Inlägg från: FannyFelicia |Visa alla inlägg
  • FannyFelicia

BF Juli 2017 ny

Jag slänger mig in! Bf imorgon 19/7. Andra barnet. Ej tagit reda på kön.

Har en dotter på 3.5 som kom bf+16 med igångsättning. Var en så fin upplevelse och sugen på att få föda barn igen!

Vände den här lilla busungen 37+3 och imorgon dags för hinnsvepning nr2.

Så roligt följa trådar med andra som är i samma läge! Grattis till alla som fått bebisar och stort lycka till till er som snart får träffa de små gobitarna!

• FannyFelicia

Åh vad skönt det är att se fler hålla på och vänta. Känner mig ensammast i världen för borde inte klaga utan "njuta" och vila. Såå konstig tid detta, bf+1 för mig.

Fick min andra hinnsvepning igår plus färdknäpp men inte fasen har jag annat än tryck och sammandragningar som vanligt.

Värsta rådet är att njuta nu tycker jag. Hade jag velat njuta och vila hade jag inte blivit med barn. Jag vill ha ont, föda barn och få min bebis! Haha

Kämpa på! ????

• FannyFelicia

Men grattis! Åh så gosig!

Jag blev igångsatt med min dotter. Var då på bf+15. Körde endast lustgas och profylax men tror nog eda hade kunnat få mig slappna av mer. Gick fantastiskt bra! Var lite redo så slapp ballong men fick gelé och sen tog de vattnet efter ngn timme (vid 17.30). Fick dropp för att stimulera värkar. Några stormar då dotterns hjärtljud gick ner. Fick då paus och sen på igen. Jobbade på från 20 och hon föddes 4.49 efter 20 min krystvärkar. Två små bristningar och ingen sugklocka tex. En fantastiskt positiv upplevelse. Ont gör det ju och var orolig för hur det skulle gå men var verkligen en förlossning som jag önskar jag får uppleva igen. Är på bf+2 idag . Har flera som fått igånssättni g pga gått över eller vattenavgång. Även där smidiga och "normala" förlossningar uran komplikationer.

Lycka till!

• FannyFelicia

Skönt att ha fattat sitt beslut! Bra gjort ????

Jag väntar ännu! Bf+4 tror jag nu. Var beräknad 19 juli så kan bli en augustibebis tom om det inte händer nåt.

Bebben har börjat klämma på nån nerv så känner av att det strålar ut i ben och benet viker sig ibland. En del sammandragningar men inga onda.

Känns som jag kommer gå full tid denna grav med, sattes igång bf+15 Och födde bf+16 förra barnet.

Men nu är jag lite mer redo. Bm bedömt tappen vara 1 cm kort och är öppen 3-4cm. UL bokat på torsdag för att kolla fostervatten, rutin visst. Så det är ooooooerhört spännande! Men absolut nedräkning. Max 10 dagar, det är ju helt surrealistiskt! Hahaha

• FannyFelicia

Jag ska på UL när jag gått en vecka över. Bm så det var rutin för att se fostervattenmängd bla.

• FannyFelicia

Går in i v 42 imorgon. Var så förhoppningsfull att det skulle kommit igång men lutar mer åt att ställa in mig på att det blir som förra graviditeten. Ett år att bli gravid och sen en evighetslång väntan med igångsättning pga överburen. Blev bra tillslut och hade en underbar upplevelse av förlossningen men hade verkligen hoppats det skulle komma igång själv denna gång.

Imorgon är det ul pga gått över tiden. Storasyster ska få följa med och pappa så klart. Tror det blir en tredje hinnsvepning. Kommer bara vara inställd på att sättas igång känner jag nu. Lika bra. Blir så besviken varje dag nu. Slemisen har börjat komma lite spontant, har sammandragningar och ont i nån nerv nu men inga värkar alls. Kan knappt gå en promenad utan att det känns som jag kört ett lopp på en mil heller. Hur kan man bli så frustrerad bör man veeeet att det bara handlar om en vecka nu! Haha

Men dottern fick följa med mormor till landet i två dygn här så har haft fina dagar med min älskling och det här varit värt mycket! Känner mig så himla emotionell och glad ändå trots att det är tärande med väntan.

Nej nu dags att sova. Grattis till alla som fått fina bebisar och får snusa på dem. Jag är så avis!

Skönt att se och följa allas olika berättelser.

• FannyFelicia

Jag har lagt ner. Räknar med att bli igångsatt, bf+10 idag. Precis som med ettan.

Har sjukt dåligt samvete mot min snart 4åring för att jag är trött och sur och inte kan leka nåt alls. Känns som hela sommaren gått åt. Alla har lämnat stan och hon vill ha en kompis att leka med.

Vi har så klart gjort massa utflykter och träffat kompisar men idag har jag bara bölat hela dagen och kännt mig ledsen och uppgiven.

Nu visar det sig dock att alla bästa kompisarna är i stan så känns lite bättre. Sjukt jobbigt inte kunna vara sig själv. Men imorgon är antagligen en bättre dag och redan nästa helg har vi en fantastisk liten bebis att snusa på.

• FannyFelicia

I torsdags när BM hinnsvepte så hade jag samma. 3-4 cm öppen och 1 cm lång, bebis långt ner. Hon frågade om jag koniserats men det har jag inte. Kanske därför mina aldrig drar igång spontant? Fattar inte heller hur det kan vara så "redo" och ändå inga känningar.

Ska ringa förlossning imorgon tänkte jag (bf+12 eller 13) och fråga om det finns möjlighet sättas igång. Bor i sthlm och verkar vara färskvara om det finns platser hehe. Två dagar spelsr ingen roll men hellre en dag innan än efter. Är så less nu!

Har en igångsättning med i bagaget och tror verkligen inte det kommer igång av sig själv denna gång heller. Då hade det redan hänt...

Då gick det så himla bra så är inte ett dugg orolig andra ggn och när det redan är mer moget.

• FannyFelicia

Vet inte hur man gör för att svara på vissa inlägg men bimbim heja vad spännande!

Idag vaknade jag också av spänd nedre del av magen. Och lite bakåt ryggen. Har ju noll erfarenhet av hur det känns när det "kör igång". Hade så svaga värkar när jag sattes igång och de smärtsamma kom ett par tre timmar efter de tagit vatten och satt dropp.

Men det är väldigt distinkt "smärta". Klockat sen fyrtiofem min och de kommer var 4-8 min ca 30-40sek.

• FannyFelicia

Hoppas det! Vore så spännande! Vi vet inte kön så är gaaalet nyfiken. Minns det var en så bra motivation när man ville ge upp. Nyfikenheten tog över. Haha

Ringde sös nyss men det var fullt. Så ska lämna lillskrutt till barnvakt och se hur det tar sig.

Du då?

• FannyFelicia

Ja särskilt när man oroar sig är väntan jobbig.

Jag låg på högt blodtryck förra ggn och tillväxtkurvan så -14%. Hon kom ut på 3325 ändå. Tror inte de alltid lägger på sig enligt förväntan då man går över tiden. Att de stannar av lite.

Var allt annat bra, navelsträng och fostervatten och det?

Samma status nu som i morse här. Så seg väntan men lite spännande flytningar iaf. Haha. Håller tummarna det håller i sig och tilltar. Storasyster var inte glad att inte få vara med hemma men vi mutade med lördagsgodis som glömdes bort i helgen och packade en påse full med leksaker så hon var glad då de åkte iaf. Årets föräldrar...

• FannyFelicia

Åh vad härligt att höra. Kommer rassla in massa augustibebbar.

Har haft värkar hela dagen. När vi varit ute och gått kommer de med 3 min mellanrum men är en halv minut bara.

Hemma och slappar runt dryga minuten långa mer intensiva men mycket mer göra.

Tog just två Alvedon och ska försöka sova. Så lustig känsla när de klingar av. Allt är som vanligt och sen översköljs jag av smärta. Tycker det är så häftigt att känna och så glad kroppen kommer igång den här ggn av sig själv . Låter väl knäppt men längtar efter värkarna. Haha.

Påminn.mig gärna om det när det tilltar haha

• FannyFelicia

Långsamt framåt.

Fått rum, haft värkar ett dygn och öppen 4-5 cm.

Hade hoppats på mer men nu ska de ta hål på hinnorna snart. Är ju i v 41+5 så liksom inget att vänta på tyckte de och jag håller med. ????

Skönt med en plan. Känner annars att det hade varit lika bra vara hemma ochvta värkar men jobbigt om det blir en till natt som avbryter sömnen var 7-8 minut...

Hålet tummarna det kommer igång för er nu!

• FannyFelicia

Långsamt framåt.

Fått rum, haft värkar ett dygn och öppen 4-5 cm.

Hade hoppats på mer men nu ska de ta hål på hinnorna snart. Är ju i v 41+5 så liksom inget att vänta på tyckte de och jag håller med. ????

Skönt med en plan. Känner annars att det hade varit lika bra vara hemma ochvta värkar men jobbigt om det blir en till natt som avbryter sömnen var 7-8 minut...

Hålet tummarna det kommer igång för er nu!

• FannyFelicia

Haha alltså det är ju så roligt att föda barn.

Värkarna avtog så hinnorna togs.

Klockan 11 värkstimulerande dropp + lustgas.

Satt på boll, pratade, käkade godis och andades genom värkar som kom varannan minut. Intensivt men har ju längtat efter detta! Fokuserade på vilan emellan, kort men ljuv!

Bytte till att ligga på sidan 12.25.

Pang tjong drog det igång. Ut kommer en liten Bob på 50 cm och 3750gr. 12.37! Det är ju verkligen så skumt att känna en liten kropp. Försökte påminna mig om att det som gjorde ont betydde ett steg närmare bebis.

Lyssnade så bra det gick på barnmorskan som så hur jag skulle andas.

Inte en skråma, haha är lite euforisk.

Tar en natt på bb-hotell. Imorgon ska vi träffa storasyster!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny