Inlägg från: vetlanda |Visa alla inlägg
  • vetlanda

BF september 2017

Hej alla!

Har en fråga. Jag brukade innan dricka ingefärashots, som är väldigt starkt, varje morgon. Sen jag blev gravid har jag inte vågat. Är rädd för mf då jag fick det förra gången jag var gravid.
    Nän som vet om de finns risker med stark ingefära varje dag?

• vetlanda

Är jag ensam om att inte må illa alls. Jag kan må lite, lite illa precis efter maten men det är pyttelite. Känns lite konstigt att inte må illa. Är i vecka 10.
    Detta är mitt första.
    Finns det risk att det kommer mycket senare för en del? Vill ju helst så klart slippa kräkningar.

• vetlanda
    bamboobaby skrev 2017-02-21 18:17:25 följande:

Ska inte säga oroa dig inte för jag tycker själv det är en helt omöjlig uppgift när man väntar och har barn :)

Jag mådde inte heller speciellt illa med min första. Minns kanske en "hulkning" men inget mer. Hade en riktig toppen graviditet första gången. Andra gången och nu den här gången har jag mått så otroligt illa.

seef skrev 2017-02-21 21:42:25 följande:

Har likadant!

Och även min första, kan få illamående attacker ibland men verkligen inte så man lider utav det.

Tack så mycket! Skönt att höra att de finns fler och att man inte behöver va orolig. ????
  • vetlanda
    phantom skrev 2017-03-21 20:09:38 följande:
    Jag har kräkts en gång under hela tiden är v 12+2 nu. Jag har mått lite illa, men mest utav starka dofter, typ folk som dränkt sig i parfym på bussen. Jag var orolig att det var något fel med BM försäkrade mig att allt är bra, så dt är ju bara skönt att slippa nojja över massa saker att må dåligt utav.
    Väntar också mitt första.
    Jag tänker att jag har en himla tur som har sluppit allt det där. Mått prima hela tiden. Väldigt skönt!
    Är lite mer hungrig bara emot vad jag brukar men annars är allt som vanligt. Är nu i vecka 15. Familjen och närmaste kompisarna vet men jag ha rinte sagt nåt till chefen eller nån på jobbet. Får ta det längre fram. Fast nu börjar det synas.
  • vetlanda

Är det någon som fått än? Jag är nu i vecka 36 och går in i vecka 37 imån. Har planerat snitt. BF 22 september egentligen.

Svar på tråden BF september 2017