Inlägg från: Laluna80 |Visa alla inlägg
  • Laluna80

BF september 2017

Hej vad kul att läsa alla andras upplevelser! Är gravid för första gången, i v 8 nu, BF 6 september. Samtidigt som det är efterlängtat har jag inte tid att vara glad då jag mår pyton konstant. Känns som en mindre influensa med illamående, frusenhet och en enorm trötthet.

Jaja, tiden går väl och det vänder, även om det känns väldigt långt borta nu...

• Laluna80

Fick lite olika tips mot illamåendet av barnmorskan idag, bland annat 40 mg B6 per dag.

Men tröttheten är det nog bara att vila bort. ????

Kommer någon av er att göra tidigt ultraljud? Har funderat på att göra det privat men vet inte.

• Laluna80
    Pillijoks skrev 2017-01-23 18:12:04 följande:

Hej! Det är exakt samma för mig. Har BF 7 september så en dag senare. Jag känner mig helt handikappad och orkar bara jobba i några timmar innan jag måste vila. Jag har tur som kan jobba hemifrån av och till. Vet inte vad jag gjort annars...

Vad kul!

Samma här, har ett fritt jobb vilket verkligen behövs nu.

Brukar du vara fysiskt aktiv? Jag har försökt hålla igång träningen men märker att jag mår sämre dagarna efter, så nu blir det nog bara promenader. Och massor av vila...
  • Laluna80
    Pillijoks skrev 2017-01-23 21:33:05 följande:

Nja inte jätteaktiv med träningen egentligen, har 2 hundar dock så jag promenerar en del. Men orkar inte gå ordentliga promenader ens. :/

Jag har testat lergigan och tycker att det lindrar men det hjälper inte helt. Jag ska testa B6, började precis med ingefäratabletter som jag läst kan hjälpa också. Praktiskt att vi kan tipsa varandra här inne. :)

Jag ska till BM på förstabesöket på fredag. Antar att man inte gör så mycket mer än pratar men ganska pirrigt är det. :)

Jag har också hund och orkar inte heller.

Köpte också ingefära idag... du får gärna skicka privat meddelande om du vill fortsätta byta tips!

Spännande! Jag har första besöket vecka 11, känns lite sent...
Svar på tråden BF september 2017