Inlägg från: MammaJenni |Visa alla inlägg
  • MammaJenni

BF september 2017

Hej! Är helt ny på den här sidan. Jag är i vecka 6+3 och väntar mitt första barn. Jag är väldigt orolig att nått är fel. Jag vet att man kommer må dålig och så men jag mår dåligt dygnet runt och har så sjukt ont i magen. Någon som har nått tips på vad man kan göra?

• MammaJenni

Jag har riktigt riktigt ont i magen, jag kan inte stå upp då det typ krampar och varje gång jag kissar så gör det ännu ondare. Ska det verkligen vara så? ????

• MammaJenni
    bamboobaby skrev 2017-01-26 12:40:26 följande:
    Jag skulle kolla upp det. Min kompis fick smärtor i magen och trodde det värsta men det var tydligen någon nerv i kombination med graviditet som skapa smärtan. För henne släppte det i v 20 men minskade i smärta innan dess
    Jag ringde 1177 och fick sen prata med min vårdcentral, dom bokade in mig hos läkaren imorgon. Och om det blev värre eller om jag fick blödningar eller feber skulle jag åka in på akuten :(
  • MammaJenni
    bamboobaby skrev 2017-01-26 19:31:28 följande:
    Bra gjort! :) Håller tummarna för att det bara är bra med allt och du bara drabbats av besvärliga men ofarliga graviditets relaterade besvär. Kom också på att jag under en tidigare graviditet fick så ont i magen att jag inte kunde sitta ibland och då var det njurbäckeninflammation. Allt gick bra med bebis och mig efter behandling.
    Ja det gick bra! Dom sa att det var urinvägsinfektion som börjat sprida sig mot njurarna så nu får jag käka antibiotika. Och gynläkaren sa att allt såg bra ut med graviditeten och att de inte var farligt för bebis eller mig så det känns sjukt skönt! Tack för stödet!:)
  • MammaJenni

Hej allihopa! Jag har ett litet bekymmer. Jag är bjuden på födelsedagsfest hos en kompis imorgon och har inte än berättat för nån att jag är gravid. Ska jag hitta på en ursäkt att jag inte kan dricka eller ska jag berätta för alla att jag är gravid? Eller ska jag köpa alkoholfritt å "spela" onykter?
    Snälla lite tips!!

Svar på tråden BF september 2017