäkt. 

Men jag hoppas du läste resten av mitt inlägg där jag gav dig rådet att prata med en kurator. Tror det är välbehövligt i din situation. 
    Hur får man tag i en kurator då?
  • Corn

Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.
    Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.

• Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:25:00 följande:
    Ok. Så oavsett om det är våldtäkt eller om han insisterat trots din motsatta åsikt så är det knappast läge att komma och kräva abort. Visst kan han vara missbrukare men det fråntar inte honom allt ansvar när det kommer till sex. Han vet- uppenbarligen, hur barn blir till. Och så är det med det.

Svårt läge. Du behöver nog som redan påpekats proffesionell hjälp. Jag hoppas du hittar rätt, i det och alla beslut.
    Ja.... jag vet inte. Känner mig otroligt ensam i detta just nu....
  • Corn
    Anonym (:)) skrev 2016-12-17 21:33:00 följande:
    Men har du inga vänner eller familj att prata med?
    Ingen som vet att jag är gravid igen förutom han. Min mamma hatar honom. Min pappa hatar honom ännu mer då dom rök ihop en gång och pappa fick en smäll.
    Vänner... ingen av mina vänner har barn och jag vet inte, kan inte riktigt ta redas "råd" på allvar.

Och han svarar inte på mina sms. Alltså har jag bara mig själv att prata med och FL.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar