Inlägg från: preggojojjo |Visa alla inlägg
  • preggojojjo

BF Juli 2017 ny

Alltså jag boar som en galning - vilket jag ALDRIG trodde om mig själv i början av graviditeten. Började med att googla timtal på allt möjligt för att sätta mig in i vad som behövs och vilken sort samt prata med kompisar som rätt nyligt fått barn. Nu har Tradera nästan blivit ett beroende och jag har köpt massor av kläder, både för första tiden (sommar) och några månader fram (höst). Spjälsäng, nappflaskor, varsin skötväska (en manlig till pappan och en skitsnygg till mamman), en beg.ad Emmaljunga barnvagn, ett MaxiCosi-babyskydd (samt adapter till vagnen), en mjuklift, badbalja och en hel del annat är fixat (mycket tack vare kompisar som rensar ut sina babysaker). I dagarna börjar en drös tyger ramla in i brevlådan som ska bli babynest, lite kläder, dregglisar, snuttisar och ev. en amningskudde. Jobbet är nu bara en slags sidoverksamhet som är nödvändig för att ha råd med det som komma skall Nu har jag känt honom varje dag i en vecka så det känns mycket mer verkligt nu.

• preggojojjo
    Treansresa skrev 2017-02-23 07:54:27 följande:

Vad skönt att jag inte är ensam! Jag har handlat alla kläder i 50/56 klart, vagnar, bilsskydd, gosedjur, filtar, nappar, babynest, amningskudde bärsjal m.m känner mig som en galning som redan har så mycket klart! Men tycker det är ganska skönt också:)

Skönt att höra att det finns fler så jag inte behöver känna mig som en galning själv Tycker också att det är skönt - jag är en "planerare" så jag blir lugnare av att vara förberedd samtidigt som det är riktigt kul! Vi ska ju liksom äääntligen bli föräldrar <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny