Inlägg från: mariama |Visa alla inlägg
  • mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • mariama

Vad kul att det fylls på lite nu!! :)

Jag bor i Hälsingland, är 26 och väntar alltså andra barnet om allt går bra. Hade ett MA i augusti så känner att jag har lite svårt att tro på det här än, särskilt när jag inte har så mycket symtom!

4+2 här med. Hoppas tiden går fort framåt nu!

• mariama

Är det några som är intresserade av en hemlig septembergrupp på Facebook framöver? Tänkte att vi kunde starta en när gruppen fyllts på ytterligare, jag gillar inte FL egentligen och hade en sååå härlig mammagrupp när jag väntade sonen 2015, vill gärna ha en sån igen!! :)

• mariama

Jag kan fixa en septembergrupp på Facebook ikväll? :) så kan jag bjuda in er som är sugna! Självklart ska den vara hemlig så vi inte avslöjar oss :)

• mariama
    lindgrenmaria91 skrev 2016-12-22 21:35:13 följande:

Plussade idag! BF blir 2 september :D Tredje barnet :D

Är gärna med i en hemlig fb-grupp! Någon som startat en än?

Grattis och välkommen :) Har inte hunnit än men kan göra det sen eller imorgon! Är såklart fritt fram för nån annan att göra det också! :)
  • mariama

Jag har gjort en grupp nu! :) Skicka PM med era mailadress till mig så lägger jag till er, inbjudan hamnar i mailen inkorg! 

• mariama
    zion skrev 2016-12-23 23:43:34 följande:

Hur kommer det sig att de är så många som har Bf i augusti räknar med att barnet/barnen kommer i september?

ohhello skrev 2016-12-24 06:18:36 följande:

För att man oftast går lite över tiden. Så jag som är beräknad i 30/8 enl. senaste mens och dessutom har ett barn från förut som jag gick "över tiden" med är ganska säker på att det blir ett litet septemberbarn. Räknar man från när min ÄL faktiskt var så är BF 2/9. Sen kan man ju alltid bli flyttad lite hit och dit efter RUL.

Tänker lika, med mitt första barn blev jag flyttad vid RUL ett par dagar och sen kom han 5 dagar efter BF också. Det behöver inte bli lika igen men det verkar absolut vanligast att det blir åt det hållet! Och rent statistiskt är det ju verkligen vanligast att gå en vecka över tiden också!
  • mariama
    kaffemorsans skrev 2016-12-24 18:26:56 följande:

Hej!

Fick ett svagt plus idag.  Vilken julklapp!=)

Grattis, underbar julklapp verkligen!! :)
  • mariama

Om ni som inte redan är med i vår hemliga Facebookgrupp vill bli det, skicka ett PM till mig!! :)

• mariama

Välkomna hit! :) finns även en facebookgrupp för er som är intresserade :)

• mariama
    Emlin skrev 2016-12-28 15:56:10 följande:

Kul! Hur hittar jag dit?

Den är hemlig så man måste bli inbjuden! Skicka din mail till mig i ett PM så bjuder jag in dig :)
  • mariama
    Rattafjong skrev 2016-12-29 19:10:30 följande:

Eh, jag visar mig vara lite trög och hittar inte hur man skickar PM... hur gör jag? Vill vara med på fejjan.

Haha vet knappt själv, men testade nu! gå in på min profil och klicka på knappen Nytt meddelande :)
  • mariama
    LindaM skrev 2017-01-05 16:29:15 följande:

Har skickat pm men inte blivit insläppt i fb gruppen. Hoppas det kommit fram

Skicka din mail i ett PM till mig :)
  • mariama
    NIML skrev 2017-01-05 21:01:19 följande:

Vill också gärna med i Fb gruppen :)

PMa mig!
  • mariama

Vill ni gå med i vår hemliga facebookgrupp för alla med BF i september 2017, skicka PM med e-postadress till mig så skickar jag er en inbjudan :)

• mariama
    Mediamamman skrev 2017-01-11 09:18:15 följande:

Hur mår alla?
    Själv är jag trött, andfådd och lätt illamående till o från.
    På fredag morgon blir det vul och jag är enligt senaste mens i 6+2 då. Men mensen har vart konstig i två månader så därför ska vi göra detta vul för att se hur långt gången jag är.

Jag är illamående och matt i kroppen. 7+2 idag. Spännande med VUL! :) Jag gjorde i 6+1 och kunde se ett tickande hjärta, jättehärligt! Hoppas du får se detsamma :)
  • mariama
    Mediamamman skrev 2017-01-12 17:19:30 följande:

Åh vad kul! Trodde inte de började slå förs vecka 8, så bra koll har jag

????

Vecka 6 tror jag det börjar slå men sen kan man inte alltid se det så tidigt verkar det som! :) beror på apparatur och sånt tydligen! Hoppas du får se något :)
  • mariama

Kul att nya plussare hänger på :) Det är mer aktivitet i facebookgruppen måste jag säga, vill ni vara med kan ni skicka PM till mig! Vi kommer snart stänga för insläpp så hör av er så fort ni kan i så fall :)

• mariama
    Mediamamman skrev 2017-01-12 22:24:02 följande:

Jag vill va med ????

Skicka din mailadress i PM till mig :)
  • mariama

Nu sätter vi stopp i den facegrupp vi startat, för att inte bli alldeles för många! Ni som redan hunnit skriva att ni vill vara med får självklart det :)

Svar på tråden BF september 2017