Inlägg från: phantom |Visa alla inlägg
  • phantom

BF september 2017

vetlanda skrev 2017-02-21 15:16:58 följande:

Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
    Detta är mitt första.
    Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.

Jag har kräkts en gång under hela tiden är v 12+2 nu. Jag har mått lite illa, men mest utav starka dofter, typ folk som dränkt sig i parfym på bussen. Jag var orolig att det var något fel med BM försäkrade mig att allt är bra, så dt är ju bara skönt att slippa nojja över massa saker att må dåligt utav.
    Väntar också mitt första.
  • phantom
    vetlanda skrev 2017-03-24 10:38:45 följande:
    Jag tänker att jag har en himla tur som har sluppit allt det där. Mått prima hela tiden. Väldigt skönt!
    Är lite mer hungrig bara emot vad jag brukar men annars är allt som vanligt. Är nu i vecka 15. Familjen och närmaste kompisarna vet men jag ha rinte sagt nåt till chefen eller nån på jobbet. Får ta det längre fram. Fast nu börjar det synas.
    Ja jag har också insett vilken tur man haft. Har en släkting som också är gravid och hon kräks dagligen och har varit sängliggande sedan v7. Hon är i v28 nu och illamåendet börjar avta. Så det är verkligen skillnad!
    Hoppas du har en bra chef som stöttar dig. Jag berättade för min chef och han beställde in en soffa till jobbet som jag kan vila på.
  • phantom
    SannamL skrev 2017-04-02 14:00:37 följande:

Hej alla som väntar höstbebisar ???? Nybörjare på det här med forum men tänkte jag skulle prova på, kul att få läsa om hur andra har det ???? Väntar första barnet, bf 19 sep men tror det kommer flyttas nån vecka efter ultraljudet som är 21 april, eftersom jag hade väldigt oregelbunden mens och lång cykel innan.. Någon annan som gjort ultraljud nyligt? Så spänd och förväntansfull inför det! ????

Har UL veckan innan dig.Baby
  • phantom
    Måne09 skrev 2017-04-10 19:25:58 följande:

Nån som känt bebis? Jag tror jag kände nått häromdagen... Men är inte säker! Är i v 16

Min har rena MMA tourneringen där inne. Sparkas och slåss hela tiden.
  • phantom
    Måne09 skrev 2017-04-18 18:02:25 följande:
    mysigt <3 Jag har inte känt några sparkar ännu.. känner bara hur det kittlas i magen ibland.. Längtar tills man känner riktiga sparkar.. Går in i v 18 på lördag :)
    Det är mysigt. Min make blev sparkad i ansiktet av lillen när han lade kinden mot magen. Så det är ett gulligt familjeminne.

Det finns flera anledningar till att man inte känner något tidigt, det kan vara hur moderkakan ligger eller om man har en lugn bäbis tex.

Ett tips: Drick ett stort glas läsk, lägg dig ned (säng eller soffa) och lägg händerna mot livmodern ca 15 minuter efteråt. Mellan 15-30 minuter kommer du känna att det rör sig därinne, det är när bäbisen tar till sig sockret.Baby Är det tidigt i graviditeten kommer det kännas som det bubblar, lite längre gången så känner du sparkar. Lycka till!
  • phantom
    SannamL skrev 2017-04-19 19:14:19 följande:
    Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
    Säg till när du testat.Skrattande
    Har du haft UL förresten så att du ver hur moderkakan ligger? Om den ligger i framvägg kan det vara svårt att känna något.
Svar på tråden BF september 2017