Inlägg från: zion |Visa alla inlägg
  • zion

BF september 2017

Hur kommer det sig att de är så många som har Bf i augusti räknar med att barnet/barnen kommer i september?

• zion

Då vart det julafton och vilken underbar morgon det blev. Bf 1/9 enligt äl. Hoppas innerligt att det blir ett september barn då dottern är född då också. Nu blir det en spännande väntan till första vul som förhoppningsvis blir om 2-3 veckor.

• zion
    ohhello skrev 2016-12-24 06:18:36 följande:

För att man oftast går lite över tiden. Så jag som är beräknad i 30/8 enl. senaste mens och dessutom har ett barn från förut som jag gick "över tiden" med är ganska säker på att det blir ett litet septemberbarn. Räknar man från när min ÄL faktiskt var så är BF 2/9. Sen kan man ju alltid bli flyttad lite hit och dit efter RUL.

mariama skrev 2016-12-24 06:25:55 följande:

Tänker lika, med mitt första barn blev jag flyttad vid RUL ett par dagar och sen kom han 5 dagar efter BF också. Det behöver inte bli lika igen men det verkar absolut vanligast att det blir åt det hållet! Och rent statistiskt är det ju verkligen vanligast att gå en vecka över tiden också!

Tack för svar. Själv gick jag över 14 dagar med dottern, inget hit direkt. Hoppas inte jag behöver gå över lika länge den här gången
Svar på tråden BF september 2017