Inlägg från: Lillan090815 |Visa alla inlägg
  • Lillan090815

BF Juli 2017 ny

Bf 5/7, tredje barnet. Har 2 söner och väntar nu en flicka.

Känner mig ganska lugn inför förlossningen trots att min sista förlossning skedde exakt på datumet, men oplanerat hemma i vardagsrummet.

• Lillan090815
    sobrio88 skrev 2017-06-08 22:54:27 följande:

Oj gick det bra allting med den förlossningen? Min bror föddes i badrummet men då tror jag mamma kände barnmorskan och hon bodde i närheten för hon hann dit iaf (men inte ambulansen) :)

Jadå. Det gick bra. Jag kände ingen smärta förrän det var dags att krysta ut huvudet och då fanns ambulanspersonalen vid min sida.
  • Lillan090815

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

• Lillan090815
    Noccis skrev 2017-06-19 22:46:23 följande:

Någon annan än jag som får förhöjd ångest/oro på kvällen?

Har varit igång större delen av dagen och känt mig avslappnad och redo sen framåt småtimmarna är det som en fysisk oro tar över min kropp. Det är inga specifika tankar eller känslor bara en rastlöshet.

Jag känner mig trygg i att vi har köpt hem allt som vi behöver ifall vår pojke skulle komma tidigt och även om vi inte har packat väskan än så vet jag vad som ska vara i så det löser sig. Så varför denna oro?

Blir ju inte enklare att somna när man har svårt att komma till ro. Kan inte ens slappna av och koppla av med serier längre... 

Åh vad jag känner igen mig!!! Det kryper i kroppen på mig på kvällarna. Har supersvårt att somna. Jag vrider o vänder i sängen, ibland förflyttar jag mig till soffan eller till och med tar en dusch men inget fungerar....
  • Lillan090815
    Noccis skrev 2017-06-19 23:06:05 följande:

Sådär är det för mig också. Lyssnar på meditationer (har alltid funkat innan jag blev gravid) men oftast hjälper inte ens det. Man blir ju frustrerad för man vill vara utvilad när bäbis kommer.

Som tur var är jag sjukskriven nu sista tiden så jag kan sova på dagarna annars vet jag inte vad jag hade gjort.

Nu ligger jag och tittar på "vi på Saltkråkan" men inte blir jag det minsta trött för det....

Jag är också sjukskriven men har två busiga pojkar hemma på sommarlov ändå. Ibland kan jag vila på dagen och ibland inte...
  • Lillan090815
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Varmt grattis!!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny