Inlägg från: josefiina |Visa alla inlägg
  • josefiina

BF september 2017

Kul att få följas åt!:)

Efter nära 1,5 års längtan och försök plussade vi igår. Detta månaden efter att en utredning konstaterat att vi båda är friska. Jag har varit skeptisk till hur mycket psyket kan blocka en men nu ifrågasätter jag faktiskt mig själv.

Hursomhelst! Lyckligare än lyckligast!

Sista mens 26nov

ÄL 9-10dec

BF 3 sep

• josefiina

Är i slutet på veckan 7 nu och känner lätt illamående till och från. Det är hanterbart men aptiten är sådär. Har bunkrat med kex. De hjälper! Trött som tusan men igår var jag på ett mage/rygg pass och det hjälpte mot tröttheten med lite träning. Blir ju bara tröttare av att ligga i soffan tänker jag.

Gud vad dagarna går långsamt nu

• josefiina

Jag är kvar och följer tråden. Jag går in i vecka 9 idag och mår rätt bra. Det kan svida i ögonen redan vid 8tiden på kvällarna och illamåendet kan jag bemästra genom att äta regelbundet. Jag har nog inte haft värsta sorten men det är ändå otrevligt. Vanligtvis äter jag bara tidigt lunch på jobbet sen middag när jag kommer hem. Nu blir det frukost, tidigt lunch, frukt var andra timme, middag, kvällsfika. Inte ligga och dra mig utan få ngt i magen snabbt på morgonen. Undviker att steka mat stekos går fetbort!

Tankarna växlar från positiva till oro. Jag tror jag googlat för mkt.

• josefiina
    Kåtisroinen skrev 2017-01-21 08:47:48 följande:

Jag kan tipsa er som googlar för mycket (been there!). Lyssna på Gravidpodden. Den finns på nätet eller via appen Preglife. Den har hjälpt mig jättemycket! De är så lugna och harmoniska och diskuterar typ allt från första dagen man fick plusset till sex, missfall och sprickningar. Jättebra! Jag är annars en typsik googlare och blir så orolig av det. Men jag lyssnar nu på en sån om dagen ca och jag känner inget behov av att googla längre. Jag har till exempel insett att ett missfall sker nästan oavsett vad jag gör, om det är menat att ske, för då är det inte ett friskt foster. Så nu är jag lugn och försöker njuta mycket mer än jag gjorde innan!

Rekommenderas varmt! <3

Tusen tack för tipset! Ska kolla upp detta :) Ja jag vill egentligen inte googla men liks förb. gör jag det dagligen och dagarna går så långsamt. Hoppas "begäret" släpper.
  • josefiina

Igår berättade vi för några familjemedlemmar och vi fortsätter allt eftersom vi träffar på fler. Har en STOR familj tillsammans. Det var kul främst från svägerskan som blev överlycklig då de väntar 2 mån innan oss. Hon skrek och hade sig men jag kunde inte riktigt ta in gradviditeten ändå. Det kommer med kulan sa hon.

Tidigt att berätta i v 9 men jag känner att om jag får missfall vill jag berätta det. Jag vill inte att det ska vara nån form av tabu. Likaså förklarade vi att vi försökt i 1.5 år för jag vill att de ska förstå att det kan ta tid. Har inte upplevt att de trott det tidigare.. Jag hör till dem som trodde jag skulle bli gravid direkt så nu känner jag att kunskapen måste öka kring det. Hellst bland våra familjemedlemmar

• josefiina

Idag hade jag mitt första besök hos barnmorskan. Hade sista mens 26nov och har via sajter räknat ut bf 3sep och att jag skulle vara i 8+3 idag. Men barnmorskan räknade ut bf 1sep och att jag skulle vara i 8+0. Jag ställde inga frågor på det men det verkar vara lite olika.

• josefiina

Idag hade jag mitt första besök hos barnmorskan. Hade sista mens 26nov och har via sajter räknat ut bf 3sep och att jag skulle vara i 8+3 idag. Men barnmorskan räknade ut bf 1sep och att jag skulle vara i 8+0. Jag ställde inga frågor på det men det verkar vara lite olika.

• josefiina
    bamboobaby skrev 2017-01-24 22:29:34 följande:

Men om BF blev flyttad till 1 sep borde du ju vara i v 8+4? Jag hade min sista mens 28/11 och är i v 8+1 och enligt den BF 4/9. Spela roll egentligen men det lät lite som om du undrade över din BF lite :)

Jag tycker som du helskumt! Men jag ville inte "ifrågasätta" hennes uträkning mot den jag gjort via datorn. Men verkligen helskumt jag tycker jag borde vara i 8+4 idag räknat att sista dagen för mens är dag 1. Men jaja det handlar om 3 dagar så det är väl egentligen inte hela världen... egentligen x)
Svar på tråden BF september 2017