-
Får jag hänga på den gruppen?Huuumlan_ skrev 2017-01-20 06:43:32 följande:Det är fler grupper. Vet inte hur många. Men vissa sätter stopp för hur många personer de vill ha så de blir mer personligt så jag startade en ny grupp för de som kom in efter de andra grupperna var stängda :)
-
Men om BF blev flyttad till 1 sep borde du ju vara i v 8+4? Jag hade min sista mens 28/11 och är i v 8+1 och enligt den BF 4/9. Spela roll egentligen men det lät lite som om du undrade över din BF lite :)josefiina skrev 2017-01-24 21:15:47 följande:
Idag hade jag mitt första besök hos barnmorskan. Hade sista mens 26nov och har via sajter räknat ut bf 3sep och att jag skulle vara i 8+3 idag. Men barnmorskan räknade ut bf 1sep och att jag skulle vara i 8+0. Jag ställde inga frågor på det men det verkar vara lite olika.
-
Förstår dig helt men jag hade nog undrat lite försiktigt ändå om du tänkt göra KUB så att det inte blir något knasigt med dagarna och blodproven och så Fast det kanske inte är tillräckligt många dagar mellan datumen att det ens kan bli knasigt?josefiina skrev 2017-01-25 21:17:21 följande:Jag tycker som du helskumt! Men jag ville inte "ifrågasätta" hennes uträkning mot den jag gjort via datorn. Men verkligen helskumt jag tycker jag borde vara i 8+4 idag räknat att sista dagen för mens är dag 1. Men jaja det handlar om 3 dagar så det är väl egentligen inte hela världen... egentligen x)
-
Jag skulle kolla upp det. Min kompis fick smärtor i magen och trodde det värsta men det var tydligen någon nerv i kombination med graviditet som skapa smärtan. För henne släppte det i v 20 men minskade i smärta innan dessMammaJenni skrev 2017-01-26 10:08:49 följande:
Jag har riktigt riktigt ont i magen, jag kan inte stå upp då det typ krampar och varje gång jag kissar så gör det ännu ondare. Ska det verkligen vara så? ????
-
Bra gjort! :) Håller tummarna för att det bara är bra med allt och du bara drabbats av besvärliga men ofarliga graviditets relaterade besvär. Kom också på att jag under en tidigare graviditet fick så ont i magen att jag inte kunde sitta ibland och då var det njurbäckeninflammation. Allt gick bra med bebis och mig efter behandling.MammaJenni skrev 2017-01-26 12:49:26 följande:Jag ringde 1177 och fick sen prata med min vårdcentral, dom bokade in mig hos läkaren imorgon. Och om det blev värre eller om jag fick blödningar eller feber skulle jag åka in på akuten :(
-
Va härligt! Då var det samma som för mig :) Hoppas du fick se liten på UL :)MammaJenni skrev 2017-01-27 15:41:24 följande:Ja det gick bra! Dom sa att det var urinvägsinfektion som börjat sprida sig mot njurarna så nu får jag käka antibiotika. Och gynläkaren sa att allt såg bra ut med graviditeten och att de inte var farligt för bebis eller mig så det känns sjukt skönt! Tack för stödet!:)
-
Från v8 gör de UL utanpå :)BeccaBus skrev 2017-02-09 17:36:49 följande:Fick du göra ul alltså? Inte vul? Undrar för att jag själv bokat i v 11+1 Grattis till den killa krabaten!!
-
Ska inte säga oroa dig inte för jag tycker själv det är en helt omöjlig uppgift när man väntar och har barn :)vetlanda skrev 2017-02-21 15:16:58 följande:
Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
Detta är mitt första.
Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.
Jag mådde inte heller speciellt illa med min första. Minns kanske en "hulkning" men inget mer. Hade en riktig toppen graviditet första gången. Andra gången och nu den här gången har jag mått så otroligt illa. -
Med mitt första barn kände jag det första minifladdret i v 19+2. Utanpå dröjde det nog några v till efter det runt v24-25.
Andra barnet fladdret i v16 och utanpå v17+2 Båda gångerna moderkakan i framvägg. Den här fången sitter moderkakan i toppen på livmodern och jag kände första fladdret i v 15 och utanpå i v 17.
Det kan vara så olika och kanske kommer du i efterhand förstå att de känt av bebisen tidigare fast du inte riktigt kunde fastställa det då :) Min BM sa att efter v 25 ska man känna av bebisen varje dag och det händer ju massor mellan v 19-25 :)
No worries <3 -
Ovan var till dig :)SannamL skrev 2017-04-19 19:14:19 följande:Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
-
Vi har en. Anna Årmarker är admin så sök på henne och skicka FB-meddelade så lägger hon till dig :)Solrosen1981 skrev 2017-04-25 21:35:47 följande:
Hej på er. Har idag varit på UL och fått se den lille. Så underbart. Har bf 23/9. Fick info om att fb gruppen var full så kunde ej bli medlem där. Någon annan som är med i någon annan grupp eller är vi flera stycken kan vi kanske starta en ny grupp?