Hej alla. Hämnar här emellan åt men aldrig skrivit direkt. Har bf 28 juli , en liten flicka. Hon är gjort med IVF på huddinge. Först barnet för oss. Jag känner igen allt ni skriver. Herregud, tjock som en val o kan inte somna på kvällarna. Några gg har jag dygnat för att jag ej kunnat sova. O värmen , så otroligt varm att jag typ dör. Sover med både dörr öppen o fläkt på. Jag har varit sjukskriven fullt sen i slutet på april för sammandragningar. Jobbar i vården annars. Nu på havandeskapspenning då fram till bf.. jag har hund så måste ändå ut o gå 3 gg om dagen, vilket kan vara extremt jobbigt för rygg o bäcken. Hur har ni de med svullnad nu när värmen kmr? Nu den sista vevkan har fötterna börjat svullna o ömma en del. // michaela
Sladdis17 skrev 2017-06-20 10:44:27 följande:
Otroligt skönt med en grupp där man kan "gnälla" på sin graviditet utan att folk tittar snett på en.
Jag håller med många andra här att det börjar vara dags för den här graviditeten att vara över. Idag är en tung dag. Sovit dåligt. Jag behöver oftast bara vara upp en gång per natt för att gå på toa, men sover ändå som skräp. Hittar ingen bra ställning som funkar mot både ryggont, foglossningar, halsbränna, hosta och karpaltunnelsyndromet. Så jag får liksom välja vilken krämpa jag ska undvika. Just nu är karpaltunneln värst. Hela handen domnar bort och nervvärk från fingertopparna till armhålan.
Är sjukskriven på halvtid för foglossningar och har bara två dagar kvar på jobbet innan jag ger upp. Borde ha gett upp redan, men biter ihop. Ska bli så himla skönt att bara kunna ta det lugnt någon vecka innan det är dags.
Hej såg att du skrev att du hade uppstötningar. Jag har haft de under hela graviditeten varje dag. Förra månaden fick det vara nog o ja åkte till doktorn för ja mår så illa av de att ja kräks o tillslut blir de blod. Jag fick esomperazol utskrivet en tablett om dagen för saltsyran i magen o herregud. Efter en två dagar var de som bortblåst. KN seriöst äta vad som helst. DrickA tio liter juice om jag vill o dra i mig en liter citron. Inte haft en enda uppstötning sen dess / tips bara????