Inlägg från: SannamL |Visa alla inlägg
  • SannamL

BF september 2017

Hej alla som väntar höstbebisar ???? Nybörjare på det här med forum men tänkte jag skulle prova på, kul att få läsa om hur andra har det ???? Väntar första barnet, bf 19 sep men tror det kommer flyttas nån vecka efter ultraljudet som är 21 april, eftersom jag hade väldigt oregelbunden mens och lång cykel innan.. Någon annan som gjort ultraljud nyligt? Så spänd och förväntansfull inför det! ????

• SannamL

Såg nu på mitt förra inlägg att det inte går att använda emojis, blev bara en massa frågetecken ;p

• SannamL

Har inte känt någonting ännu, vad jag vet ;) längtar så tills man gör det! Gick in i v 18 igår :) Finns det någon Facebookgrupp för oss med bf i sep? :)

• SannamL
    phantom skrev 2017-04-19 13:39:56 följande:

Det är mysigt. Min make blev sparkad i ansiktet av lillen när han lade kinden mot magen. Så det är ett gulligt familjeminne.

Det finns flera anledningar till att man inte känner något tidigt, det kan vara hur moderkakan ligger eller om man har en lugn bäbis tex.

Ett tips: Drick ett stort glas läsk, lägg dig ned (säng eller soffa) och lägg händerna mot livmodern ca 15 minuter efteråt. Mellan 15-30 minuter kommer du känna att det rör sig därinne, det är när bäbisen tar till sig sockret. Är det tidigt i graviditeten kommer det kännas som det bubblar, lite längre gången så känner du sparkar. Lycka till!

Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
  • SannamL
    phantom skrev 2017-04-20 13:57:31 följande:

Säg till när du testat.

Har du haft UL förresten så att du ver hur moderkakan ligger? Om den ligger i framvägg kan det vara svårt att känna något.

Har glömt att prova, men var på ul i fredags och fick nästan en smärre chock när hon sa att jag var i v16+1 istället för 18+2! Så måste kanske byta grupp för nu fick jag bf 4 oktober ;) Fick en tid för nytt ul 9 maj då hon tyckte det var för tidigt att se allt med hjärtat som hon ville, men annars såg allt bra ut :) vilken upplevelse det var att få se lillen därinne! :D Hen rörde sig så mycket så hon hade svårt att få en bra profilbild.

• SannamL
    Marie19 skrev 2017-05-01 12:25:37 följande:

Samma här, mitt bf blev flyttat fram 10 dagar, till 23 september.

Kunde inte heller se allt med hjärtat, läppen och ingång till navelsträngen men allt annat såg bra ut. Nyt ultraljud imorgon.

Tyckte du det kändes jobbigt att flyttas så mycket? Var på andra ultraljudet igår, så underbart att få se igen :D Man såg allt mycket bättre denna gång :) En liten tjej var det och hon hade vuxit som hon skulle <3
Svar på tråden BF september 2017