Gravid IGEN - pappan missbrukar
Hemskt situation du har hamnat i TS!
Jag tycker att du ska behålla barnet, för det är det du vill känns det som.
Det kanske är bra att pappan nu bryter med er av egen vilja. Barn ska inte växa upp med missbrukare. Jag har själv varit i enligt mig en perfekt relation där det sen visade sig att han missbrukade värktabletter. Jag hade ingen aning om det först utan detta kom fram 6år in i förhållandet. Tyvärr blir man hemmablind och medberoende när man har en partner/god vän som missbrukar.
Du verkar ha lite skyddslappar på men det är inte så konstigt, du är i en känslig situation.
Behåll barnet, bryt med pappan. Kanske flytta närmare din mamma? Försök att skaffa hjälp utifrån så att du kan jobba med dig själv och din självkänsla. Du kommer att träffa en "bättre" pappa i framtiden till dina barn :)
Jag kommer kanske flytta närmare min mamma OM jag behåller. Jag och pappan bodde i samma område till i somras. Då flyttade han. Efter att ha fått MIG att stanna när jag var på väg att flytta härifrån för att få komma bort.
Jag kan vara jättesmart innan och vara hård, kall och avståndstagande. Och så faller jag tillbaks för han vet exakt vad han ska göra.Typisk missbrukare, jag vet.