Inlägg från: Diablobabe |Visa alla inlägg
  • Diablobabe

Jag är hemma med min 13 månaders och min man har äntligen påbörjat sin semester. SKÖNT! Onda sammandragningar sedan vecka 32. Har köksskåpet fullt med hallonbladste som jag njöt av förra graviditeten som jag inte får dricka nu! Synd! Hade piriformis syndrom(förväxlas ofta med foglossning) i förra graviditeten och lite foglossning. Nu har jag mindre piriformis syndrom men en JÄVLA foglossning. Framme vid pubis är värst. Känns ömt och svullet hela tiden svider och bränner. Kan knappt gå och att vända sig i sängen känns som ett helvete. Känns hemskt att inte kunna umgås och leka med min dotter som jag brukar. Min mage är större nu än i förra graviditeten fastän jag väger mindre. Och enligt min rådgivningstant väntar jag en elefantbebis som sitter som en indianhövding. Ultraljud nästa vecka. Med förstfödde hade jag livmoderväggen fram. Nu är den bak. Känner alla sparkar tydligt nu. Ibland hicka ovanför naveln. Ibland nere i tjejmagen eller ljumskeln. Med första barnet gick jag en vecka över. Nu hoppas jag på igångsättning :P. I går spydde jag hela natten och fick lös mage. Idag mår jag bra igen men känner mig svag och skakig med mycket hjärtklappningar. Har halsbränna. Vader som krampar. Och graviditetsdiabetes. Är lite rädd för att få ett till barn för i mitt huvud förstår jag inte hur man kan älska ett till barn lika mycket som man älskar sitt första. HUR kan man älska så mycket? Hur kan andra barnet bli lika perfekt som första? Känslor all over the place! Men det hör ju till också. Mindre än en månad kvar nu! Puuust!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny