Inlägg från: Bonusmorsan |Visa alla inlägg
  • Bonusmorsan

BF september 2017

Hej på er, yttligare en som plussat här om dagen plussade väl halvsent.

Är för tillfället hemma fl med en liten kille på fem månader. Hade fortfarande lite problem med foglossning sedan förra graviditeten så detta kommer bli spännande.

Vi hade börjat prata om att börja försöka med en till i sommar men blev lite tidigare. ???? Om allt går vägen så kommer de skilja 1år och en månad mellan dom. ???? Fler som ev de blir tätt mellan bebisarna?

• Bonusmorsan
    MammaG skrev 2017-01-20 14:02:55 följande:

Åh grattis till plusset och hoppas det går bra!

Tack så mycket, grattis till er också!
    BeccaBus skrev 2017-01-20 14:42:04 följande:

Jag är också fl just nu, fick en dotter i maj så det blir 16mån mellan dem:) Tänkte gå tillbaka till jobbet i september men nu blir det ännu mer fl istället!:)

Åh va kul! Grattis! var också sugen på att börja jobba då jag i stort sett var sjukskriven hela förra graviditeten. Men funkar de bra och funderar på att testa ett kralligare stödbälte så kanske man klarar utav att jobba lite extra iaf.
  • Bonusmorsan

Ni med mycket illamående de finns hjälp mot de ifall de är så mycket att de påverkar eran vardag för mycket. Vis er barnmorska kan en läkare skriva ut lergigan. Hjälpte mig grymt mycket förra graviditeten och är inte skadligt för fostret! ????

• Bonusmorsan
    Laluna80 skrev 2017-01-23 20:10:47 följande:

Fick lite olika tips mot illamåendet av barnmorskan idag, bland annat 40 mg B6 per dag.

Men tröttheten är det nog bara att vila bort. ????

Kommer någon av er att göra tidigt ultraljud? Har funderat på att göra det privat men vet inte.

Vi ska boka in ett privat ul när vi är i ca v.14. Gjorde de med förra då jag tre år innan de fick sent MF i v14. Bara för att se så allt ser bra ut och med förra så kunde dom se lilla snoppen redan då för oss! Så vi gör de även denna gång.
  • Bonusmorsan
    Fiffi1985 skrev 2017-01-24 21:47:45 följande:

Hej, jag igen någon som läser en bra gravidblogg som är ungefär i samma vecka som oss? Vid förra graviditet hade jag både blondinbella och Gynning.

Tips?

Jag brukade kolla youtube gravid vecka för vecka under förra graviditeten. Sedan kommer de nog någon ny någon gång nu och då så lär komma någon sen som är ungefär samma veckor som oss. ????
Svar på tråden BF september 2017