Inlägg från: Mamma till Rasmus |Visa alla inlägg
  • Mamma till Rasmus

BF Juli 2017 ny

Hej!

Bf 22 juli, bor i Sörmland

Ska på kub på onsdag men har redan gjort 2 vul. Vi har inte berättat för någon än, vi har en son född 2010 sen innan.

• Mamma till Rasmus
    Joline84 skrev 2017-01-16 21:18:27 följande:

Hej! Jag bor också i Sörmland. =) Jag trodde inte dem gjorde kub i vårat landsting. Var det nått du fick välja eller gör du det av annan anledning? Jag har inte vart på mvc än. Ska dit i februari. Har bf 26/7.

Nej jag blev erbjuden det eftersom vi har det sa bm. Det var inget jag blev erbjuden med sonen men då kanske det inte fanns heller. Jag är 32 år och hon sa att det inte hade med åldern utan att det erbjöds till alla då det som sagt finns på plats. Bor i Nyköping.
  • Mamma till Rasmus

BF-lista juli

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

11 Juli - Sobrio88, Värmland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

13 Juli - JosSand, Linköping

14 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Mamma till Rasmus, Södermanland

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

28 Juli - Desshank, Östergötland

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

29 Juli- 78elle, Nacka

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Mamma till Rasmus

Kub gick jättebra, minimal risk för något kromosomfel. Fick se bebisen hicka, gapa och göra kullerbyttor. Är i v.13+3 men bm sa att det var för tidigt för att se kön :(

• Mamma till Rasmus

Vi var och tjuvkikade lite på barnvagnar idag, tror vi har bestämt oss för en britax smile 2. Så himla smidig och fin. Längtar tills det är dags o beställa/köpa. När köper ni? Ny eller begagnad?

• Mamma till Rasmus
    Treansresa skrev 2017-01-20 18:07:18 följande:

vi har faktiskt köpt ena vagnen beggad redan som jag ska ha i bilen som shoppingvagn. Sedan vill vi ha en Emmaljunga mondial med classic chassi. Dock kommer vi vänta då de nya kommer i mitten på juli och med beställning på det skulle vi få den i augusti senast. Så den vagnen köper vi först då=)

När funderar ni på att köpa?

Okej, ja då är det ju värt att vänta. Vi ska på rul fredag 24/2 och sen på måndagen åker vi till Thailand i 2 veckor och kommer hem 15/3 så kanske i slutet av mars eller april. Jag vet inte, vi har inte pratat om när men det är ju så mysigt. Vad har ni köpt som shoppingvagn? Först sa vi att vi skulle köpa begagnad men min vi ändrade oss lite när vi var i butiken och tyckte att det spelar eg ingen roll.... vi får se. Vi måste köpa allt,???? har inget kvar efter sonen då vi gav upp hoppet om ett syskon för flera år sen????
  • Mamma till Rasmus

Jättefina, jag var jättenöjd med min Emmaljunga edge duo men sen köpte vi bugaboo camelon som vi inte gillade och köpte då brio spin som var suverän. Jag var inställd på Emmaljunga super Viking men gillade inte alls den i butik så säljaren visade oss britax smile som vi föll pladask för.

Är den vita läder/skinn? Verkligen superfina.

• Mamma till Rasmus

Åh vad sugen jag blir på att köpa nu när ni är flera stycken som har beställt/köpt, men får nog vackert vänta tills efter resan :D

Oj ja då förstår jag att det blir jobbigt med svängbara hjul, här är vi glada om vi får snö i nån månad. Nu låg den knappt en vecka :(

• Mamma till Rasmus
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 21:24:47 följande:

Ja, det är gamla brio.

Carena? Det är väl britax som köpt upp brio
  • Mamma till Rasmus

Ah hittade en annan tråd där det står att brio och carena har samma ägare men att det är inte samma märke. Tydligen köper ägaren in carena vagnarna billigt från Kina. Gotlandsvagnen såg jättefin ut, går det bara att ha sittdelen vänd framåt?

• Mamma till Rasmus
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 22:08:18 följande:

Ja, för mig spelar det inget roll vilket märke, bara vagnen känns bra. Den verkar ändå väldigt prisvärd och en helt ok vagn. Jag hade ju babyproffsens egna vagn till mina andra barn och det gick ju bra, tror att det är nåt i samma stil. Tyvärr går inte sittdelarna att vända framåt, men det gör inte så mycket. Gick ju bra sist. Det finns ju fönster så man ser barnen, och efter de använt klart liggdelen så kan de ju faktiskt sitta i liggdelen om man lägger lite kuddar bakom. Där kan de ju sitta tills de börjar röra sig mer.

Sen det är klart att vagnen inte kan jämföras med bugaboo eller Emmaljunga, men jag tycker spontant att det är lite vansinne att lägga så mycket pengar på en vagn.... Hade ekonomin tillåtit så är det möjligt att jag köpt en Emmaljunga, men för mig är det inte värt det.

Babyproffsens vagn var rätt klumpig att lyfta in och ut i bilen, men det funkade och denna vagnen är ju inte tyngre.

Betalade strax över 5000 kr för hela vagnen med liggdelar på januarirean nu, så är nöjd!

Skulle det bli katastrof får vi väl köpa en annan vagn sedan!

Menade inget illa, tror absolut inte att det är en dålig vagn tvärtom, jag har hört mycket gott om carena och har ett par kompisar som är supernöjda med sin. Tycker inte heller att bugaboo och Emmaljunga är värda sina priser, jag var jättebesviken på bugaboo camelon iofs tror jag att donkeyn kanske är bättre men gillar inte att barnet ligger så långt ner.

Jättebra pris, grattis till fyndet!
  • Mamma till Rasmus

Nämen vilka konstiga och läskiga saker ni har råkat ut för grönadruvan och Delilah. Håller alla tummar och tår för att allt går bra.

• Mamma till Rasmus

Läste just något intressant på fb. Ett test för att ta reda på könet. Man skulle hälla urin på bikarbonat och om det bubblade var det en pojke och inget bubbel så väntade man en tjej. Nån som testat eller hört om det funkar?

• Mamma till Rasmus

Vi har berättat för närmsta vännerna och min mans syskon och mitt jobb. Ingen annan vet, ska berätta för min familj och sonen efter rul 24/2.
    Min chef tog det jättebra, blev förvånad. En kollega sa nåt i stil med att ja nu får du mer bekymmer och chefen sa då direkt nej nej absolut inga bekymmer med tanke på hur många det var som sökte o höstas när vi hade en tjänst ute. Så det är skönt.

• Mamma till Rasmus
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 14:33:31 följande:
    Köpte genom deras hemsida. Gäller hela Sverige
    Hittar inte för 6000, 7495 kr är det priset jag får upp?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny