Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-26 07:37:10 följande:

Fysiskt mår jag bra. Magen är mjuk och har inte ont i magen som jag hade innan.

Såret gör såklart ont, men det vore konstig annars. Nålen som sitter i handen gör förbannat ont, hehe

Psykiskt är det jobbigare. Allt har gått så fort och är orolig. Ska upp till fostermedicin nu på förmiddagen för att se hur bebisarna mår, om de klarat omställningen. Jag hoppas bara att de än sålänge lever.

Häftigt vad dom kan göra ändå...

Hur mådde dom?
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 15:12:02 följande:
    Det känns ok att föda ut den lilla sålänge allt går bra...och ja, jag vill se honom. Ska dock låta barnmorskorna ta hand om honom först, eftersom jag vill koncentrera mig på mitt levande barn direkt.
    Sen får barnmorskorna avgöra lite om det är något att se...är det bara en blå/svart klump så är det ju bättre att ha minnena från ultraljuden...men ser man att det är en liten människa så vill jag se. Troligtvis ser man det, har ju sett ut som en liten bebis på ultraljuden iaf...
    Läkaren sa att man oftast målar upp en värre bild än vad det är och att hon rekommenderar att vi tittar på honom.
    Hej Gröna Druvan! Vet inte om du minns mig men jag skrev lite till dig i samband med att du fick veta om er tts. Jag råkade ju ut för samma. Har tjuvläst här i tråden då och då och är glad att iaf er ena klarade sig <3
    Vill bara skriva att jag definitivt tycker du ska titta på den lille, tror du kommer ångra dig annars. Vi förlorade ju båda och har inte ångrat en sekund att vi valde att hålla dem! Lycka till nu <3
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 15:47:27 följande:
    Hej!
    Tror att jag kommer ihåg dig, men inte helt säker. Var några stycken jag skrev med som varit med om samma.
    Tror också att det är som du säger, att jag kommer ångra mig om jag inte tittar på honom.
    Vill du påminna mig lite om er resa? Opererades ni eller dog de i magen ändå? Vilken vecka var det? Hur såg de ut när de föddes? Du kan ta det i pm om du inte vill skriva här!
    Jag kan skriva här det är ingen fara
    De upptäckte tts i vecka 16, minns inte graden men har för mig grad 2 redan så tidigt. Den lille hade ingen urinblåsa alls och de skiljde en hel del i storlek, man såg tydligt att cirkulationen var störd. Vi träffade Marius på Huddinge Sjukhus som var villig att operera mig dagen därpå men han var ärlig med risker etc så vi tackade nej efter mycket om och men och avbröt graviditeten två veckor senare två fina flickor födde jag i vecka 17/18. Dom var jättefina, man såg att den lilla var helt illröd o genomskinlig i huden dock såg sjuk ut, men inte på något läskigt sätt. Jag sattes igång kl 10 på fm och födde dem kl 19 nånting samma dag. Sov en natt och opererades pga moderkaksrester,
    Sov en natt till sedan orkade vi se på dem!
    Jag blev gravid fyra månader senare och födde min dotter för två veckor sedan <3
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 20:42:52 följande:
    Åh, nu minns jag dig!
    Ångrar du idag att ni inte opererade? Säkert konstigt att tänka så, för då hade ni ju inte haft er dotter idag... härligt att ni lyckades så fort!! Underbart!!
    Vår tts var ju också grad 2, men låter ändå som dina tvillingar var mer påverkade än mina. Min lilla hade ingen urinblåsa, men fortfarande mycket fostervatten och den stora hade ju endast lite påverkan på hjärtat. De var nästan helt jämnstora också.
    För vår del fanns det inget annat val än att operera, jag hade inte klarat att göra något annat. Ändå tur att man får välja det som känns bäst, men det är då inga roliga val man har när man sitter där alltså..
    Jag är glad att vi valde att avbryta för vid obduktion av moderkakan såg de att det aldrig hade gått att rädda någon av dom för anastomoserna satt så djupt i moderkakan att man aldrig hade nått dom! Så vi fick kvitto på att vi gjorde rätt val. Så skönt!
    Så glad över vår dotter nu <3
  • happylife
    acinnaleh skrev 2017-06-07 17:16:06 följande:
    Tack för den rörande berättelsen, men framförallt grattis till den lilla dottern!
    Tack snälla <3
  • happylife
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 20:45:09 följande:
    Vad hände med bebisarna sedan? Valde ni att ta hand om de själva så att säga?
    Dom kremerades och spriddes på en minneslund vi valde ut <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny