Inlägg från: Rattafjong |Visa alla inlägg
  • Rattafjong

BF september 2017

Plussade idag, v 3+4. Tredje barnet, första försöket. Tror kroppen var sugen på en sista ???? Bf 8/9

• Rattafjong
    Emlin skrev 2016-12-27 21:18:31 följande:

Hej! Jag fick gravid 1-2 v på juldagen! Det var då ÄL+14. Hade haft en del svaga streck/pluss innan men negativt på digitala på julaftonsmorgon. Men vi fick alltså en fin juldagspresent. Detta var vårt femte försök på första barnet. Jag är 33 år och min sambo 40 år. Vi har varit tillsammans i ca 6 år. Vi bor i Uppsala.

Blev också gravid på femte försöket med mitt första barn. Tjoho!
  • Rattafjong

Eh, jag visar mig vara lite trög och hittar inte hur man skickar PM... hur gör jag? Vill vara med på fejjan.

• Rattafjong

Viola1d: Grattis! Och vad roligt att du får träffa barnmorskan så tidigt. Blir mer verkligt direkt då!

• Rattafjong

Till er med män som inte vill ha fler barn: Vad jobbigt det måste vara! Planerar ni ta hjälp utifrån att prata eller hur tänker ni?

• Rattafjong
    NIML skrev 2017-01-04 22:01:16 följande:

Tänkte att jag skulle försöka smussla mig in här om det är ok? :)

Häär 26 år gammal och det blev lite av "misstag". Skulle ha äl den 20/12. Och kände av den där ägglossningsvärken jag brukar ha. Inte lika starkt som jag brukar, men ändock. Så den 24 körde CI utan skydd meeeeen... så den 25 kom den riktiga värken. Så här är en liten "hoppsan". Vi hade lite panik idag, då vi redan har två. En på 5,5 och en på 3,5. Men det blir nog bra ändå. Ska bara lyckas smälta det och få ihop allt i huvudet. Detta är tredje graviditeten efter sonen, första blev till med kopparspiral, fick missfall, andra blev till vid ett avbryter samlg+dagen efter-piller. Slutade i ett X. Så har bara en äggledare kvar Och så nu då. Känns som att någon vill att vi ska ha ett tredje barn. :)

Haha, ja det verkar sannerligen så! Själv kom jag att tänka på enda gången jag blev spådd, som 20-åring. Kvinnan sa att jag skulle få tre barn. När jag fått mitt andra skrattade jag och min man lite nöjt över det och det faktum att hon hade fel. Sa att hon kanske räknade bort en ungdomsabort jag gjorde. Och... nu väntar vi ändå det tredje! Tror inte på ödet, men ibland verkar saker stagade.
  • Rattafjong
    Oroligt par skrev 2017-01-04 14:02:22 följande:

Hej, jag ansluter i den här gruppen, BF 2 september efter insemination av donerade spermier i Danmark. Min sambo är infertil men nu är vi överlyckliga att vi förhoppningsvis ska ha barn!

Detta är min allra första graviditet och oron är tyvärr ganska hög samtidigt som jag är jätteglad. Analyserar kroppen hela tiden. I v3 och halva v4 hade jag väldigt ömma bröst men nu är de som vanligt, går och klämma som innan. Ni som varit gravida innan, är det normalt att symtomen kommer och går?

Grattis!! Vilken härlig känsla, även om oron är stor. Det mesta verkar normalt i symtomväg. Om jag talar utifrån min erfarenhet, detta är tredje graviditeten, så tycker jag att olika symtom kan komma och gå. Vissa dagar noll och andra känns allt jättemycket. Att känna symtom är ju skönt för att det känns som att det är där, men egentligen ska man nog vara tacksam så länge kroppen känns som vanligt. Allt ser nog toppen ut! Spännande!
  • Rattafjong
    mariama skrev 2017-01-12 22:30:19 följande:

Nu sätter vi stopp i den facegrupp vi startat, för att inte bli alldeles för många! Ni som redan hunnit skriva att ni vill vara med får självklart det :)

Hej!
    Jag pm-ade dig om att vara med i gruppen på fejjan, men har inte hört nåt. Kommer det inbjudan via mail eller i Facebook eller var håller jag utkik? Kanske du kan prova igen?
Svar på tråden BF september 2017