Inlägg från: tessan87 |Visa alla inlägg
  • tessan87

BF Juli 2017 ny

Hej! Hoppar in och hoppas det är okej. Väntar mitt fjärde barn 30/7-17.

Vet inte hur man lägger in listan.

Hoppas alla mår super. Själv har man hunnit ligga på sjukhus två gånger med dropp. Men det positiva i det är att vi fått se lilla knodden 2 gånger redan :)

• tessan87

Länge sedan man hängde med här. Ser att det ploppar ut bebisar. Grattis alla som fått och dom som är på gång att få.

Själv är jag 36+2 idag. Bebisen visa för två veckor sedan på +28% så nytt ultraljud på torsdag denna vecka. Dock har mitt SF mått ökat ännu mer i kurva än sist.

Inte nog med att han är stor så ligger han stadigt i tvärläge. Alltså varken huvud eller rumpa ned. Utan huvud under ena revbenet och rumpan under andra revbenet.

Jag börjar bli riktigt nervös inför vad som komma skall. Då jag inte vet hur läkarna planerar att göra med mej. Läst att vändningsförsök i detta läge med stor bebis och för mycket vatten gör att många inte lyckas utan får snittas eller föda direkt efter vändningsförsök.

Nån som vart med om liknande? Tvärläge där bebisen ligger tvärs över och varken rumpa eller huvud ned. Hur gick det för er?

• tessan87
    Summerchild skrev 2017-07-03 15:25:18 följande:

Jo faktiskt min son föddes med 4800gr och jag gjorde egen vändning liggandes rätt plant.... plopp så var han faktiskt vänd.... kändes mer som tur än skicklighet. Var runt din vecka som jag gjorde det själv.

Egen vändning? Mitt tredje barn och ändå känner jag inte dom olika delarna. Mest att jag har extremt med vatten i livmodern som gör att han lätt rör sig trots han är stor.

Säger kanske mycket om jag fortfarande under hela graviditeten typ bara känt en spark. Annars ser vi bara att magen rör sig. Detta p.g.a allt vatten
  • tessan87
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 15:13:33 följande:

Är det första barnet? Förstår att det är nervöst med tvärläge, jag har ju varit smånervös över eventuellt säte men nu va de bekräftat att det va ett litet huvud ner :) jag kollade på vändningsförsök på youtube och det lugnade mig en del faktiskt, såg inte alls så hemskt ut som jag hade föreställt mig.

Ne detta är mitt tredje barn. Så hade ju hellre föredragit om han låg i säte trots allt om han vägrat huvud ner. Som det är nu går man bara och hoppas att vattnet inte ska gå eller nåt. För då är risken stor jag får arm eller ett ben först ut.
  • tessan87
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 16:37:26 följande:

De förstår jag! Men när kommer dom att snitta då om de blir aktuellt?

Vet inte. Dom ska se hur han växt på TUL på torsdag. Så kanske får mer svar då hoppas jag. Just nu är alla väldigt tysta av sig
Svar på tråden BF Juli 2017 ny