Inlägg från: minime2017 |Visa alla inlägg
  • minime2017

BF september 2017

Hej! Då hoppar jag också in här
    Plussade igår, hade känt det på mig. Vi kom hem från semestern sent igår kväll och åkte till apoteket när vi landat och mycket riktigt... GRAVID! Vi tittade bara på varandra och sa "Jaha, vad gör vi nu då?" Glad Har gått in i v5 och har fått inskrivningstid 13/2.
    Någon mer som fått tid däromkring? 

• minime2017
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-23 21:32:27 följande:

Hej och grattis till er alla, jag har bf någon gång i slutet på september, i vilken vecka erbjuder ert landsting inskrivning, har för mig att det är någon gång efter vecka 12 här, det känns så lååångt dit!!

När jag ringde mvc idag fick jag inskrivning v.8. Bor i Malmö.
    Grattis till plusset
  • minime2017
    EjNot skrev 2017-01-25 09:32:21 följande:

Hej! Helt ny på familjeliv, förstår inte så mkt. Men jag känner att det definitivt kan hjälpa mig att vara med i en sån här grupp när man har frågor om graviditeten:) Jag är 26 år gammal, väntar mitt första barn och bor i Sthlm. Plussade den 17 januari på BIM-2. Enligt apparna så har jag BF 28-30 september. Har ingen aning om jag blir flyttad sen när jag går till barnmorskan men hänger med här så länge iaf:) Kände redan på ÄL +5 att något hände i magen, har haft molvärk sedan dess. Och de ömmande brösten som alltid kommer en vecka innan mens har helt enkelt hängt kvar. Har även lite småont på två punkter på ländryggen och brukar bli lite lätt yr om dagarna. Inte kontaktat barnmorska än, förstår inte riktigt när jag ska göra det?

Grattis!!
    Det är mitt första barn här också, läskigt men spännande.
    Tycker du ska kontakta barnmorska nu, så får du en tid för hälsoinformation och inskrivning.
    Jag har prel BF 28-29/9 jag också, och har fått första tiden 13/2 hon barnmorska.
Svar på tråden BF september 2017