• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Anonym (De Jesus) skrev 2016-12-18 15:58:51 följande:

Varifrån får han dessa 3000 varje månad? Vad har han för jobb och hur mycket pengar går till hans droger? Hur gammal är han?
    EnAnonumius skrev 2016-12-18 16:12:19 följande:
    TS skrev i ett av sina inlägg att han suttit inne. (D.v.s "skakat galler").

Så det finns ju ganska så stor sannolikhet att han "jobbar vid sidan av lagen" som de flesta missbrukare av droger, gör för att försörja sitt missbruk.
    Jag vet inte var han får pengarna ifrån......... Kan tillägga att behöver jag inte pengarna så ser jag till att han behåller dom. Det är bara om jag måste ha extra som jag kan be honom och han är snabb med att ge mig pengarna då.

• Corn
    Fridolinn skrev 2016-12-18 15:37:18 följande:

Hej TS,

Frågan är inte om pappan kommer finnas där utan om du själv klarar att ta hand om två barn både ekonomiskt och orkmässigt.

Du har ju redan ett barn med honom och han kommer och går. Ser inte varför det skulle bli krångligare med ett till barn i den situationen.

Däremot tycker jag att du inte ska tillåta honom att komma om han inte styr upp sitt liv och slutar med missbruket. Inte hälsosamt för barnen att bevittna detta.

Sedan bör du också gå vidare med ditt liv och inte leva livet på ett hopp om att han ska ta tag i sig själv. Sätt ner foten och hitta någon som vill vara där för dig till 100%. Livet är kort, varför lasta pärlor åt svin när du kan finna en diamant som kan göra dig lycklig fullt ut?

Behåller jag barnet nu så kommer han inte att "komma och gå...."
    EnAnonumius skrev 2016-12-18 16:04:43 följande:
    Du är skrämmande person. Någon borde anmäla dig för sos. Hur i helvete kan du acceptera att pappan träffar sitt barn när har droger i kroppen överhuvudtaget?

En rationellt tänkande kvinna som är mån om sitt barn och vill skydda sitt barn, skulle kräva att pappan slutar med droger och nekar pappan att träffa barnet fram tills dess att han varit helt drogfri i minsta 1år.
    Corn skrev 2016-12-18 12:56:22 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa vem jag blir kär i.
    Tyvärr för dig så har jag aldrig påstått att man kan hjälpa vem man blir kär i.

Men att du saknar förmågan till rationellt och ansvarsfullt tänkande, har du faktiskt bevisat om och om igen i ena inlägget efter det andra.

Jag har aldrig lämnat dom två ensamma! Mest ensamma jag kämnat är att do varit i en park rött utanför mig! Så tack snälla för att du trycker ner mig lite till. TACK!
  • Corn
    groodan skrev 2016-12-18 16:13:36 följande:

Jag upptäckte exet missbruk (bland, ffa opioider) när jag var gravid vecka 30 med andra barnet. Innan jag upptäckte missbruket trodde jag att han var deprimerad, men pga hans manipulation fattade jag inte allvaret i situationen. Var ihop med honom ett år därefter, "han skulle ju bli frisk" trots att jag aldrig kunde sätta barnen främst under denna tid. Han blev även fysiskt våldsam. Efter att ha sett djävulsdansen och läst på om hur det påverkar barn att växa upp med en missbrukare i hemmet tog jag kontakt med soc och fick stöd till en separation (våldet skyndade på det hela). Nu är jag själv med båda barnen, soc svek mig efter separationen och tyckte att han kunde ha dem varannan helg (idioter....) men i Tingsrätten fick barnen i interimistiskt dom umgänge med umgängesstöd två timmar i veckan. Han har knarkat dubbelt så många tillfällen som han varit nykter....

Ensam med två barn är underbart i jämförelse med att ha två barn och en missbrukare... Och jag har börjat träffa en ny kille, känner hopp om att få vara kär igen! Att försörja barnen är inga problem. Jag har även hjälp så att jag kan få lite avlastning ibland :)

Okej, jag gav dig inte svar på ditt inlägg, TS... Men hoppas att du kan finna något stöd i det jag skriver ändå :) ? Skriver gärna på Pm om du vill

Tack för svaret! Jag är inte ute efter att ha ett förhållande med honom. Jag har redan försökt det.... han är varken trogen eller ren när han ska, så jag har gett upp. Men jag älskar honom ändå.
  • Corn
    Anonym (De Jesus) skrev 2016-12-18 16:01:06 följande:

Har du jobb? Kan du försörja två barn ensam?

Jag har inget jobb. Jag är föräldraledig ett litet tag till, sen blir det AF...
  • Corn
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-18 16:52:57 följande:
    Han har inte dig heller, du är redan paxad av dina barn. När du fick barn lovade du bort dig själv till dem och du kan aldrig ta tillbaka det.

Han stjäl dig från dina barn, dina barn behöver dig mera än han, för de är barn och hjälplösa. Han är vuxen med ansvar över sina handlingar och sitt eget liv och så länge han väljer knarket, så väljer han också ensamheten. Låt honom göra det.

Han kan välja att hjälpa sig själv, men idag gör han det inte. Vad du än gör, så gör han ändå inte rätt. Han vill inte och din familj går under med honom.

Du är mamma, du måste välja att leva ditt liv som det.

Om du väljer att hjälpa honom, så väljer du ankaret.

Du är mamma, välj rätt.
    Det gör mig så otroligt ledsen! Detta är en kille som aldrig varit älskad eller knappt fått en kram. Som knappt kan hantera att någon rör vid honom.
    Jag vet att barnen kommer först, jag sätter dom alltid först. Dom som påstår att jag inte gör det vet inte vad jag går igenom varenda dag med dom....
  • Corn
    Anonym (De Jesus) skrev 2016-12-18 17:01:27 följande:

Precis, många missbrukare som stjäl och förstör för andra. Är det verkligen OK att ta emot 3000:- / månad när man vet vad som ligger bakom de där pengarna. Ofta är det ju inte bara stöld heller, utan förstörelse i samband med stölden... Känns det verkligen OK TS?
    ELLER så är det faktiskt hans pengar, som han får inte på samma sätt som ndra som inte har arbete. Sbälla dra inte slutsatser baserat på några meningar.
    Jag vet inte för jag frågar inte, som man lär sig.
    Tom Araya skrev 2016-12-18 17:01:25 följande:
    Jag anser att det vore bäst om du inte skaffade barn alls med den killen (dock försent) och ej heller fortsätter träffa honom. Inget av det du förselår är en bra lösning. Har du aldrig haft tankar om hur du vill att ditt liv ska se ut med familj o.dyl innan du fick barn?
    Ja... lite för senr. Och han SA <att jag inte ville, Han ändrade sig på BB, sen fick han panik i 1-2 mån och försvann - helt. Kom sen tillbaks.

Förstår inte hur han kan tycka att abort gör att han kan träffa vårt 1a barn.... annars inte............
  • Corn
    Anonym (De Jesus) skrev 2016-12-18 17:07:49 följande:

Du har satt dig själv i en tuff sitta TS! Mitt förslag är att du bryter helt med honom, både för dig och för barnens skulle! Om du ska behålla det här andra barnet eller inte kan bara du svara på.

Så hur kommer jag ur grejen med att älska honom?
  • Corn
    Anonym (Maria) skrev 2016-12-18 17:37:55 följande:

]Corn skrev 2016-12-18 12:53:14 följande:[/quote-nick]Vad tråkigt att du tycker att jag "skyller" på "konstiga" saker.... men det är såhär det är. Min barnmorska sa att p-piller inte verkar direkt utan efter ca 1 vecka, för att det ska vara ett gott skydd....[/quote]

Ok kanske var det svårt med blödningen att veta när mensen började. Men då hade du fått den infon. Och tänkte inte ha sex den veckan. Sen hoppsan kom killen och då sa du till honom att du inte ville. Och när du sagt det så har du gjort vad du kunnat och oops sen blev du gravid ändå fast det var inte våldtäkt. Jag blir tokig, märker du inte själv hur du skyller ifrån dej allt ansvar?

Vad du tänkte från början eller vad du först sa först, spelar ingen roll,det är vad du faktiskt GÖR som spelar roll.

Vad spelar det för roll  HUR jag blev gravid?! Är han påverkad går det inte att säga nej. Enkelt förklarat. Och då är det MITT fel. JA!
  • Corn
    EnAnonumius skrev 2016-12-18 17:38:57 följande:
    Jaha det finns många sätt man kan få pengar på som arbetslös.

*Bidrag, är ett av dem.
    *Svartjobb är ett annat.
    *Ersättning/stöd.

Dock så var det knappast några slutsatser som drogs utan sannolikheter (spekulationer). Det är en signifikant skillnad att "sannolikt är det så" och  hävda att "han drar in medel via kriminell kriminell".
    ,,,,det har fortfarande inte med saken att göra? Barnet blir försörjt..
  • Corn
    Fjärrkontrollen skrev 2016-12-18 18:07:14 följande:

Den här tråden är ett skolboks exempel på varför barn inte ska ha barn.

Jag är inget barn!!!!!! Pappan är 30+ och är absolut inget barn heller!
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar